آیفون سرطان را در گلوی جراح آمریکایی تشخیص داد

دکتر «جان مارتین» مدتی بود که در گلوی خود احساس ناراحتی می‌کرد و سرانجام تصمیم گرفت «باترفلای آی‌کیو» را مورد استفاده قرار دهد تا متوجه شود که چه مشکلی پیش آمده است.

موبنا – شرکت اپل تمرکز فراوان بر دستگاه‌های موبایلی خود دارد تا از این طریق بتواند سلامت مردم را ارتقا دهد. شما به عنوان یک کاربر عمومی می‌تواند با یکی از دستگاه‌های موبایلی اپل ضربان قلب، میزان کالری مصرفی و … را به دقت مشاهده کنید. ولی تشخیص بیماری یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این دستگاه‌ها محسوب می‌شود و در دنیای واقعی اضافه کردن یک دستگاه ماورای صوت به آیفون امکان شناسایی عوامل بیماری را فراهم می‌کند.

دستگاه ماورای صورت که برای تشخیص بیماری در آیفون مورد استفاده قرار می‌گیرد  «باترفلای آی‌کیو» نام دارد و این ابزار جانبی پزشکی توسط یک جراح عروق در آمریکا به کار گرفته شد تا او متوجه شود که به بیماری سرطان مبتلا شده است.

آیفون سرطان را در گلوی جراح آمریکایی تشخیص داد

دکتر «جان مارتین» مدتی بود که در گلوی خود احساس ناراحتی می‌کرد و سرانجام تصمیم گرفت «باترفلای آی‌کیو» را مورد استفاده قرار دهد تا متوجه شود که چه مشکلی پیش آمده است. شکل ظاهری این دستگاه مانند تیغ‌های برقی است و دکتر مارتین ابتدا ژمل مخصوص دریافت سیگنال‌های ماورای صورت را به گردن خود آغشته کرد و سپس دستگاه «باترفلای آی‌کیو» را روی آن قرار داد تا امواج ماورای صوت به گوشی هوشمند آیفون که به صورت بی‌سیم به دستگاه متصل شده بود ارسال شود. این تصاویر نشان داد یک توده ۳ سانتی‌متری در گردن دکتر مارتین وجود دارد که و توده مذکور نوعی سلول سرطانی است.

لازم به ذکر است دستگاه «باترفلای آی‌کیو» با قیمت ۱۹۹۹ دلار در آمریکا فروخته می‌شود و مشابه آن دستگاه‌های بزرگتری است که پزشکان در بیمارستان از آن استفاده می‌کند. دستگاه «باترفلای آی‌کیو» می‌تواند به عنوان یک ابزار کاربردی در آمبولانس‌ها یا در منازل مورد استفاده قرار گیرد و شرکت سازنده هم‌اکنون می‌کوشد نرم افزار مجهز به سیستم هوش مصنوعی را هم برای آن ارتقا دهد. این نرم افزار در سال ۲۰۱۸ میلادی به کاربران امکان می‌دهد تا ضربان قلب و گردش خون خود را هم کنترل کنند و همچنین هرگونه اختلال در آئورت را هم اسکن کنند.

لازم به ذکر است با این تشخیص دقیق دکتر مارتین پس از یک عمل جراحی حدود ۶ ساعته موفق شد سلامت کامل خود را به دست آورد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا