همه آنچه که باید در مورد «گلکسی اس۹» سامسونگ بدانید

منابع آگاه تاکنون اطلاعات مختلفی را مورد پرچمدار بعدی گوشی‌های سامسونگ منتشر کردند که در اینجا مهم‌ترین این اطلاعات آورده شده است.

موبنا – از زمانی که دو گوشی هوشمند «گلکسی اس۸» و «گلکسی اس۸ پلاس» وارد بازار شدند حدود شش ماه می‌گذرد و سامسونگ برای نخستین بار آنها را در تاریخ ۲۱ آپریل ۲۰۱۷ به دست کاربران رساند. این دو محصول یکی از بزرگترین تحولات را در عرصه گوشی‌های هوشمند ایجاد کردند و برای نخستین بار سامسونگ کلید سخت‌افزاری را از سطح روی دستگاه حذف کرد تا بیشترین سهم آن به نمایشگر لمسی اختصاص یابد.

با وجود گذشت همین زمان کم سامسونگ کار کردن روی مدل بعدی این محصول یعنی «گلکسی اس۹» و «گلکسی اس۹ پلاس» را آغاز کرده است تا از بازار رقابتی عقب نماند و پرچمداران سال آینده آن هم بتواند همه کاربران را شگفت‌زده کند.

منابع آگاه تاکنون اطلاعات مختلفی را مورد پرچمدار بعدی گوشی‌های سامسونگ منتشر کردند که در اینجا مهم‌ترین این اطلاعات آورده شده است.

طراحی

باید بدانید که سامسونگ برای گوشی هوشمند «گلکسی اس۹» یک طراحی متفاوت و جدید در نظر نگرفته است و در اصل این محصول مدل اصلاح شده «گلکسی اس۸» محسوب می‌شود.

سامسونگ این محصول را هم با نمایشگر بدون لبه شبیه به «گلکسی اس۸» و «گلکسی اس۸ پلاس» روانه بازار می‌کند. این مسئله نشان می‌دهد که سامسونگ برای مدل بعدی این گوشی هوشمند نمایشگر بدون لب در نظر گرفته است. بدنه «گلکسی اس۹» و «گلکسی اس۹ پلاس» از ترکیب شیشه و آلومینیوم ساخته شده است که به زیبایی در کنار هم قرار گرفته‌اند. از آنجایی که نمایشگر منحنی امضای سامسونگ در پرچمداران گوشی‌های این شرکت محسوب می شود، این قابلیت را در گوشی‌های بعدی هم مشاهده خواهیم کرد. پیش‌بینی می‌شود لبه های نمایشگر «گلکسی اس۹» تا روی چارچوب آلومینیومی خمیده شده باشند و این طراحی همان نکته‌ای است که سامسونگ به زیبایی توجه کاربران را به خود جلب کرده است.

سامسونگ در سال ۲۰۱۷ میلادی تاکید فراوان بر تولید نمایشگرهای یکپارچه و بدون لبه داشت و دو گوشی هوشمند «گلکسی اس۸» و «گلکسی اس۸ پلاس» نشان دادند که تا چه اندازه می‌توان از سطح روی گوشی استفاده کرد. منابع آگاه می‌گویند «گلکسی اس۹» و «گلکسی اس۹ پلاس» لبه باریک‌تری را اطراف نمایشگر شامل می‌شوند و سطح نمایشگر روی گوشی افزایش میابد.

همه آنچه که باید در مورد «گلکسی اس۹» سامسونگ بدانید

در کنار طراحی کلی بدنه، سری محصولات اس۹ سامسونگ برخی قابلیت‌ها را از مدل قبلی به ارث برده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به استاندارد IP68 برای بدنه ضدآب و ضدگرد و غبار اشاره کرد. در بدنه این گوشی هوشمند جدید کلید سخت‌افزاری دستیار هوشمند سامسونگ موسوم به «بیکسبای» کار گذاشته شده است و سامسونگ تاکید دارد که کاربران با استفاده از آن می توانند آسان‌تر از قبل خدمات مورد نیاز خود را در اختیار بگیرند. حسگر اثر انگشت هم یکی دیگر از قابلیت‌های مشابه پرچمدار امسال و سال آینده سامسونگ است و البته در «گلکسی اس۹» و «گلکسی اس۹ پلاس» حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر لمسی کار گذاشته است.

یکی دیگر از قابلیت‌های «گلکسی اس۹» و «گلکسی اس۹ پلاس» بخشی است که سامسونگ روی آن تاکید فراوان دارد. این بخش در اصل جک استاندارد ۳.۵ میلیمتری هدفون محسوب می‌شود که شرکت کره‌ای اصرار به استفاده از آن دارد و آخرین پرچمداران این شرکت هم شامل این ورودی می‌شوند. در بزرگ بزرگترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند سامسونگ تنها شرکتی محسوب می‌شود که همچنان تاکید به استفاده از قابلیت مذکور دارد.

منابع آگاه در مورد حسگر اثر انگشت «گلکسی اس۹» و «گلکسی اس۹ پلاس» اخبار مختلفی را منتشر کردند و در این میان اخبار موثق‌تر نشان داد سامسونگ به واسطه حق امتیازهای ثبت شده سعی دارد این فناوری را زیر نمایشگر لمسی جا دهد. البته در این زمینه باید منتظر اخبار بعدی ماند.

نمایشگر

همان طور که گفته شد، پیش‌بینی نمی‌شود که سامسونگ در طراحی گوشی هوشمند «گلکسی اس۹» و «گلکسی اس۹ پلاس» تغییر عمده ایجاد کند و بر این اساس می توان نتیجه گرفت نمایشگر بدون لبه و یکپارچه اندکی بزرگتر از قبل مشاهده می‌شود.

مدل کوچکتر پرچمدار بعدی سامسونگ که با نام «گلکسی اس۹» شناخته می‌شود نمایشگر لمسی ۵.۸ اینچی از نوع Super AMOLED را با کیفیت QHD در خود جا داده است که تصاویر در آن با کیفیت ۱۴۴۰ در ۲۹۶۰ پیکسل به نمایش درمی‌آید. مدل بزرگتر این گوشی هوشمند یعنی «گلکسی اس۹ پلاس» نمایشگر ۶.۲ اینچی را شامل می شود که کیفیت آن مشابه است. همچنین گفته شده است نسبت نمایشگر این دو گوشی هوشمند ۱۸.۵:۹ است که استانداردترین اندازه محسوب می‌شود و بسیار مورد استقبال کاربران قرار گرفته است.

نمایشگرهایی که برای دو گوشی «گلکسی اس۹» و «گلکسی اس۹ پلاس» در نظر گرفته شده‌اند در مقابل فشار دست کاربران حساس هستند و بسته به میزان فشار دست عکس‌العمل متفاوت نشان می دهند. شرکت سامسونگ نخستین بار در گوشی «گلکسی اس۸» در منطقه کلید اصلی نمایشگر را نسبت به فشار دست حساس کرد تا کاربران قابلیت کاربردی در اختیار داشته باشند و این بار پیش‌بینی شده است که «گلکسی اس۹» در همه بخش‌های نمایشگر این امکان را فراهم کند. با این قابلیت کاربران با سیستم عامل اندروید اریو می‌توانند امکانات بیشتری در اختیار داشته باشند.

دوربین

پس از آنکه چند ماه قبل برای نخستین بار شرکت سامسونگ دوربین دیجیتالی دوگانه مجهز به دو لنز مجزا را در فبلت «گلکسی نوت ۸» مورد استفاده قرار داد، هم‌اکنون پیش‌بینی می‌شود «گلکسی اس۹» و «گلکسی اس۹ پلاس» نخسین گوشی‌ها در سری محصولات «گلکسی اس» سامسونگ باشند که این قابلیت را شامل می‌شوند. البته استفاده از دو لنز مجزای دوربین باعث خواهد شد باتری دستگاه کوچکتر شود و همین مسئله مهم‌ترین عاملی بود که سامسونگ «گلکسی نوت ۸» را همراه با باتری متوسط ۳۳۰۰  میلی‌آمپری در اختیار کاربران قرار داد.

مانند مدل «نوت ۸» در دوربین دیجیتالی دو گوشی هوشمند جدید هم از حسگر تله‌فوتو استفاده شده است قابلیت بزرگنمایی در آن به کاربران امکان می‌دهد به لطف فاصله کانونی طولانی  و نرم‌افزار اختصاصی، تصاویر پرتره با کیفیت عالی تهیه شود. شرکت سامسونگ همچنین به تازگی حسگر ISOCELL را هم برای دوربین‌ دیجیتالی گوشی‌های خود معرفی کرد. نخستین مدل این حسگر با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل ساخته شده بود و مدل دیگر با کیفیت ۲۴ مگاپیکسل برای پرچمدار بعدی سامسونگ آماده شد.

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که می‌توان در «گلکسی اس۹» و «گلکسی اس۹ پلاس» پیش‌بینی کرد این است که دوربین دیجیتالی نصب شده روی دو گوشی هوشمند مذکور می‌تواند تصاویر را با کیفیت ۴ هزار پیکسل با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه تهیه کند. این قابلیت از طریق یک به روزرسانی نرم‌افزاری برای فبلت «گلکسی نوت ۸» هم عرضه شده است.

سخت‌افزار

دو پرچمدار سامسونگ که شش ماه قبل روانه بازار شدند تراشه مرکزی «اسنپدراگون ۸۳۵» را در خود جا داده بودند شرکت کره‌ای پیش‌بینی کرده است مدل جدید آنها یعنی «گلکسی اس۹» و «گلکسی اس۹ پلاس» را همراه با تراشه «اسنپدراگون ۸۴۵» کوالکام روانه بازار کند. البته مدل ویژه گوشی هوشمند با این تراشه فقط در کشورهای آمریکا و چین عرضه می‌شود و مابقی گوشی‌ها که به دست کاربران جهانی می‌رسد تراشه «اکسینوس» سامسونگ را در خود جا داده است. برای دو گوشی هوشمند «گلکسی اس۹» و «گلکسی اس۹ پلاس» تراشه «اِکسینوس ۹ اوکتا ۹۸۱۰» با هشت هسته پردازشگر در نظر گرفته شده است که این تراشه مبتنی بر فناوری ۱۰ نانومتری ساخته می‌شود.

شایعات منتشر شده حاکی از آن است که تراشه «انسپدراگون ۸۴۵» فناوری LPP را در خود جا داده است و به کمک آن میزان مصرف انرژی را به حداقل می‌رساند. برای این تراشه همچنین گیرنده مخابراتی LTE Cat. 18 در نظر گرفته شده است تا ضمن سازگاری با نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی موسوم به ۵G بتواند امکان دانلود اطلاعات با میانگین سرعت ۱.۲ گیگابیت بر ثانیه را فراهم کند.

همه آنچه که باید در مورد «گلکسی اس۹» سامسونگ بدانید

در این میان مدل جهانی گوشی‌های سامسونگ با تراشه «اکسینوس» ساخته همین شرکت به دست کاربران می‌رسد که مبتنی بر فناوری ۸ نانومتری ساخته می‌شود و به سیستم LPP هم مجهز شده است. بر این اساس می‌توان گفت این تراشه نسبت به مدل «اسنپدراگون ۸۴۵» کم‌مصرف‌تر است و کارایی بیشتری دارد. لازم به ذکر است که در پرچمداران قبلی هم مدلی که با تراشه «اکسینوس» ساخته می‌شد نسبت به مدل «اسنپدراگون» کم‌مصر‌ف‌تر بود.

علاوه بر موارد مذکور، دو گوشی هوشمند «گلکسی اس۹» و «گلکسی اس۹ پلاس» رم ۶ گیگابایتی دارند و البته در برخی خبرها هم آمده است که سال آینده فبلت «گلکسی نوت ۹» با رم ۸ گیگابایتی به دست کاربران می‌رسد.

در بخش ذخیره‌سازی داده‌ها شایعه شده است که دو گوشی هوشمند «گلکسی اس۹» و «گلکسی اس۹ پلاس» همراه با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی عرضه می‌شوند که این مسئله می‌تواند هواداران محصولات سامسونگ را خوشحال کند. البته برای این محصولات مدل ۶۴ گیگابایتی هم عرضه می‌شود و با این وجود احتمال کمی وجود دارد که سامسونگ آنها را با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت روانه بازار کند.

همچنین اعلام شده است که قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه میکرواِس‌دی برای دو گوشی «گلکسی اس۹» و «گلکسی اس۹ پلاس» در نظر گرفته شده است تا کاربران بدون نگرانی از حافظه داخلی بتوانند تصاویر ویدیویی را با کیفیت ۴ هزار پیکسل ذخیره کنند.

همه آنچه که باید در مورد «گلکسی اس۹» سامسونگ بدانید

قیمت و تاریخ عرضه

مهم‌ترین مسئله‌ای که کاربران را ترغیب می‌کند تا این پرچمداران را خریداری کنند قیمت آن است. دو گوشی پیشرفته «گلکسی اس۹» و «گلکسی اس۹ پلاس» نسبت به مدل «اس۸» و «اس۸ پلاس» در زمان ورود به بازار اندکی گران‌تر هستند و البته گفته می‌شود که سامسونگ به واسطه مالیات در کشورهای مختلف مجبور است هر یک از این دو دستگاه را ۵۰ دلار گران‌تر بفروشد.

این طور که منابع آگاه اعلام کرده‌اند مدل قفل نشده گوشی هوشمند «گلکسی اس۹» بدون هرگونه قرارداد مخابراتی با قیمت ۷۵۰ دلار وارد بازار می‌شود و مدل «گلکسی اس۹ پلاس» هم ۸۵۰ دلار قیمت دارد. البته اگر قرار باشد سامسونگ قانون افزایش مالیات را روی دو گوشی جدید خود اعلام کند می‌بایست آنها را با قیمت ۸۰۰ و ۹۰۰ دلار خریداری کنیم.

شرکت سامسونگ بر اساس عادت سالانه خود یک یا دو روز قبل از برگزاری کنگره جهانی تلفن همراه (MWC) پرچمداران جدید خود را در شهر بارسلونای اسپانیا معرفی می‌کند. پیش‌بینی می شود همین سناریو در سال ۲۰۱۸ میلادی هم تکرار شود و سامسونگ با معرفی دو گوشی هوشمند «گلکسی اس۹» و «گلکسی اس۹ پلاس» در نمایشگاه بین‌المللی MWC 2018 توجه همگان را به خود جلب کند. این نمایشگراه قرار است در تاریخ ۲۶ فوریه ۲۰۱۸ در شهر بارسلونا فعالیت خود را آغاز کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا