تا به تا، تلفیقی از دانش فنی و سرگرمی

شبیه سازی های کامپیوتری همیشه از جمله مواردی بوده که تمامی کشورهای پیشرفته دنیا بر روی آن سرمایه گذاری فراوانی می کنند.

موبنا – اما استفاده از این شبیه سازی ها در دنیای بازی های رایانه ای از مواردی می باشد که کمتر کسی خصوصا در بازار فعلی ایران به آن ورود می کند.

در شرایطی که اکثر بازیسازان ایرانی صرفا به فکر کپی کاری و کسب درآمد های یک شبه هستند، سازندگان “تا به تا”  اما این ریسک را پذیرفته و دست به کاری بزرگ زده اند.

گروه نرم افزاری آمولای، که شرکتی مستقر در پارک علم فناوری گیلان می باشد و بدون استفاده از هیچ موتور بازی سازی خاصی، شروع به پیاده سازی طرحی با عنوان “شبیه ساز اوریگامی” کرد. تعدادی از دانشجویان خوش ذوق رشته علوم کامپیوتر، که طرحی بزرگ و ملی را در محیط دانشگاه بعد از مدت ها کار پژوهشی و تحقیقاتی پیاده سازی کردند.

طرحی که عنوان برترین ایده ی سال ۹۴ استان گیلان در هفته پژوهش و فن بازار، و همچنین طرح نوآورانه برتر در اولین رویداد تجاری سازی پله را از آن خود کرد.

طرحی که سازندگان آن از ابتدا و به عنوان اولین هدف؛ یک بازی اندرویدی جالب را برای آن هدف گذاری کرده بودند.

در ادامه به بررسی این بازی که چند روزی است نسخه ی بتای آن در کافه بازار منتشر شده است می پردازیم.

تا به تا، تلفیقی از دانش فنی و سرگرمی

معرفی بازی:

تعریف بازی بسیار ساده است! کاغذ را تا بزنید و شکل های مختلف درست کنید و امتیاز کسب کنید  و مراحل بعدی را باز کنید!

با شروع بازی با یک محیط کاملا کاغذی روبرو هستید، همه چیز در عین جذابیت در ساده ترین حالت ممکن قرار دارد.

تا به تا، تلفیقی از دانش فنی و سرگرمی
با ورود به بخش بازی، با ۶ دنیای مختلف مواجه می شوید، که در شروع کار فقط دنیای اول یا همان دنیایی که با عنوان “خرگوش” نام گذاری شده باز می باشد، برای باز شدن هر دنیا باید دنیای قبل از آن را تکمیل کنید (نامگذاری این دنیا ها هم بر اساس شکل های موجود در همان دنیا می باشد) هر دنیا شامل ۱۵ مرحله است، با ورود به اولین مرحله در اولین دنیا، با یک آموزش کوتاه مواجه خواهیم شد.

تا به تا، تلفیقی از دانش فنی و سرگرمی
در این آموزش کوتاه تعاملی، نحوه ی عملکرد هرکدام از بخش های موجود در بازی و روند بازی را فرا خواهید گرفت.

بعد از این آموزش کوتاه، کار شما در تا به تا شروع می شود! باید دست خود را بر روی گوشه ی کاغذ بگذارید و بکشید، و سعی کنید به شکلِ مشخص شده در مرحله برسید، با کسب حداقل ۸۰ درصد، یک ستاره کسب می کنید و مرحله انجام شده تلقی می شود، البته برای باز شدنِ مراحل بعدی نیز می بایست از مرحله قبل از آن، حداقل ۲ ستاره کسب کرده باشید.

تا به تا، تلفیقی از دانش فنی و سرگرمی
هر مرحله یک نام دارد که تیم سازنده آن را با هوشمندی تمام و خلاقیت مثال زدنی انتخاب کرده است، همچنین طراحی مراحل مثال زدنی می باشد و روندی منطقی در سخت شدنِ مراحل وجود دارا، میزان نزدیک شدن به شکلِ نهایی نیز با درصدی نمایش داده می شود، کاربر می بایست تلاش کند با تعداد تا زدن های محدودی ( که در نشانگری با نام Foldometer که نامگذاری آن هم هوشمندانه بوده است، حداکثر تعداد تا زدن های ممکن برای مرحله مشخص می شود) به امتیاز ۱۰۰ درصد نزدیک شود.

تا به تا، تلفیقی از دانش فنی و سرگرمی
اگر به مرحله ای رسیدید که سخت بود و تا زدن درست را پیدا نمی کنید، می توانید از سیستم هینت (راهنما) هوشمند بازی استفاده کنید، قابلیتی جالب که در هر مرحله تا زدن درست را به شما نشان می دهد. کافیست بر روی علامت سوال سمت راست بازی کلیک کنید و با استفاده از واحد پولی بازی، یعنی سکه، هینت دریافت کنید.

تا به تا، تلفیقی از دانش فنی و سرگرمی
در ابتدا شما ۱۵۰۰ عدد سکه دارید، که میتوانید با مشاهده ویدئوی تبلیغاتی و یا خرید سکه، به تعداد آن بی افزائید و از آن برای راهنمایی گرفتن در بازی استفاده کنید.

گرافیک بازی:

می توان گفت “تا به تا” حرف های جدیدی در زمینه گرافیک بازی های موبایلی زده است، گرافیکی کاملا کاغذی با تلفیقی از هنر Triangulation که فضای جالبی به بازی داده است.

گیم پلی:

گیم پلی بازی در عین سادگی، بسیار روان کار شده است، به طوری که حتی اگر قبل از این اوریگامی بازی نکرده باشید، حتما این بازی و سبک و سیاق گیم پلی آن را دوست خواهید داشت،

کاغذ تقریبا از هر نقطه ای که اراده کنید قابل تا زدن می باشد و می توانید اشکالِ مختلفی را به راحتی با لمس انگشتانتان به صورت پویا پیاده سازی کنید.

صدا گذاری و رابط کاربری:

صدا گذاری بازی و افکت های صوتی مناسب و به جا، همگی باعث شده اند تا “تا به تا” حس بسیار خوبی را به کاربر القا کند.

رابط کاربری نیز با اینکه محیط توسعه ی بازی چیزی جز ایکلیپس نبوده، به خوبی پیاده سازی شده است، عملکرد دکمه ها به خوبی انجام می شود و سوئیچ شدن بین بخش های مختلف با انیمیشنی نزدیک به حال و هوای دنیای کاغذی و بسیار سریع انجام می گیرد.

سخن پایانی:

“تا به تا” از جمله بازی هایی می باشد که جریان عادی بازی سازی در ایران را تا حدی نا دیده گرفته، و به جای ساخت بازی های کم ارزش و سود آور، به فکر ساخت ایده ای نو و تجربه ای جدید بوده است.

آمولای، نام گروه نرم افزاری ای می باشد که مطمئنا در آینده بیش از این نامش را خواهید شنید،

خصوصا اینکه در بازی دکمه ای شبیه به بازی آنلاین وجود دارد که با کلیک بر روی آن، عبارت “به زودی…” به نمایش در می آید.

این نشان می دهد که سازندگان “تا به تا” فکر های خوبی برای ادامه کار بر روی این بازی دارند.

همگی در عین لذت بردن از بازی، منتظر این اتفاقات خوب خواهیم بود.

badge-l
 منبع: کافه دولوپرز

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا