تصاویر پرچمدار بعدی HMD لو رفت: «نوکیا ۹» (+عکس)

این گوشی هوشمند نمایشگر ۵.۵ اینچی را شامل می‌شود که لبه‌های آن اندکی خمیده است. تصاویر در این نمایشگر با کیفیت QHD به نمایش درمی‌آیند حسگر اثر انگشت هم پشت بدنه آن جاسازی شده است.

موبنا – شرکت فنلاندی HMD تولیدکننده سری گوشی‌های هوشمند نوکیا تصمیم ندارد تا پایان سال جاری میلادی یک پرچمدار دیگر روانه بازار کند. با این توضیح گوشی «نوکیا ۹» که از مدت‌ها قبل شایعات فراوان در مورد آن منتشر شده است در آینده نزدیک عرض نمی‌شود و فعلا باید منتظر آن بمانید.

این شرکت پیش‌بینی کرده است اوایل سال آتی میلادی دستکم سه گوشی هوشمند جدید روانه بازار کند که این محصولات با نام‌های زیر شناخته می‌شوند: نوکیا ۲، نوکیا ۷ و نوکیا ۹.

تصاویر پرچمدار بعدی HMD لو رفت: «نوکیا ۹» (+عکس)

از ماه گذشته منابع آگاه تصاویر مربوط به گوشی هوشمند «نوکیا ۲» را منتشر کردند و با این وجود عکس‌های «نوکیا ۹» که پرچمدار بعدی شرکت HMD محسوب می‌شود تا امروز منتشر نشده بود. به هر حال، پایگاه خبری «آن‌لیکس» امروز تصمیم گرفت تصاویر پرچمدار بعدی نوکیا را به اشتراک بگذارد و توضیحات دقیق‌تری در مورد آن بدهد.

این تصاویر طراحی‌های رایانه‌ای گوشی هوشمند «نوکیا ۹» را نشان می‌دهد و منابع آگاه می‌گویند مدل نهایی گوشی هم بر اساس آنها ساخته شده است و این تصاویر ۱۰۰ درصد شبیه نمونه نهایی است و نخستین نکته‌ای که در آن توجه هر فردی را به خود جلب می‌کند حذف جک استاندارد ۳.۵ میلیمتر هدفون است. این گوشی هوشمند به جای سیستم ورودی هدفون سیستم ورودی USB-C را شامل می‌شود.

تصاویر پرچمدار بعدی HMD لو رفت: «نوکیا ۹» (+عکس)

علاوه بر این گفته شده است که این گوشی هوشمند نمایشگر ۵.۵ اینچی را شامل می‌شود که لبه‌های آن اندکی خمیده است. تصاویر در این نمایشگر با کیفیت QHD به نمایش درمی‌آیند حسگر اثر انگشت هم پشت بدنه آن جاسازی شده است. این گوشی هوشمند که پرچمدار بعدی HMD محسوب می‌شود در قسمت پشت بدونه دو لنز مجزای دوربینرا در خود جا داده است و نمایشگر یکپارچه روی بدنه آن تا لبه‌های دستگاه امتداد یافته‌اند و فقط یک لبه باریک آنها را نگه داشته است.

طول، عرض و ضخامت این گوشی هوشمند به ترتیب ۱۴۰.۹، ۷۲.۹ و ۷.۵ میلیمتر است و که البته در بخش لنز دوربین ضخامت دستگاه ۸.۹ میلیمتر محاسبه می‌شود. روی این گوشی هوشمند سیستم عامل اندروید اریو نصب شده است و هنوز جزییات بیشتری از سیستم سخت‌افزاری آن مشخص نشده است.

دکمه بازگشت به بالا