دلیل اصلی که مردم «آیفون ۸» نمی‌خرند چیست؟

علت اصلی عدم فروش بالای دو گوشی هوشمند جدید اپل این است که علاقمندان منتظر ورود «آیفون اکس» هستند.

موبنا – بر خلاف سال‌های قبل کاربران جهانی از گوشی‌های جدید اپل استقبال چندانی نکردند و به عبارت دیگر «آیفون ۸» و «آیفون ۸ پلاس» در بدو ورود به بازار نتوانستند فروش بالایی داشته باشند. همین مسئله باعث شد کارشناسان یک نظرسنجی جهانی انجام دهند تا علت این مسئله مشخص شود. در پایان این نظرسنجی همان طور که از قبل پیش‌بینی می‌شد مشخص شد علت اصلی عدم فروش بالای دو گوشی هوشمند جدید اپل این است که علاقمندان منتظر ورود «آیفون اکس» هستند و ترجیح می‌دهند به جای خرید یکی از این دو دستگاه، مدل پیشرفته‌تر بدون هرگونه کلید سخت‌افزاری را خریداری کنند.

میزان فروش «آیفون ۸ پلاس» نسبت به «آیفون ۸» اندکی بیشتر است و از زمانی که اپل به جای یک گوشی هوشمند سالی دو دستگاه را روانه بازار کرد این نخستین باری بود که محبوبیت «آیفون ۸» تا این اندازه کاهش یافت و البته مشکل اصلی اینجا بود که کاربران ترجیح دادند به جای خرید مدل کوچکتر آیفون جدید، منتظر «آیفون اکس» بمانند.

دلیل اصلی که مردم «آیفون ۸» نمی‌خرند چیست؟

در این نظرسنجی آنلاین ۲۹۵۲ نفر از نقاط مختلف جهان شرکت کردند و دلیل اصلی بعدی برای کاهش فروش آیفون‌های جدید این بود که ۲۱ درصد کاربران اعلام کردند آیفون کنونی آنها همچنان به خوبی کار می‌کند و این گوشی‌های جدید از نظر شکل ظاهری و امکانات داخلی تفاوت چندانی نسبت به مدل قبلی نداشته‌اند. همچنین ۱۸ درصد کاربران اعلام کردند از زمانی که اپل این نوع طراحی را برای گوشی‌های خود انتخاب کرده است مدت زیادی می‌گذرد و آنها ترجیح می‌دهند محصول جدید با طراحی جدید خریداری کنند.

لازم به ذکر است که «مینگ-چی کو» مشهورترین کارشناس محصولات اپل از مدیران مرکز تحقیقاتی کِی‌جی‌آی از مدت‌ها قبل اعلام کرده بود این نوع طراحی و به‌روزرسانی مختصر سیستم‌های سخت‌افزاری نکته قابل ملاحظه‌ای نیست که اپل از این طریق بتواند توجه کاربران را به گوشی‌های جدید خود جلب کند و به همین خاطر کاهش فروش این گوشی‌ها نسبت به قبل اجتناب‌ناپذیر است.

اپراتورهای موبایلی آمریکا که «آیفون ۸» و «آیفون ۸ پلاس» را به کاربران می‌فروشند اعلام کردند میزان فروش آنها نسبت به سال قبل کاهش ۵۰ درصدی را تجربه کرده است. در این میان «آیفون ۸ پلاس» به واسطه دوربین دوگانه، حالت تصویربرداری پورتره و … اندکی محبوب‌تر است و فروش بهتری دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا