HTC پس از واگذاری به گوگل: رشد ۱۱۷ درصدی درآمدهای ماهانه

این شرکت در آگوست سال جاری میلادی یعنی یک ماه قبل توانسته بود ۳ میلیارد دلار تایوان معادل ۹۹.۲ میلیارد دلار آمریکا کسب درآمد کند که با این اتفاق می‌توان گفت مجموع درآمدهای ماهانه HTC در آخرین ماه از سومین فصل سال ۲۰۱۷ میلادی رشد ۱۱۷ درصدی داشته است.

موبنا – شرکت گوگل به دنبال عرضه پرچمدار بعدی خود یعنی «پیکسل ۲» درآمدهای قابل ملاحظه‌ای را از آن شرکت HTC کرد و امروز طی گزارش رسمی اعلام شد شرکت تایوانی HTC که هم‌اکنون یکی از زیرمجموعه‌های گوگل محسوب می‌شود در ماه سپتامبر از سال جاری میلادی درآمدی بالغ بر ۶.۵۱ میلیارد دلار تایوان (۲۱۵ میلیون دلار آمریکا) درآمد به دست آورده است.

این شرکت در آگوست سال جاری میلادی یعنی یک ماه قبل توانسته بود ۳ میلیارد دلار تایوان معادل ۹۹.۲ میلیارد دلار آمریکا کسب درآمد کند که با این اتفاق می‌توان گفت مجموع درآمدهای ماهانه HTC در آخرین ماه از سومین فصل سال ۲۰۱۷ میلادی رشد ۱۱۷ درصدی داشته است. باید توجه داشته باشید در این ماه دو پرچمدار گوگل یعنی «پیکسل ۲» و «پیکس ۲ اکس‌ال» که مدل کوچکتر آن در شرکت HTC ساخته شد، به دست کاربران جهانی رسیدند.

شرکت HTC امسال گوشی هوشمند «پیکسل ۲» را تولید کرد و مدل دیگر آن یعنی «پیکسل ۲ اکس‌ال» در شرکت LG ساخته شد. سال گذشته هر دو گوشی هوشمند «پیکسل» و «پیکسل اکس‌ال» گوگل را شرکت HTC ساخته بود.

البته با توجه به اینکه شرکت HTC امسال فقط یکی از دو گوشی هوشمند گوگل را تولید کرده است، میزان درآمدهای آن نسبت به سپتامبر گذشته که هر دو گوشی را ساخته بود کاهش ۳۰ درصدی را تجربه کرد.

HTC پس از واگذاری به گوگل: رشد ۱۱۷ درصدی درآمدهای ماهانه

با وجود آنکه شرکت HTC واگذار شده است و به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گوگل به فعالیت خود ادامه می‌دهد، گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که شرکت مذکور همچنان روی پرچمداران گوشی‌های خود کار می‌کند و قرار است این محصول با نام HTC U11 Plus عرضه شود. پیش‌بینی شده است این گوشی هوشمند با نمایشگر یکپارچه بدون لبه به دست کاربران برسد و نسبت طول عرض و نمایشگر آن ۱۸:۹ باشد. با این اتفاق گوشی هوشمند مذکور در کنار پرچمدارانی چون «ال‌جی وی۳۰»، «گلکسی اس۸» و «گلکسی اس۸ پلاس» قرار می‌گیرد.

پیش‌بینی شده است مجموع درآمدهای شرکت HTC در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۴۶.۳ میلیارد دلار تایوان معادل ۱.۴ میلیارد دلار آمریکا محاسبه شود که این رقم نسبت به سال گذشته کاهش ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد.

در کنار کاهش درآمدها نسبت به سال گذشته، شرکت HTC به زودی گام‌های جدیدی برخواهد داشت. این مرکز چندی پیش به قیمت ۱.۲ میلیارد دلار به گوگل فروخته شد که البته قرارداد میان آنها اوایل سال ۲۰۱۸ نهایی می‌شود.

شرکت HTC با این قرارداد همه حق امتیازهای خود را در اختیار گوگل می‌گذارد و تعداد زیادی از کارمندان شرکت مذکور که در زمینه تولید گوشی‌های پیکسل فعالیت داشتند همچنان به کار خود ادامه می‌دهند. در حالی که بسیاری از کارشناسان معتقدند بودند دوره زمانی حضور HTC در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند به سر رسیده است، باید گفت که این شرکت همچنان قصد دارد در این زمینه به فعالیت‌های خود ادامه دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا