«گلکسی اس۹» سامسونگ آلودگی هوا را هم اندازه می‌گیرد

این فناوری می‌تواند تمام ذرات معلق در هوا در اندازه‌های مختلف را شناسایی کند و نشان دهد هوایی که با نمایشگر لمسی گوشی در تماس است چه کیفیتی دارد.

موبنا – حسگرهایی که می‌توانند کیفیت هوا و میزان آلایندگی‌های موجود در هوای شهری را به تفکیک همه ذرات معلق اندازه‌گیری کنند در اندازه‌های مختلف ساخته شده‌اند و این بار پیش‌بینی می‌شود که این حسگرها وارد گوشی های هوشمند شوند.

شرکت سامسونگ روز گذشته حق امتیازی را به ثبت رساند که از آن با عنوان «حسگر محیط زیست» یاد می‌شود و این حسگر به قدری کوچک است که می‌تواند در پرچمدار بعدی گوشی‌های سامسونگ یعنی «گلکسی اس۹» جاسازی شود و کاربران به کمک آن بتوانند میزان آلایندگی هوای پیرامون خود را اندازه‌گیری کنند.

«گلکسی اس۹» سامسونگ آلودگی هوا را هم اندازه می‌گیرد

این حسگر به صورت مسطح ساخته شده است و محل قرارگیری آن در گوشی هوشمند به گونه‌ای است که به لایه بیرونی نمایشگر لمسی ارتباط برقرار می‌کند. در حالی که اندازه این حسگر نسبت به دیگر حسگرهای موجود در گوشی هوشمند اندکی بزرگتر است، سامسونگ از آن به عنوان یکی از اجزای تشکیل دهنده گوشی های بعدی خود یاد می‌کند.

این فناوری می‌تواند تمام ذرات معلق در هوا در اندازه‌های مختلف را شناسایی کند و نشان دهد هوایی که با نمایشگر لمسی گوشی در تماس است چه کیفیتی دارد. هنوز هیچ خبر رسمی در این زمینه منتشر نشده است، ولی منابع آگاه می‌گویند حسگر مذکور در گوشی هوشمند «گلکسی اس۹» سامسونگ مورد استفاده قرار می‌گیرد و از سال آینده می‌توان آن را در اختیار داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا