هوش مصنوعی Mate 10 هوآوی چه مزایایی برای شما دارد؟ (+عکس)

آنچه که در قالب هوش مصنوعی با پرچمدار جدید گوشی‌های هوآوی عرضه شده قابلیت‌های فراوانی را در اختیار کاربران می‌گذارد که از جمله آنها می‌توان به عکاسی هوشمند، ترجمه ماشینی پیشرفته از روی دوربین، پیش‌بینی رفتارهای کاربر و … اشاره کرد.

موبنا – اتفاق بزرگ بعدی در گوشی‌های هوشمند به دوربین دیجیتالی، ظرفیت باتری یا کیفیت نمایشگر آن مربوط نمی‌شود و تحولی که شرکت هوآوی در این زمینه عرضه کرده است کاربران را وارد عصر جدیدی از گوشی‌های هوشمند می‌کند: هوش مصنوعی.

آنچه که در قالب هوش مصنوعی با پرچمدار جدید گوشی‌های هوآوی عرضه شده قابلیت‌های فراوانی را در اختیار کاربران می‌گذارد که از جمله آنها می‌توان به عکاسی هوشمند، ترجمه ماشینی پیشرفته از روی دوربین، پیش‌بینی رفتارهای کاربر و … اشاره کرد. شرکت هوآوی برای نخستین بار گوشی هوشمندی را وارد بازار کرد که این فناوری را شامل می‌شد و با عرضه خانواده Mate 10 به کاربران نشان داد گوشی‌های هوشمند تا چه اندازه می‌توانند پیشرفته و کارآمد باشند.

در دو گوشی هوشمند Mate 10 و Mate 10 Pro هوآوی از پردازنده Kirin 970 ساخت این شرکت چینی استفاده شده است که یک سیستم پیشرفته موسوم به «شبکه پردازش عصبی»  (NPU) را شال می‌شود و به مغز متفکر گوشی امکان می‌دهد با استفاده از قابلیت یادگیری ماشینی عکس‌العمل‌های متفاوت و هوشمند را در مقابل اعمال کاربر به نمایش بگذارد.

هوش مصنوعی Mate 10 هوآوی چه مزایایی برای شما دارد؟ (+عکس)

تجربه اولیه کارشناسان فناوری با گوشی هوشمند Mate 10 نشان داد این دستگاه رفتارهای هوشمندانه دارد و به عنوان مثال در اپلیکیشن Translate مایکروسافت که به صورت آفلاین کلمات و عبارات را بین زبان‌های مختلف ترجمه می‌کند، قابلیت‌های متفاوتی را ارایه می‌دهد. کافی است شما دوربین دیجیتالی خود را به سمت کلمه یا متن مورد نظر که به زبان دیگر نوشته شده است بگیرید و در کمتر از چند میلی‌ثانیه ترجمه آن را در اختیار داشته باشید. این سیستم بسیار سریع عمل می‌کند، خطا ندارد و حتی ظرف چند میلی‌ثانیه می‌تواند چند پاراگراف را ترجمه کند.

هوش مصنوعی Mate 10 هوآوی چه مزایایی برای شما دارد؟ (+عکس)

در اپلیکیشن مخصوص دوربین دیجیتالی این گوشی هوشمند هم از فناوری هوش مصنوعی استفاده شده است. هوآوی از چند سال قبل با شرکت Leica قراردادی را منعقد کرد تا به کمک آن بخش سخت‌افزاری دوربین‌های دیجیتالی سری گوشی‌های Mate خود را تولید کند. گوشی Mate 10 Pro دو لنز Leica را در خود جا داده است که بسیار باکیفیت و قابل قبول عمل می‌کنند و اضافه شدن سیستم هوش مصنوعی این امر را برای شما آسان می‌کند تا با سرعت و کیفیت بالاتر عکس و فیلم بگیرید. به عنوان مثال زمانی که دوربین دیجیتالی گوشی هوشمند Mate 10 را به سمت اشیا مختلف می‌گیرید، دوربین به صورت خودکار حالت مناسب فضا را برای خود در نظر می‌گیرید و بهترین قاب برای عکاسی از این منظره را ارایه می‌کند. یک شاخه گل، ظرف غذا، یک فرد، یا یک تصویر پانوراما هر کدام می‌توانند تنظیمات متفاوت داشته باشند. این دوربین دیجیتالی همچنین دیگر پارامترها از جمله تنظیمات نوردهی، کنتراست، اشباع رنگ و … را به صورت خودکار انجام می‌دهد و به شما کمک می‌کند بدون اینکه با پیچیدگی‌های بخش تنظیمات درگیر شوید و به صورت دستی آنها را تغییر دهید، بهترین عکس ممکن را تهیه کنید. اگر دوربین دیجیتالی در حالت خودکار یا Auto قرار بگیرد و شروع به تصویربرداری کنید، هوش مصنوعی و دوربین همه وظایف را به عهده می‌گیرند و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد تا بهترین تصاویر تهیه شود.

هوش مصنوعی Mate 10 هوآوی چه مزایایی برای شما دارد؟ (+عکس)

در پخش اطلاع‌رسانی از پیام‌های دریافتی یا «نوتیفیکِیشن» نیز می‌توان ردپای هوش مصنوعی را به وضوح مشاهده کرد و متوجه شد که این فناوری چگونه نحوه استفاده از Mate 10 Pro را نسبت به دیگر گوشی‌های هوشمند تغییر داده است. زمانی که یک پیام در این گوشی نمایان می‌شود، سیستم هوش مصنوعی به صورت خودکار تشخیص می‌دهد که برای مشاهده یا پاسخگویی به این نوتیفیکیشن کاربر می‌تواند به صورت مستقیم عمل کند یا می‌بایست اپلیکیشن مربوطه باز شود. اگر این سیستم تشخیص دهد که اپلیکیشن مربوطه می‌بایست باز شود، نیمی از نمایشگر به این اپلیکیشن اختصاص میابد و می توانید به پیام درخواستی پاسخ دهید و حتی امکان پاسخگویی ویدیویی تماس هم برای شما فراهم می‌شود. در این میان اگر بر اساس رفتار همیشگی شما سیستم هوش مصنوعی تشخیص دهد که به این نوع پیام به صورت متنی پاسخ می‌دهید، بدون باز کردن اپلیکیشن فقط این قابلیت را در اختیار شما می‌گذارد. این سیستم هوش مصنوعی رفتار کاربر را به صورت دایم زیر نظر می‌گیرد و تمام عکس‌العمل‌های آن بر اساس رفتارهای کاربر تعیین می‌شود. بر این اساس اگر شما هرگز از قابلیت تقسیم نمایشگر به دو نیم و استفاده از اپلیکیشن مربوطه استفاده نکنید، پس از گذشت مدتی سیستم هوش مصنوعی این سرویس را در اختیار شما نمی‌گذارد و از روش‌های جایگزین استفاده می‌کند.

گوشی هوشمند Mate 10 Pro هوآوی به نمایشگر یکپارچه و بدون لبه ۶ اینچی OLED مجهز شده است که تناسب آن هم ۱۸:۹ است. حسگر اثر انگشت در این گوشی هوشمند پشت بدنه زیر لنز دوربین جاسازی شده است. مدل کوچکتر این گوشی هوشمند موسوم به Mate 10 نیز نمایشگر ۵.۹ انیچی را در خود جا داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا