آیفون رئیس ستاد کاخ سفید در دست هکرها

هکرها به گوشی او دسترسی کامل داشتند و از این طریق موفق شدند کنترل دوربین دیجیتالی و میکروفون گوشی «جان کِلی» را در اختیار بگیرند.

موبنا – در پی اخباری که طی یک سال گذشته در مورد مقر ریاست جمهوری آمریکا منتشر شد، رسانه‌های خبری به یک مطلب مهم توجه نکردند و آن هم گوشی هوشمند «جان کِلی» رئیس ستاد کاخ سفید بود که تا چه اندازه در معرض خطر است.

او چند روز پیش در این خصوص گفت: «شخصی در حال خواندن پیان‌ها و ایمیل‌های من است و من فقط به این نکته توجه می‌کنم. زیرا آیفون من هرگز به‌روزرسانی نرم‌افزاری دریافت نمی‌کند».

او پس از آنکه به عنوان رئیس ستاد کاخ سفید برگزیده شد اعلام کرد که آیفون خود را به مرکز امنیت فناوری اطلاعات حزب جمهوری‌خواه تحویل داده است و آنها متوجه شده‌اند که این گوشی از چند ماه قبل هک شده است و در همه این مدت «جان کِلی» دبیر سازمان امنیت ملی آمریکا بود.

آیفون رئیس ستاد کاخ سفید در دست هکرها

اتفاق بد این است که احتمالا هکرها به گوشی او دسترسی کامل داشتند و از این طریق موفق شدند کنترل دوربین دیجیتالی و میکروفون گوشی «جان کِلی» را در اختیار بگیرند تا به صورت صوتی و تصویری از تمام صحبت‌های او جاسوسی کنند و تمام اطلاعات مربوط به جلسات مهمی که او حضور داشته است را ذخیره کنند.

او همچنین توضیح داد: «زمانی گوشی را تحویل دادم که بسیاری از قابلیت‌های آن کار نمی‌کرد. مرکز IT کاخ سفید به این نتیجه رسید که گوشی هوشمند هک شده است و نباید از این پس مورد استفاده قرار گیرد». البته نکته مهم اینجاست این سیاستمدار ارشد آمریکایی زمانی که وارد سازمان امنیت ملی آمریکا شده بود یک دستگاه گوشی هوشمند ایمن در اختیار گرفت، ولی او برحسب عادت همیشگی از گوشی شخصی خود استفاده می‌کرد و سخنگوی کاخ سفید هم این مسئله را تایید کرد.

مقامات کاخ سفید هم‌اکنون بر این باورند که گوشی «جان کِلی» زمانی هک شد که او همراه با گروه انتقال «دونالد ترامپ» در دسامبر گذاشته به کاخ سفید رفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا