مایکروسافت برای کارمندان خود خانه درختی ساخت (+عکس)

این خانه های درختی بر اساس تحقیقات گسترده و مطالعات علمی مایکروسافت ساخته شده‌اند و غول نرم‌افزاری جهان می‌کوشد فضای بیرون از دفاتر کاری را بیش از گذشته کاربردی کند.

موبنا – شرکت مایکروسافت به واسطه حمایت همیشگی از کارمندان خود شهرت جهانی دارد و پارک مجهز و بزرگ آن برای استراحت و قدم زدن کارمندان بسیار معروف است. این شرکت که همچنان بزرگترین تولیدکننده نرم‌افزار در جهان محسوب می‌شود هم‌اکنون برای کارمندان خود در فضای کاری خانه‌های درختی ساخته است که اقدام مذکور بخشی از طرح جامع «توسعه فضای خارجی» محسوب می‌شود.

مایکروسافت برای کارمندان خود خانه درختی ساخت (+عکس)

مایکروسافت روی وبلاگ رسمی خود توضیح داد که این خانه‌های درختی چگونه مورد استفاده قرار می‌گیرند و برخی از جلسات و قرارهای ملاقات کاری در این مراکز انجام می‌شود.

تمام خانه‌های درختی مایکروسافت که البته در مرحله نخست فقط سه عدد از آنها ساخته شده است در دفتر مرکزی این شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرند و برنامه‌های تلویزیونی آمریکایی آنها را معرفی کرده‌اند.

مایکروسافت برای کارمندان خود خانه درختی ساخت (+عکس)

دو مورد از این خانه‌های درختی هم‌اکنون درهای خود را به روی کارمندان باز کرده‌اند و تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که برای آنها یک فضای بزرگ در نظر گرفته شده است و انواع امکانات اداری مورد نیاز در آنها وجود دارد. سومین خانه درختی که مجهزتر و بزرگتر است طی دو ماه آینده به صورت عملی به کار گرفته می‌شود.

این خانه‌های درختی در مجموعه مایکروسافت در شهر واشنگتن واقع شده‌اند و تمامی کارمندان می‌توانند از آنها استفاده کنند. این اقدام بخشی از طرح جدید مایکروسافت برای انتقال فناوری به فضای خارجی محسوب می‌شود و قرار است ساختمان‌ها را به نقاط مختلف این مجموعه متصل کند.

مایکروسافت برای کارمندان خود خانه درختی ساخت (+عکس)

مجموعه بزرگ مایکروسافت در شهر واشنگتن در فضایی به وسعت ۲۰۲ هزار کیلومتر مربع ساخته شده است و کارمندان در آن به روش‌های خلاقانه و نوین فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند.

«برِت بولتر» که مدیریت پروژه ساخت خانه‌های درختی مایکروسافت را در املاک این شرکت برعهده دارد توضیح داد: «مردم همیشه بر این مسئله تاکید دارند که اگر فضای بهتر و فرصت‌های مناسب‌تری در اختیار آنها قرار گیرد بهتر کار می‌کنند. زمانی که در این فضا قدم می‌زنید نخستین نکته‌ای که توجه شما را به خود جلب می‌کند این است که مردم واقعا ساکت هستند. شما هم دست از حرف زدن می‌کشید و فقط در زمان حال در این مکان زیبا حضور پیدا می‌کنید. این مکان بسیار زیبا و جذاب طراحی شده است. مردم جذب محیط پیرامون خود می‌شوند و با توجه به اینکه آخرین اصول روانشناسی در آن به کار گرفته شده است، این فضا به صورت مستقیم روی فرآیند کاری آنها تاثیر می‌گذارد».

مایکروسافت برای کارمندان خود خانه درختی ساخت (+عکس)

این خانه های درختی بر اساس تحقیقات گسترده و مطالعات علمی مایکروسافت ساخته شده‌اند و غول نرم‌افزاری جهان می‌کوشد فضای بیرون از دفاتر کاری را بیش از گذشته کاربردی کند و برای رسیدن به این هدف روی قابلیت‌های ارتقا خلاقیت کارمندان توجه فراوان شده است.

خانه های درختی مایکروسافت در ارتفا ۳.۶ متری از سطح زین قرار دارند و انواع امکانات محیطی از جمله نور خورشید، دیوارهای چوبی، شومینه، کاناپه‌های چوبی، سیستم اتصال به شبکه بیرونی وای-فای، پریزهای برق پنهان و … برای آن در نظر گرفته شده است. کارمندان مایکروسافت همچنین یک کافی‌شاپ درختی در اختیار دارند که می‌توانند در آن انواع خوراکی‌های مورد علاقه خود را در اختیار بگیرند. این ساختمان‌ها دستکم برای دوره زمانی ۲۰ سال ساخته شده‌اند و فضای آنها به گونه‌ای است که رشد درختان در دوره زمانی ۲۰ ساله هیچ مشکلی را برای آنها ایجاد نمی‌کند.

مایکروسافت برای کارمندان خود خانه درختی ساخت (+عکس)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا