امسال ۱.۹۲ میلیارد گوشی هوشمند در جهان فروخته می‌شود

در حالی که پیش‌بینی می‌شود طی سال ۲۰۱۷ میلادی در مجموع ۱.۸۸ میلیارد دستگاه گوشی هوشمند در بازار جهانی به فروش برسد، این رقم برای سال آینده ۱.۹۲ میلیارد دستگاه پیش‌بینی شده است.

موبنا – سال گذشته میزان فروش گوشی‌های هوشمند به کمترین حد خود رسید و وضعیت بازار جهانی چندان رضایت‌‌بخش نبود. ولی مرکز تحقیقاتی گارتنر پیش‌بینی کرده است که سال ۲۰۱۸ میلادی عرضه جهانی گوشی‌های هوشمند بار دیگر افزایش میابد و این اتفاق به دنبال ورود «آیفون اکس» به بازار صورت می‌گیرد. شرکت اپل تصمیم دارد در فصل پایانی سال ۲۰۱۷ میلادی فروش «آیفون اکس» را آغاز کند و البته برای عرضه گسترده این محصول مشکلات فراوانی را پیش روی خود می‌بیند.

«روبرتا کوتزا» مدیر تحقیقات گارتنر با تاکید بر این مسئله که مدل جدید گوشی هوشمند اپل می‌تواند تاثیرات قابل ملاحظه‌ای را در بازار جهانی برجا بگذارد در این زمینه توضیح داد: «ما پیش‌بینی می‌کنیم آیفون اکس بازار فروش گوشی‌های هوشمندد رآمریکای شمالی، چین و اروپای غربی را به میزان قابل ملاحظه ارتقا دهد و برخلاف قیمت بالای دستگاه، پیش‌بینی می‌شود کاربران از این محصول استقبال بی‌نظیری داشته باشند».

علاوه بر این گفته شده است که درخواست معمولی و نه چندان قابل ملاحظه مردم برای خرید «آیفون ۸» و «آیفون ۸ پلاس» به این دلیل است که بخش اعظم هواداران گوشی‌های اپل منتظر عرضه محصول بعدی یعنی «آیفون اکس» هستند و احتمال میرود پایان امسال اپل رکورد قابل ملاحظه‌ای را برای فروش گوشی‌های خود برجا بگذارد.

امسال ۱.۹۲ میلیارد گوشی هوشمند در جهان فروخته می‌شود

لازم به ذکر است میزان فروش دو گوشی هوشمند «آیفون ۸» و «آیفون ۸ پلاس» نسبت به عرضه مدل قبلی آن در سال گذشته کمتر بود است و با این وجود تا پایان سال جاری میلادی «آیفون اکس» این مشکل را برطرف می‌کند.

در حالی که پیش‌بینی می‌شود طی سال ۲۰۱۷ میلادی در مجموع ۱.۸۸ میلیارد دستگاه گوشی هوشمند در بازار جهانی به فروش برسد، این رقم برای سال آینده ۱.۹۲ میلیارد دستگاه پیش‌بینی شده است و پس از آن هم کارشناسان مرکز تحقیقاتی گارتنر می گویند در سال ۲۰۱۹ میلادی ۱.۹۳ میلیارد دستگاه گوشی در جهان به فروش برسد.

برای بازار جهانی دستگاه‌های الکترونیکی شامل انواع مختلف رایانه‌های شخصی، دستگاه‌های رایانه‌ای فوق سبک، رایانه‌های شخصی سنتی، دستگاه‌های پردازشی و دستگاه‌های موبایلی پیش‌بینی شده است که امسال در مجموع ۲.۳۰ میلیارد انواع مختلف این دستگاه در جهان فروخته شود و البته برای سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی تعداد این دستگاه‌ها به ۲.۳۵ و ۲.۳۶ میلیارد دستگاه برسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا