اپل عمدا کیفیت حسگر تشخیص چهره «آیفون اکس» را کاهش داد!

اپل به منظور آنکه بتواند بدقولی نکند و مشکلات پیش آمده در شرکت‌های تامین کننده قطعات را برطرف کند، به این شرکت‌های شریک اعلام کرد کیفیت حسگر هوشمند Face ID را پایین بیاورند.

موبنا – امنیت کامل گوشی هوشمند «آیفون اکس» اپل به فناوری جدیدی ختم می‌شود که از آن با نام Face ID یاد می‌کنند و اپل این قابلیت را جایگزین حسگر مخصوص تشخیص اثر انگشت کرده است تا صاحبان این دستگاه موبایلی با معرفی چهره خود به دستگاه بتوانند قفل آن را باز کنند و البته هنوز مشخص نیست اگر شخصی بر اثر تصادف مجبور باشد برای یک دوره زمانی صورت خود را پانسمان کند چگونه می‌تواند وارد «آیفون اکس» شود.

فناوری Face ID مجموعه‌ای از حسگرهای هوشمند است که بیش از ۳۰ هزار نقطه مادون قرمز را روی صورت شخص منعکس می کند تا از چهره فرد یک نقشه سه‌بعدی بسازد. اپل با افتخار اعلام کرد احتمال اینکه فرد دیگر به جز صاحب گوشی بتواند با Face ID قفل گوشی را باز کند یک به یک میلیون است و به عبارت دیگر از هر یک میلیون مورد فقط ممکن است یک نفر دیگر بتواند قفل دستگاه را به این شکل باز کند. این در حالی است که برای فناوری Touch ID مخصوص اثر انگشت کاربران گفته شده بود از هر ۵۰ هزار نفر ممکن است اثر انگشت یک فرد این حسگر را فریب دهد.

با همه این توضیحات، اگر اپل بخواهد گوشی هوشمند «آیفون اکس» را به موقع وارد بازار کند و به وعده قبلی خود عمل کند مشکلات فراوانی پیش رو دارد.

اپل عمدا کیفیت حسگر تشخیص چهره «آیفون اکس» را کاهش داد!

شرکت اپل به منظور آنکه بتواند بدقولی نکند و مشکلات پیش آمده در شرکت‌های تامین کننده قطعات را برطرف کند، به این شرکت‌های شریک اعلام کرد کیفیت حسگر هوشمند Face ID را پایین بیاورند تا ساخت آن آسان‌تر شود و این مطلب را خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه منتشر کرده است.

این راهکار در حالی ارایه شده است که اپل قول داده در تاریخ سوم نوامبر یعنی کمتر از ۱۰ روز دیگر گوشی هوشمند «آیفون اکس» را وارد بازار کند و امکان خرید این محصول برای کاربران جهانی فراهم شود. برخی تحلیلگران اعلام کردند که حتی با کاهش کیفیت حسگر هوشمند Face ID اپل باز هم نمی‌تواند این محصول را به صورت گسترده به دست کاربران جهانی برساند و در روز آغاز فروش «آیفون اکس» تنها ۲ تا ۳ میلیون دستگاه از آن عرضه می شود و البته برای تعطیلات پایان سال جاری میلادی بین ۲۵ تا ۳۵ میلیون دستگاه از آن به دست کاربران می‌رسد.

کارشناسان پیش از این پیش‌بینی کرده بودند که شرکت اپل تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۴۰ میلیون دستگاه «آیفون اکس» می‌فروشد و هم‌اکنون که این شرکت با مشکل مواجه شده، این پیش‌بینی‌ها هم کاسته شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا