بنیانگذار اپل از «آیفون اکس» استفاده نمی‌کند

وزنیاک گفت «آیفون اکس» نخستین محصول شرکت اپل است که او در اختیار نمی‌گیرد و گوشی قبلی خود را به این محصول به‌روزرسانی نمی‌کند.

موبنا – «استیو وُزنیاک» یکی از بنیانگذاران شرکت اپل است که تاکنون با گوشی‌های مختلف به جز آیفون درمیان مردم ظاهر شده است که این مسئله شفافیت او را نشان می‌دهد تا هر زمان از یک گوشی هوشمند راضی نبود، مدل‌های بهتر جایگزین را مورد استفاده قرار دهد.

او روز گذشته طی آخرین مصاحبه خود توضیح داد در تاریخ سوم نوامبر ۲۰۱۷ که گوشی هوشمند «آیفون اکس» روانه بازار می‌شود این محصول را خریداری نمی‌کند.

وزنیاک گفت زمانی که «آیفون ۸» وارد بازار شد از این اتفاق خوشحال بود و البته می‌دانست که مدل جدیدتر آن پس از گذشت یک ماه با قابلیت‌های کاملتر عرضه می‌شود. این مرد ۶۷ ساله با صراحت کامل اعلام کرد «آیفون ۸» اپل کاملا مشابه «آیفون ۷» است و البته «آیفون ۷» هم مشابه «آیفون ۶» ساخته شده بود و در این گوشی‌ها تفاوت اندکی لحاظ شد.

وزنیاک گفت «آیفون اکس» نخستین محصول شرکت اپل است که او در اختیار نمی‌گیرد و گوشی قبلی خود را به این محصول به‌روزرسانی نمی‌کند.

بنیانگذار اپل از «آیفون اکس» استفاده نمی‌کند

وزنیاک در این خصوص توضیح داد:‌ «ترجیح می‌دهم منتظر بمانم و ببینم چه اتفاقی می‌افتد. من از گوشی هوشمند آیفون ۸ راضی هستم – که البته این محصول شبیه آیفون ۷ است و آن هم شبیه آیفون ۶ ساخته شده بود. بنا به دلایلی آیفون اکس نخستین مدل آیفون است – که در روز اول – آن را خریداری نمی‌کنم. ولی همسرم قصد دارد آن را در اختیار بگیرد. بنابراین به اندازه کافی نزدیک خواهم بود تا کارکرد این گوشی را ببینم».

وزنیاک که همواره بیش از یک دستگاه گوشی هوشمند را با خود حمل می‌کند توضیح داد که پیش‌بینی نمی‌کند حسگر هوشمند Face ID برای تشخیص چهره کاربران به اندازه‌ای که اپل توقع دارد به خوبی کار کند. «آیفون اکس» که به مناسبت ده سالگی گوشی‌های اپل ساخته شده است نمایشگر ۵.۸ اینچی را شامل می‌شود و که نسبت به «آیفون ۸ پلاس» طول نمایشگر آن اندکی بیشتر است، زیرا نمایشگر آن به صورت لبه-به-لبه ساخته شده است و این محصول نخستین گوشی ساخته شده در شرکت اپل محسوب می‌شود که نمایشگر OLED را در خود جا داده است. برای این گوشی هوشمند دوربین TrueDepth در نظر گرفته شده است تا به کمک آن بتواند چهره کاربران را تشخیص داد. «آیفون اکس» نسبت به آیفون‌های معمول باتری بزرگتری را هم شامل می‌شود.

پیش‌فروش این گوشی هوشمند از جمعه هفته جاری آغاز میشود. مدل ۶۴ گیگابایتی گوشی «آیفون اکس» اپل ۹۹۹ دلار قیمت‌گذاری شده است و مدل ۲۵۶ گیگابایتی آن هم ۱۱۴۹ دلار قیمت دارد. این گوشی هوشمند در دو رنگ نقره‌ای و خاکستری فضایی عرضه می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا