مایکروسافت در حال ساخت تبلت تاشدنی و انعطاف‌پذیر (+عکس)

مایکروسافت برای ساخت دستگاه مذکور انواع مختلف حق امتیازها را به ثبت رسانده است و این اتفاق نشان می‌دهد که شرکت نرم‌افزاری تصمیم جدی برای عرضه گوشی یاد شده دارد.

موبنا – همه ما به خوبی می‌دانیم که مایکروسافت برخلاف تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری‌های فراوان نتوانست در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند موفق شود و در نهایت توسعه سیستم عامل موبایلی «ویندوز ۱۰ موبایل» متوقف شد تا این پلتفرم به عمر خود پایان دهد. با این وجود یک شایعه جدید منتشر شده است که نشان می‌دهد مایکروسافت باز هم انگیزه برای ورود به بازار جهانی دستگاه‌های موبایلی دارد و در این زمینه قرار است یک مدل انعطاف‌پذیر از سری محصولات Surface روانه بازار شود.

این طور که پایگاه خبری «ویندوز سنترال» اعلام کرده است، مایکروسافت هم‌اکنون روی مدل اولیه دستگاه مذکور کار می‌کند. این دستگاه که تحت سیستم عامل جدید مایکروسافت موسوم به «آندرومِدا» فعالیت می‌کند یک محصول دوگانه بین گوشی هوشمند و رایانه لوحی است که البته با آنچه که هم‌اکنون با نام «زدتی‌ای آکسون اِم» می‌بینیم کاملا متفاوت است.

مایکروسافت در حال ساخت تبلت تاشدنی و انعطاف‌پذیر (+عکس)

مایکروسافت برای ساخت دستگاه مذکور انواع مختلف حق امتیازها را به ثبت رسانده است و این اتفاق نشان می‌دهد که شرکت نرم‌افزاری تصمیم جدی برای عرضه گوشی یاد شده دارد. با این وجود در آخرین گزارش‌ها اعلام شده است که «آندرومدا» نسبت به آنچه که تا امروز تجربه کردیم کاملا متفاوت است و مایکروسافت به زودی تحول بزرگی در این زمینه ایجاد می‌کند.

اگرچه گفته شده است که این دستگاه موبایلی همه قابلیت‌های ارتباطی را شامل می‌شود، ولی باید توجه داشت که در اصل روی تجربیات کاربران متمرکز نیست. در عوض مایکروسافت تصمیم دارد دستگاهی بسازد که از آن با عنوان دفتریادداشت مجازی یاد می‌کند و این محصول بر فنوری جوهر دیجیتال تاکید دارد.

مایکروسافت در حال ساخت تبلت تاشدنی و انعطاف‌پذیر (+عکس)

برخی نمونه‌های اولیه این دستگاه که هم‌اکنون ساخته شده است اپلیکشن‌های یادداشت‌برداری مشابه دفتر یادداشت فیزیکی را نشان می‌دهد که محتوای آن مبتنی بر سرویس OneNote ذخیره شده است.

این دستگاه پردازنده ARM دارد که در اصل معماری تمام گوشی‌های هوشمند پرقدرت امروزی است و با این وجود احتمال می‌رود یک نسخه از ویندوز ۱۰ روی آن نصب شود. البته مایکروسافت قصد ندارد این محصول را به عنوان جایگزینی برای گوشی‌های هوشمند یا رایانه‌های لوحی روانه بازار کند.

در عوض شرکت مایکروسافت تصمیم گرفته است یک برند جدید روانه بازار کند و در آن قابلیت‌های متفاوتی را به کاربران ارایه دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا