چرا حسگر اثر انگشت در همه آیفون‌های بعدی حذف می‌شود؟

اپل تصمیم گرفته است تا حسگر «تاچ آی‌دی» که وظیفه شناسایی اثر انگشت را برعهده دارد در مدل ۲۰۱۸ گوشی هوشمند آیفون به طور کامل کنار بگذارد.

موبنا – «مینگ-چی کو» از مشهورترین کارشناسان جهان در حوزه فناوری دوباره برگشته‌ است و این بار در مورد مدل جدید گوشی هوشمند آیفون گمانه‌زنی می‌کند. از او به عنوان «بهترین تحلیلگر محصولات اپل در کره زمین» یاد می کنند و آقای کو از سال‌ها قبل در مرکز تحقیقاتی «کِی‌جی‌آی سکیوریتیز» مشغول به کار بوده است. او پیش‌بینی کرده است که اپل برای عرضه آیفون‌های جدید در سال ۲۰۱۸ میلادی یک لغو گسترده در نظر گرفته است و بر اساس اتفاقات پیش آمده نمی‌تواند با برنامه‌های قبلی خود جلو برود.

«مینگ-چی کو» توضیح داد شرکت اپل تصمیم گرفته است تا حسگر «تاچ آی‌دی» که وظیفه شناسایی اثر انگشت را برعهده دارد در مدل ۲۰۱۸ گوشی هوشمند آیفون به طور کامل کنار بگذارد و بر این اساس می‌توان پیش‌بینی کرد هیچ یک از آیفون‌های بعدی این قابلیت را شامل نمی‌شوند.

در عوض، حسگر «تاچ آی‌دی» با حسگر «فِیس آی‌دی» برای تشخیص چهره و صورت کاربران جایگزین می‌شود و کاربران برای نخستین بار این حسگر را در گوشی هوشمند «آیفون اکس» در اختیار می‌گیرند. منطق اصلی که بر اساس آن اپل به چنین اقدامی دست می‌زند این است که شرکت مذکور تصمیم دارد «مزیت رقابتی کاملا متمایز» را در نسل جدید گوشی‌های خود مورد استفاده قرار دهد و مدیرعامل این شرکت پیش‌بینی می‌کند آیفون‌های بعدی قابلیت‌هایی را در اختیار دارند که چندین سال طول می‌کشد تا اندروید آنها را در اختیار کاربران خود بگذارد.

چرا حسگر اثر انگشت در همه آیفون‌های بعدی حذف می‌شود؟

این یک اتفاق بزرگ برای شرکت اپل محسوب می‌شود و به خصوص استفاده از فناوری «فِیس‌ آی‌دی» و جایگزین آن با حسگر اثر انگشت می‌تواند یک تصمیم مخاطره آمیز باشد.

شرکت اپل بر این باور است که ورود به دستگاه موبایلی و باز کردن قفل امنیتی می‌بایست در آینده به گونه‌ای باشد که هیچ گونه لمس فیزیکی انجام نشود و کاربر بتواند با نگاه کردن به صفحه نمایش، قفل دستگاه را باز کند. بر این اساس کاربران حین راه رفتن یا رانندگی کردن بدون آنکه نیاز به لمس فیزیکی داشته باشند به راحتی قفل دستگاه را باز می‌کنند. این سیستم جدید برای فناوری پرداخت‌های موبایلی «اپل پِی» هم مفید است.

نکته دوم این است که اپل قول داده است در فناوری جدید هیچ گونه اطلاعات شخصی کاربران را ذخیره نکند. سیستم «فِیس آی‌دی» به گونه‌ای ساخته شده است که به صورت سه‌بعدی چهره کاربران را شناسایی می‌کند و هیچ گونه اطلاعاتی را در خود نگه نمی‌دارد. این در حالی است که سیستم «تاچ آی‌دی» می‌تواند اطلاعات اثر انگشت کاربران را در خود ذخیره کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا