وان‌پلاس قول داد: دیگر از کاربران جاسوسی نمی‌کنم

یکی از بنیاگذاران شرکت «وان‌پلاس» امروز مطلبی را در این زمینه منتشر کرد و پذیرفت که آنها اطلاعات شخصی کاربران را نگه می‌داشتند و آن را مورد استفاده قرار می‌دادند.

موبنا – چند روز پیش اعلام شد شرکت چینی «وان‌پلاس» که به تولید گوشی‌های هوشمند پیشرفته و ارزان شهرت دارد اطلاعات شخصی کاربران از جمله شماره سریال گوشی، شماره هویت بین‌المللی تجهیزات موبایلی (IMEI)، آدرس کنترل دسترسی دستگاه به رسانه‌ (MAC)، نام شبکه مخابراتی و سیستم وای-فای کانت شده به دستگاه را در سرورهای خود نگه می‌دارد.

پس از انتشار خبر مذکور این شرکت به سرعت یک بیانیه منتشر کرد و توضیح داد داده‌های مذکور با امنیت کامل انتقال میابند و به منظور عکس‌العمل بهتر در مقابل رفتار نرم‌افزاری کاربران به کار گرفته می‌شوند. این داده‌ها همچنین روش‌های ایمن برای جلوگیری از به‌اشتراک گذاری ناامن اطلاعات را هم نمایان می‌کنند.

وان‌پلاس قول داد: دیگر از کاربران جاسوسی نمی‌کنم

«کارل پای» یکی از بنیاگذاران شرکت «وان‌پلاس» امروز مطلبی را در این زمینه منتشر کرد و پذیرفت که آنها اطلاعات شخصی کاربران را نگه می‌داشتند و آن را مورد استفاده قرار می‌دادند. او بر این مسئله تاکید کرد که اطلاعات مذکور که به این صورت جمع‌آوری می‌شد هرگز با هیچ شرکت دیگری به اشتراک گذاشته نشد و فقط در شرکت «وان‌پلاس» مورد استفاده قرار می‌گرفت.

نکته مهم‌تر اینکه، او تایید کرد که شرکت «وان‌پلاس» از این پس قول می‌دهد هیچ گونه اطلاعات از جمله شماره تلفن، آدرس MAC یا اطلاعات شبکه بی‌سیم وای-فای را ذخیره نکند. او همچنین توضیح داد نسخه جدید سیستم عامل موبایلی آنها از کاربران سوال می‌کند که در صورت تمایل آنها در طرح جمع‌آوری اطلاعات شرکت کنند. در این اقدام به طور صریح و واضح مشخص شده است که چه نوع اطلاعاتی از کاربران دریافت می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا