بررسی بازی Machinarium

جوزف روبات کوچکی است که بر خلاف میلش در میان خرابه‌ای از آهن پاره‌ها گرفتار شده است. به جوزف کمک کنید تا معماهای پیچیده‌ی هر مرحله را حل کند و قطعات آهنی گمشده‌‌ی مورد نیاز برای فرار را به دست آورد تا به شهر Machinarium بازگردد، جایی که دسته‌ای از روبات‌های خطرناک دوستش را گروگان گرفته‌اند و شهردار شهر را زندانی کرده‌اند.

موبنا – بازی محبوب ماشیناریوم در تاریخ ۱۶ اکتبر ۲۰۰۹ برای pc منتشر شد که پس از استقبال شدید گیمر های سبک Point and Click این بازی برای اندروید نیز منتشر شد.

آغاز داستان بازی با پرتاب شدن جوزف، شخصیت اصلی داستان، از بالای بلند ترین برج این شهر بی نام و سقوط او در درون زباله دانی حومه شهر صورت می گیرد. او یک روبات کوچک، فرسوده و بامزه است. با افتادن در زباله ها اجزای بدنش از هم متلاشی می شوند ولی او دوباره قطعاتش را سر هم می کند و به سمت شهر راه می افتد تا مسببین کاری که با او انجام شده است را پیدا کند. هدف او پیدا کردن دوستش بِرتاست که توسط عده ای روبات بد کار که کلاه سیاه نام دارند ربوده شده و به کار اجباری در یک آشپزخانه گرفته شده است. اتمسفر بازی بسیار گیراست و به نوعی این حس را به شما منتقل می کند که جوزف تنهای تنهاست و این شهر خالی از سکنه است. محیط های بازی طراحی هنری خارق العاده ای دارند که همگی حاصل کار دست هستند و با فضای کلی داستان هماهنگی هنرمندانه ای ایجاد کرده اند. به سبب روایت شدن داستان در یک دنیای خیالی پر از روبات و ابزار مکانیکی، خالقین در طراحی نحوه ی پیشبرد مراحل آزادی عمل نسبتاً زیادی داشته اند؛ هر چند نمی توان گفت که از ظرفیت ها حداکثر استفاده را برده اند.

بازی ماشیناریوم به دلیل معمایی بودن و در عین حال شیرین بودن آن در میان جوانان و همچنین کودکان بسیار محبوب است .

گیم پلی بازی :

بررسی بازی Machinarium

گیم پلی ماشیناریوم بسیار ساده،راحت و جذاب است به نحوی که نسخه اندروید آن با نسخه ی pc کاملا یکسان میباشد و بجای استفاده از کلیک موس از تاچ استفاده شده که یکی از برترین خصوصیات این بازی است .

گرافیک :

بررسی بازی Machinarium

این بازی از گرافیک بسیار زیبا و بهینه ای برخوردار است که یکی عوامل دوست داشتنی شدن بازی است . همچنین طراحی قهوه ای رنگ و حالت قدیمی گرافیکی کاربر را در غم جوزف شریک میکند.

سبک بازی :

همونطور که قبلا اشاره شد این بازی از سبک  Point and click استفاده کرده که در قالب ۲۰ مرحله بسیار زیبا و سخت جمع آوری شده.

بررسی بازی Machinarium

مزایای بازی :

-استفاده از معما هایی که معمولا با کمی تامل به دست می آیند.

-داشتن دو نوع راهنمای مختلف برای موفقیت جوزف

-گرافیک عالی

-گیم پلی فوق العاده

-طراحی مراحل پله ای (بدین صورت که مثلا برای رسیدن به مرحله ی ۱۲ نیاز به ابزاری داریم که آنها رو در مراحل قبل به دست آورده ایم )

-امکان ذخیره کردن مرحله ی کنونی

-قیمت نسبتا مناسبUntitlexad

معایب:

برای این بازی بسیار زیبا بجز سختی برخی مراحل ضعف دیگری نمیتوان یافت.

خلاصه

بازی ماشیناریوم با تلاش فراوان گردآوری شده است که میتواند یک بازی معتاد کننده و هم چنین درگیر کننده با قیمت نسبتا مناسب و حجم مناسب در مقابل چنین گرافیک و امکاناتی میتواند باشد و کسی که بدون آموزش های مختلف در اینترنت و… بتواند  آنرا به پایان برساند دارای هوش بالایی می باشد.

امتیاز کافه دولوپرز به این بازی ۱۰از۱۰ میباشد.

بررسی بازی Machinarium
 منبع: کافه دولوپرز

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا