پیشنهاد ۸ اینچی خوش قیمت از هوآوی!

اگر قصد دارید یک رایانه لوحی کوچک با اندازه ۸ اینچی برای خود خریداری کنید که ضمن پرداخت هزینه کم قابلیت‌های کاربردی و ویژه در اختیار بگیرید، MediaPad T2 8 Pro یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود.

موبنا – همه دستگاه‌های موبایلی، چه گوشی‌ هوشمند و چه رایانه‌های لوحی فارق از اینکه در چه شرکتی ساخته‌ شده‌اند در سه دسته کلی رده پایان، میان‌رده و پرچمدار طبق‌بندی می‌شوند و هر کدام از آنها مشخصات و قابلیت‌های ویژه‌ای را در اختیار می‌گیرند تا برحسب قیمت تمام شده متناسب با خواسته‌های کاربر در اختیار او قرار گیرند. دستگاه‌های موبایلی پیشرفته آخرین فناوری‌های روز را در خود جا داده‌اند و در بیشتر مواقع حتی می‌توانند از رایانه‌های شخصی هم پیشی بگیرند. در مقابل خانواده دستگاه‌های میان‌رده بیشترین تعداد گوشی و تبلت را شامل می‌شوند و کاربران هم استقبال گسترده‌ای از آنها می‌کنند. بررسی‌ها نشان داده است طی یک سال گذشته دستگاه‌های موبایلی میان‌رده نسبت به پرچمداران و رده‌ پایین‌ها بیشترین فروش را در بازار جهانی داشته‌اند و یکی از اعضای این خانواده بزرگ که مورد توجه کاربران بوده است MediaPad T2 8 Pro هوواوی نام دارد.

چشم‌انداز کلی

این رایانه لوحی با کد JDN-L01 در شرکت هوواوی توسعه یافت و سرانجام سال ۲۰۱۶ میلادی به دست کاربران رسید. آنچه که در نگاه اول توجه شما را به این رایانه لوحی جلب می‌کند شکل ظاهری زیبای آن است که همه امکانات داخلی را پشت یک نمایشگر ۸ اینچی در خود جا داده است و با طراحی قابل قبول و بدنه نسبتا باریک در دستان شما قرار می‌گیرد. طراحی ظریف، ظاهر طبیعی و دلچسب و شکل ظاهری ارگونومیک ترکیبی است که از همان ابتدا شما را خیره می‌کند. تصاویری که در نمایشگر این رایانه لوحی به نمایش درمی‌آیند به نسبت محصولات مشابه باکیفیت‌تر هستند و ویدیوها نگاه شما را نگه می‌دارند. همه این اتفاقات روی یک نمایشگر ۸ اینچی با کیفیت Full HD اتفاق می‌افتد و این بالاترین کیفیت نمایشگر رایانه‌های لوحی میان‌رده است که در جهان می‌توانید در اختیار داشته باشید. تصویر واضح با عملکرد ویدیویی بالا همه آن چیزی است که از نمایشگر چنین تبلتی می‌توانید انتظار داشته باشید.

پیشنهاد ۸ اینچی خوش قیمت از هوآوی!

فناوری ویژه‌ای که در سیستم گرافیکی این رایانه لوحی مورد استفاده قرار گرفته است ClariVu Super Resolution نام دارد که در اصل رنگ‌ها را بهبود می‌بخشد و یک تجربه بصری کاملا واقعی و قابل قبول را برای شما به ارمغان می‌آورد. شفافیت و وضوح از جمله قابلیت‌هایی است که به کمک همین فناوری روی نمایشگر دستگاه مشاهده می‌کنید تا تجربه تماشای تصاویر ویدیویی برای شما لذتبخش شود. حالت ویژه نمایشگر برای مراقبت از چشمان کاربر هم قابلیت دیگری است که نور مضر آبی را از تصاویر حذف می‌کند، فشار چشم را پایین می‌آورد و حتی در هنگام شب هم تصاویر را متناسب با نور محیط و محل قرار گرفتن چشمان شما به نمایش می‌گذارد. نورپردازی تنظیم شده به صورت پویا که از قابلیت‌های دیگر این فناوری تصویری محسوب می‌شود این امکان را فراهم می‌کند تا هرگونه جرقه نوری در تصویر از بین برود و تصویر نهایی در MediaPad T2 8 Pro کاملا قابل قبول و رضایت‌بخش باشد.

رایانه لوحی ۸ اینچی MediaPad T2 8 Pro می‌تواند برای ساعت‌های طولانی همراه شما باشد تا بدون آنکه خسته شوید همه نیازهای خود را برآورده کنید. اینکه از تبلت مذکور برای انجام فعالیت‌های کاری استفاده می‌کنید یا آن را برای بازی و سرگرمی مورد استفاده قرار داد‌ه‌اید فرق چندانی ندارد. زیرا باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپری دستگاه به اندازه کافی انرژی را در خود نگه داشته است تا با هر بار شارژ به مدت طولانی از آن لذت ببرید. ظرفیت باتری دستگاه به گونه‌ای پیش‌بینی شده است که با هر بار شارژ در حالت آماده‌باش به مدت ۴۵۰ ساعت انرژی را در خود نگه می‌دارد و هنگام پخش تصاویر ویدیویی با کیفیت HD می‌توانید به مدت ۱۱ ساعت از دستگاه استفاده کنید. همچنین اگر قرار باشد با این تبلت به صورت مداوم بازی سه‌بعدی انجام دهید با هر بار شارژ به مدت ۵ ساعت دستگاه را در اختیار خواهید داشت. به هر حال، زمانی که MediaPad T2 8 Pro را در دست دارید مطمئن باشید همه امکانات سرگرمی تمام و کمال در اختیار شما قرار گرفته است و بدون هیچ نگرانی می‌توانید از دنیای دیجیتال لذت ببرید.

پیشنهاد ۸ اینچی خوش قیمت از هوآوی!

پردازنده اسنپدراگون ساخت شرکت کوالکام که روی این رایانه لوحی در اختیار شما قرار می‌گیرد عملکرد بی‌نظیر دارد و امکان انجام چند فعالیت مجزا به صورت همزمان را برای شما فراهم می‌کند. اتصالات سخت‌افزاری پرسرعت این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا با سرعت قابل قبول بتوانید هر نوع فعالیت سنگین و پیچیده ای که می‌خواهید را به راحتی انجام دهید.

یکی دیگر از اتفاقاتی که در این رایانه لوحی شما را مجذوب می‌کند قابلیت به نمایش گذاشتن عکسبرداری با کیفیت HD است که MediaPad T2 8 Pro با دوربین دیجیتالی ۸ مگاپیکسلی خود آن را فراهم می‌کند. لنز دوربین دیجیتالی نصب شده روی این رایانه لوحی F2.0 است و از این رو می‌توان عکس‌هایی با کیفیت قابل قبول را از آن توقع داشت.

قابلیت‌های داخلی

رایانه لوحی MediaPad T2 8 Pro هوواوی که به صورت تخصصی‌تر با کد JDN-L01 شناخته می‌شود از سال ۲۰۱۶ میلادی وارد بازار جهانی شد. این تبلت تراشه Snapdragon 616 مدل MSM8939v2 ساخت شرکت کوالکام را در خود جا داده است و از مهم‌ترین قابلیت‌های به کار رفته در آن می‌توان به رم ۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی اشاره کرد.

روی نسخه اصلی دستگاه سیستم عامل اندروید ۶.۰ مارشمالو نصب شده است و البته کاربران پس از خرید این دستگاه می‌توانند آن را به نسخه‌های جدیدتر سیستم عامل به‌روزرسانی کنند. باتری پرقدرت ۴۸۰۰ میلی‌آمپری دستگاه از بدنه جدا نمی‌شود و نمایشگر ۸ اینچی IPS آن تصاویر را با کیفیت ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل به نمایش می‌گذارد. فناوری IPS یکی از بهترین قابلیت‌های ارایه شده برای نمایشگر LCD است که در این رایانه لوحی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید و تصاویر را با کیفیت مناسب مشاهده کنید.

پیشنهاد ۸ اینچی خوش قیمت از هوآوی!

مهم‌ترین مشخصات بیرونی در این رایانه لوحی را می‌توان به طور خلاصه به صورت زیر معرفی کرد:

  • برند: هوواوی
  • نام: MediaPad T2 8 Pro
  • نوع: JDN-L01
  • تاریخ ورود به بازار: سه ماهه پایانی ۲۰۱۶
  • وزن: ۳۴۰ گرم
  • ابعاد: ۱۲۳ در ۲۰۹.۳ در ۸.۱ میلیمتر
  • رنگ: سفید

رایانه لوحی MediaPad T2 8 Pro هوواوی نسخه ۶.۰ سیستم عامل اندروید مارشمالو را در خود جا داده است و البته زمانی که آن را از جعبه خارج می‌کنید و کلید اصلی دستگاه را فشار می‌دهید، به صورت خودکار پیشنهاد به‌روزرسانی سیستم عامل به نسخه‌ جدیدتر برای شما ظاهر می‌شود.

پیشنهاد ۸ اینچی خوش قیمت از هوآوی!

مهم‌ترین قابلیت‌های پردازشی و سیستم عامل دستگاه را می‌توان به صورت خلاصه اینگونه معرفی کرد:

  • سیستم عامل: اندروید ۶.۰ مارشمالو
  • تراشه: Snapdragon 616 MSM8939v2 کوالکام
  • پردازنده مرکزی: هشت هسته‌ای، چهار هسته ۱.۵ گیگاهرتزی از نوع Cortex-A53، چهار هسته ۱.۲ گیگاهرتزی از نوع Cortex-A53
  • پردازنده گرافیکی: Adreno 405

یکی از مهم‌ترین بخش‌های به کار رفته در این رایانه لوحی کوچک نمایشگر آن است. همان طور که می‌دانید اندازه نمایشگر در دستگاه‌های الکترونیکی با واحد اندازه‌گیری اینچ محاسبه می‌شود و در اصل قطر نمایشگر را نشان می‌دهد. بر این اساس نمایشگر ۸ اینچی IPS که در این محصول به کار رفته است نشان می‌دهد که قطر دستگاه ۸ اینچ است و تصاویر در آن با کیفیت ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل به نمایش درمی‌آیند و البته برای آن قابلیت چندلمسی برای لمس همزمان دو یا چند نقطه هم در نظر گرفته شده است.

خلاصه فناوری‌های به کار رفته در نمایشگر این رایانه لوحی به صورت زیر معرفی می‌شود:

  • فناوری: IPS
  • اندازه: ۸ اینچ
  • کیفیت: ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل
  • قابلیت چند-لمسی: دارد

حافظه پردازشی رم این رایانه لوحی ۲ گیگابایتی است و البته امکان ارتقا حافظه رم برای آن پیش‌بینی نشده است. با این وجود کاربران حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی دستگاه را در اختیار دارند که با استفاده از کارت حافظه microSD می‌توانند آن را ارتقا دهند.

پیشنهاد ۸ اینچی خوش قیمت از هوآوی!

خلاصه فناوری‌های حافظه‌ای دستگاه به این صورت معرفی شده است:

  • حافظه رم:‌ ۲ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۱۶ گیگابایت
  • حافظه جانبی: قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه microSD

این رایانه لوحی دو دوربین دیجیتالی مجزا دارد که یکی از آنها در بخش جلو برای گرفتن عکس‌های سلفی و دیگری در پشت بدنه جاسازی شده است. دوربین اصلی رایانه لوحی MediaPad T2 8 Pro هوواوی با لنز ۸ مگاپیکسلی قابلیت اتوفوکوس را هم شامل می‌شود تا کیفیت عکس‌ها ارتقا یابد. اتوفوکوس یکی از قابلیت‌های دوربین دیجیتالی محسوب می‌شود که به دوربین کمک می‌کند به صورت خودکار روی شیئ یا شخص مورد نظر فوکوس کند و وضوح تصویر نهایی مربوط به آن را ارتقا دهد. اینکه تبلت هوواوی چنین قابلیتی را در خود جا داده است از نقاط قوت آن محسوب می‌شود.

خلاصه فناوری‌های تصویربرداری در این رایانه لوحی به صورت زیر معرفی شده است:

  • دوربین دیجیتالی سلفی: ۲ مگاپیکسل
  • دوربین دیجیتالی اصلی: ۸ مگاپیکسل، مجهز به قابلیت اتوفوکوس، با امکان تصویربرداری با کیفیت ۳۲۶۴ در ۲۴۴۸ پیکسل
  • فلش: ندارد

این رایانه لوحی از انواع شبکه‌های مخابراتی و موبایلی پشتیبانی می‌کند. برای این تبلت امکان اتصال به شبکه‌های مخابراتی ۳G و ۴G LTE در نظر گرفته شده است. تبلت MediaPad T2 8 Pro هوواوی همچنین شکاف ورودی میکرو سیم‌کارت (۳FF) را هم در بدنه خود جا داده است تا به صورت مستقیم حین روشن بودن دستگاه بتوان سیم کارت را به آن وارد یا از آن خارج کرد. این رایانه لوحی گیرنده داخلی GPS را هم شامل می‌شود. گیرنده GPS در اصل یک سیستم راهبری اتصال به ماهواره است که به شما امکان می‌دهد هر نقطه مشخص جغرافیایی در کره زمین را که می‌خواهید به راحتی شناسایی کنید. این رایانه لوحی ساخت شرکت چینی هوواوی گیرنده رادیویی FM را شامل نمی‌شود.

پیشنهاد ۸ اینچی خوش قیمت از هوآوی!

خلاصه قابلیت‌های ارتباطی و اتصالی این رایان لوحی به شرح زیر اعلام شده است:

  • شبکه موبایلی: ۲G، ۳G، ۴G – با قابلیت پشتیبانی از میکرو-سیم
  • WLAN: پشتیبانی از شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac
  • بلوتوث: نسخه ۴.۱، مجهز به سیستم A2DP
  • سیستم GPS: گیرنده ماهواره‌ای A-GPS، گیرنده ماهواره‌ای GLONASS اروپا
  • گیرنده کوتاه‌برد NFC: ندارد
  • گیرنده رادیو FM: ندارد
  • ورودی USB: سیستم microUSB 2.0
  • ورودی صوتی: جک استاندارد ۳.۵ میلیمتری هدفون

برای این رایانه لوحی باتری پرقدرت ۴۸۰۰ میلی‌آمپری لیتیوم-پولیمری در نظر گرفته شده است که البته امکان جدا کردن باتری از بدنه دستگاه توسط کاربر وجود ندارد و ظرفیت آن بسیار قابل قبول است. باتری‌های لیتیوم-پولیمری بسیار پردوام هستند و کمتر برای آنها مشکل ایجاد می‌شود تا نیازی به تعویض کردن باتری باشد. هیچ گونه توصیه خاصی برای شارژ کردن باتری اعلام نشده است و هر طور از آن استفاده کنید، با مشکلی مواجه نمی‌شود.

توان این باتری به صورت خلاصه به این شکل اعلام شده است:

  • نوع: لیتیوم-پولیمری (Li-Po) با ظرفیت ۴۸۰۰ میلی‌آمپر، غیر قابل تعویض

از دیگر قابلیت‌های به کار رفته در این رایانه لوحی می‌توان به حسگرهای ویژه برای اندازه‌گیری فیزیکی فضای پیرامون و اتفاقات کمی اشاره کرد. این حسگر بسیار هوشمند ساخته شده است و پس از اندازه‌گیری دقیق هر آنچه که مدنظر دارید، اطلاعات مربوطه را روی اپلیکیشن مورد نظر برای شما ارسال می‌کند. سیستم شتاب‌سنج در این رایانه لوحی هم یک قابلیت الکترونیکی است که شیب و سرعت حرکت را بسنجد. حسگر مجاورتی دستگاه زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که کاربر سطح نمایشگر را در نزدیک صورت خود قرار داده است و به عبارت دیگر در حالت انجام تماس تلفنی است. این حسگر باعث می‌شود در چنین حالتی نمایشگر دستگاه خاموش شود تا جلوی لمس کلیدهای داخلی گرفته شود و میزان مصرف باتری به حداقل برسد. حسگر نوری داخلی برای تشخیص نور محیط این امکان را فراهم می‌کند نور نمایشگر به صورت خودکار با نور محیط پیرامون سازگار شود و چشمان کاربر خسته نشود.

اگر بخواهیم حسگرهایی که در این رایانه لوحی مورد استفاده قرار گرفته‌اند را به صورت خلاصه معرفی کنیم، آنها را به این شکل شرح خواهیم داد:

  • حسگرها: شتاب‌سنج، نوری، مجاورتی

در مجموع اگر قصد دارید یک رایانه لوحی کوچک با اندازه ۸ اینچی برای خود خریداری کنید که ضمن پرداخت هزینه کم قابلیت‌های کاربردی و ویژه در اختیار بگیرید، MediaPad T2 8 Pro یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود.

این تبلت در بازار ایران حدو ۸۵۰ هزار تومان قیمت دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا