ال‌جی همچنان در بازار گوشی ضرر می‌دهد

این شرکت برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده است که درمجموع طی سال ۲۰۱۷ میلادی نسبت به سال گذشته افزایش درآمد ۸ درصدی را از مرکز توسعه دستگاه‌های موبایلی خود تجربه کند.

موبنا – شرکت ال‌جی گزارش مالی مربوط به سومین فصل سال جاری میلادی را منتشر کرد و برای سه ماه بین ژوئیه تا سپتامبر ۲۰۱۷ مشخص شد مرکز توسعه دستگاه‌های موبایلی این شرکت کره‌ای با ضرر مالی ۳۳۱.۷ میلیون دلاری مواجه شده است.

این شرکت برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده است که درمجموع طی سال ۲۰۱۷ میلادی نسبت به سال گذشته افزایش درآمد ۸ درصدی را از مرکز توسعه دستگاه‌های موبایلی خود تجربه کند و این در حالی است که طی فصل دوم امسال هم ال‌جی افزایش ۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده بود.

البته ضرر مالی که هم‌اکنون ال‌جی در فصل سوم امسال تجربه کرده است نسبت به ضرر مالی سال قبل ۱۳ درصد کمتر است. فصل سوم سال ۲۰۱۷ میلادی برای این شرکت مستقر در کره جنوبی به گونه‌ای سپری شد که سامسونگ طی آن موفق شد ۴۴ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل گوشی هوشمند وارد بازار جهانی بکند.

ال‌جی همچنان در بازار گوشی ضرر می‌دهد

با این توضیحات باید گفت که اگرچه ال‌جی همچنان در بازار جهانی تلفن‌های همراه ضرر می‌دهد، ولی اوضاع آن رو به بهبود است. در فصل سوم سال ۲۰۱۴ میلادی ال‌جی موفق به فروش ۱۶.۸ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در بازار جهانی شد و البته این رقم برای فصل سوم سال جاری میلادی به ۱۳.۷ میلیون دستگاه رسید تا در مجموع کاهش ۱۸.۴ درصدی تجربه شود.

مهم‌ترین مشکلی که ال‌جی پیش روی خود می‌بیند دیگر رقیب کره‌ای یعنی سامسونگ است که بخش اعظم بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را در دست گرفته است و به ال‌جی اجازه حضور پررنگ در بازار را نمی‌دهد و این بازی همچنان ادامه دارد.

این شرکت کره‌ای پیش‌بینی کرده است سال آینده «ال‌جی جی۷» را به عنوان نخستین گوشی هوشمند جهان مبتنی بر تراشه «اسنپدراگون ۸۴۵» روانه بازار کند و سامسونگ هم می‌خواهد به صورت همزمان «گلکسی اس۹» و «گلکسی اس۹ پلاس» را با این تراشه در اختیار کاربران بگذارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا