سال آینده منتظر مدل ارزان «آیفون اکس» باشید

گوشی مذکور هم اکنون با نام «لیسبون» و «هانگژو» در شرکت اپل توسعه میابد و گزارش‌های رسیده نشان می‌دهد که اپل تصمیم دارد با عرضه آن بازار چین را در دست بگیرد.

موبنا؛ محمد مهدوی – این طور که رسانه‌های چینی امروز اعلام کردند، شرکت اپل تصمیم دارد با استفاده از فناوری‌های به کار برده شده در گوشی هوشمند «آیفون اکس» گوشی هوشمند جدیدی بسازد و یک دستگاه گوشی هوشمند ارزان‌تر را روانه بازار کند.

این طور که منابع آگاه می‌گویند گوشی مذکور هم اکنون با نام «لیسبون» و «هانگژو» در شرکت اپل توسعه میابد و گزارش‌های رسیده نشان می‌دهد که اپل تصمیم دارد با عرضه آن بازار چین را در دست بگیرد. این گوشی هوشمند که بخش اعظم فناوری‌های «آیفون اکس» را شامل می‌شود با قیمت ارزان‌تر به فروش می‌رسد و در کشور چین که اپل محبوبیت چندانی ندارد، می‌تواند بازار جدید ایجاد کند.

سایت خبری «ماکوتاکارا» در ژاپن هم طی گزارش مجزا اعلام کرد که پیش‌بینی می‌کند مدل ارزان گوشی هوشمند «آیفون اکس» اپل ۱۰ هزار یِن معادل ۹۰ دلار نسبت به مدل کنونی ارزان‌تر است. پیش‌بینی شده است تمام گوشی‌های اپل برای سال آتی میلادی نمایشگر OLED داشته باشند و برای همه آنها از دوربین دیجیتالی TrueDepth استفاده شود. همچنین پیش‌بینی شده است از سال ۲۰۱۸ به بعد همه آیفون‌ها حسگر تشخیص چهره Face ID را جایگزین حسگر تشخیص اثر انگشت Touch ID می‌کنند.

سال آینده منتظر مدل ارزان «آیفون اکس» باشید

با توجه به اینکه اپل در کشور چین نتوانسته است مقابل شرکت‌های فعال در این کشور به خوبی اقدام کند و بازار چین را به شرکت‌های چینی تولیدکننده گوشی هوشمند از جمله هوواوی و اوپو واگذار کرده است، آیفون ارزان می‌توان گزینه مناسبی برای ورود به این بازار محسوب شود. البته گوشی هوشمند آیفون طی سه ماه قبل از آگوست ۲۰۱۷ میلادی توانست سهم خود را از این بازار ۴.۳ درصد افزایش دهد و آن را به ۱۷.۷ درصد برساند. با این وجود هوآوی با ۳۱ درصد همچنان بزرگترین عرضه کننده گوشی در کشور چین محسوب می‌شود.

توجه داشته باشید که چین بزرگترین بازار تلفن همراه در جهان است و با این وجود پیش‌بینی می‌شود آیفون اکس ۶۴ گیگابایتی با حداقل قیمت ۹۹۹ دلار جای چندانی در این بازار نخواهد داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا