اپ های موبایلی؛ تقویت اعتماد به نفس از پایه

همان طور که می دانید اعتماد به نفس موضوعی بسیار مهم است و جنبه های مختلفی از زندگی فردی- اجتماعی را تحت تاثیر خود قرار می دهد. از طرفی هر روزه تعداد بالایی از افراد از کمبود اعتماد به نفس رنج می برند، در حالی که به سادگی و تنها به کمک چندین برنامه موبایلی می توان به تقویت این ویژگی ارزشمند انسانی پرداخت.

موبنا – از آن جایی که گوشی های هوشمند تبدیل به نزدیک ترین مربی در زمینه های مختلف برای ما شده اند، دست یابی به اعتماد به نفس بالا نیز دور از انتظار نخواهد بود. در ادامه با بررسی چندین اپ موبایلی، نگاهی به نقش موثر گوشی های هوشمند در تقویت اعتماد به نفس هر فرد خواهیم داشت.
Simply Being
نخستین گام برای تقویت اعتماد به نفس، تغییر تصویر ذهنی یک فرد از خود خواهد بود. در واقع ذهنی نیکو منتج به برداشت مناسب فرد از خودش می شود. این اپ قادر به بازگشایی درب های اکتشاف در خود درونی بوده و این کار را از طریق مدیتیشن انجام می دهد. از طریق برنامه موبایلی Simply Being می توانید مدت زمان مورد نظرتان را برای تمرین مشخص کرده و به وسیله آموزش هایی که از طریق برنامه در اختیار شما قرار خواهد گرفت، روند تمرینی خود را طی کنید. بر اساس نتایج به دست آمده مقاله ای در مجله مشاوره و روانشناسی بالینی، مدیتیشن می تواند در راستای به حداقل رساندن افسردگی و در عین حال تقویت اعتماد به نفس بسیار موثر واقع شود. امکان افزودن موسیقی متن دلخواه به تمرین ها نیز وجود خواهد داشت.
این برنامه برای آیفون، آیپد، دستگاه های هوشمند با سیستم عامل ویندوز، اندروید و بلک بری در دسترس است.
اپ های موبایلی؛ تقویت اعتماد به نفس از پایه


Confidence Coach
این اپ که توسط دو روانشناس بالینی بریتانیایی طراحی شده است، با شناخت رفتاری فرد به درمان اعتماد به نفس در وی می پردازد. با بیش از ۲۵ سال تجربه در حیطه درمان، این دو متخصص از طریق اپ مذکور تکنیک هایی را آموزش می دهند که با استفاده از آن ها می توان به نحو متفاوتی تفکر کرد. تنوع در تکنیک های مفید سبب شده است تا نوع احساسی که هر فرد نسبت به خودش دارد، به مرور زمان بهبود یابد. بدین ترتیب می توانید عادت های تاثیر گذاری را در خود ایجاد کنید که به ارتقای سطح اعتماد به نفس شما در طولانی مدت کمک خواهند کرد.

اپ های موبایلی؛ تقویت اعتماد به نفس از پایه


Cognitive Diary CBT Self-Help
این اپ را می توان نوعی برنامه مخصوص خودسازی به شمار آورد چرا که بر رشد و تکامل شخصی شما تمرکز می کند. گاهی اوقات مشکلاتی که در روند زندگی هر انسانی به وجود می آید، همانند یک دیوار سد راه خوشحالی فرد شده و اعتماد به نفس وی را از او سلب می کنند. تنها راه تقویت اعتماد به نفس در چنین شرایطی، خراب کردن دیوار های ایجاد شده خواهد بود. Cognitive Diary الگو های رفتاری و حتی محرک های محیطی که منجر به وضعیت منفی ذهنی می شوند را بررسی کرده و به شما در جهت از میان بردن آن ها یاری خواهد کرد. ریشه اغلب استرس ها، عصبانیت ها، اضطراب، افسردگی و هر نوع درگیری دیگری همین الگو های رفتاری اشتباه هستند که ممکن است از بیشتر آن ها بی خبر باشید. لازم به ذکر است که اپ نام برده مجهز به امکان استفاده از رمز ورود بوده و تمام احساسات شما همانند یک راز باقی خواهد ماند.

اپ های موبایلی؛ تقویت اعتماد به نفس از پایه


Happier
مورد بعدی نیز یکی دیگر از برنامه های موثر در راستای تقویت اعتماد به نفس با تکیه بر یک زندگی شاد تر خواهد بود. در واقع راهکار های متنوع و در عین حال ساده ای برای تجربه زندگی بهتر در اختیار کاربر قرار می گیرد. اساس این فرآیند نیز قدر دانی به خاطر نعمت های موجود است. شکر گذاری منتج به زندگی آرام تر و زندگی آرام تر نیز خود منتهی به اعتماد به نفس بیشتر خواهد شد.

اپ های موبایلی؛ تقویت اعتماد به نفس از پایه


Build Confidence
Build Confidence پنجمین اپ مخصوص تقویت اعتماد به نفس و به نوعی ورزش ذهنی است. این برنامه نیز بر پایه تمرین های مدیتیشن طراحی شده است. تنها کاری که باید انجام دهید استفاده از هندزفری های گوشی هوشمندتان و پیروی از آموزش های برنامه خواهد بود! بدین ترتیب نه تنها به ذهنیتی مثبت نگر دست خواهید یافت، بلکه می توانید اعتماد به نفس خود را از پایه بازیابی کنید. از جمله دیگر تاثیرات مهم آن می توان به کنترل بهتر استرس و کاهش اضطراب اشاره کرد. حتی اگر برای به خواب رفتن نیز با مشکل رو به رو هستید، Build Confidence به شما کمک خواهد کرد. برنامه برای سیستم عامل های اندروید و آی او اس موجود بوده و می توانید از آن به عنوان ابزاری برای خودسازی هر چه بیشتر بهره برداری کنید.
در بسیاری از موارد تنها چیزی که فرد به آن نیاز خواهد داشت، یک تلنگر کوچک است تا بتواند به دنیا از دیدی بهتر نگاه کند.

اپ های موبایلی؛ تقویت اعتماد به نفس از پایه



نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا