رییس شورای سیاستگذاری ITE 2017 مطرح کرد: بانک موبایلی در راه

نشست خبری نمایشگاه تراکنش ایران با حضور کورش پرویزیان، مدیرعامل یانک پارسیان و رییس شورای سیاست گذاری ITE 2017و دکتر بیات، مدیرعامل فابا با اصحاب رسانه امروز برگزار شد و اهداف کلان نمایشگاه تراکنش ایران و برنامه های این رویداد گفتگو شد .

موبنا – به گزارش موبنا، کورش پرویزیان رییس شورای سیاست گذاری ” ITE 2017″ و مدیرعامل بانک پارسیان ، در نشست خبری نمایشگاه تراکنش ایران درگفتگو با اصحاب رسانه گفت: این رویداد با مشارکت کانون بانک های خصوصی و دولتی سومین سال خود را تجربه می کند که هدف اصلی از حمایت از این رویداد کمک به بومی سازی فناوری های حوزه پرداخت و موضوعات بسیار مهم مرتبط با این رویداد ازجمله فین تک ها و استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباط درحوزه پرداخت ها است . دبیرکل نمایشگاه بین المللی تراکنش گفت : به زودی این نمایشگاه به قطب رویدادهای خاورمیانه تبدیل خواهد شد و این سال نیز ۵۳ شرکت استارت آپی و فین تک حضور دارند.
پرویزیان درادامه اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه برای مشتریان شبکه بانکی و همچنین اقتصاد کشور بسیار مهم است و این امر در کاهش هزینه های مرتبط با فعالیت های نظام بانکی ، کاهش زمان ، کاهش هزینه های اضافی دررابطه با پرداخت و دریافت مالی ، راحتی در دسترسی به نیازمندی های خاص برای جامعه حائز اهمیت است.
رییس کانون بانکها و موسسات اعتباری خصوصی چشم انداز آینده ایران را اینگونه تصور کرد و بیان کرد: امید می رود در سال های آینده با حمایت بیشتر مسئولان مرتبط با محیط زیست و همکاری مالی آنها همانگونه که در سند چشم انداز ۱۴۰۴ پیش بینی شده است تلاشمان براین است که ایران به برترین کشورمنطقه تبدیل شود و یکی از ابزارهای رسیدن به پیشتازی درخاورمیانه این است که صنعت مالی و بانکی و صنایع مرتبط با آن به ویژه صنعت پرداخت روز آمد باشد.
رییس شورای سیاست گذاری “ITE 2017 ” با اشاره به تحریم های اعمال شده بر نظام بانکی گفت: علی رغم تحریم های قفل کننده بانکی، نظام بانکی توانست درحوزه تکنولوژی پرداخت ، سخت افزار ، نرم افزار ، ایجاد سیستم های نگهداری داده ، سیستم های تبادل داده و امنیت داده شرایط رو به جلویی داشته باشد و برگزاری چنین رویدادهایی می‌تواند حمایت خود از نظام مالی و بانکی ایران را به همراه داشته باشد ضمن آنکه برگزاری چنین رویدادهایی به ثبات و پایداری مالی و جلوگیری از این اختلالات کمک خواهد کرد.
پرویزیان افزود: در حال حاضر در برخی بانک های دنیا مشتریان به صورت الکترونیک خدمات بانکی انجام می دهند و شبکه مالی ایران نیز ظرفیت استفاده از تکنولوژی های نوین را ایجاد کرده اما برخی محدودیت ها وجود دارد که امیدواریم با رفع محدودیت ها ، بانک موبایلی در آینده ای نزدیک ایجاد شود و نیازی به حضور در شعبه بانکی نباشد.
رئیس کانون بانک های خصوصی گفت: موضوع مهم دیگری که در این رویداد به آن پرداخته می شود ، سند نظام مالی است که استفاده از فناوری های نو را با توجه به سیستم بانکی شامل می شود. در خصوص تامین مالی کسب و کارهای نوین با توجه به سیاست‌های ابلاغی در جایگاه خوبی قرار داریم و از منابع صندوق توسعه ملی برای این بخش به ویژه در حوزه صادرات کمک شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا