با Quiz of Kings، به یادگیری معتاد شوید!

Quiz Of Kings” بازی ایرانی جدیدی در سبک رقابتی-معمایی (Trivia) است که خیلی زود به شهرت رسید. بازی‌ای که راه پر تلاطمی را طی کرده و هر روز در حال توسعه و بهبود است.

موبنا – وقتی دانشجویان پلی تکنیک، در حال طراحی این بازی با شعار “به یادگیری معتاد شوید!” بودند، اصلا تصور نمی‌کردند که این بازی بتواند دومین بازی برتر ایرانی در سال ۹۴ شود، اما این اتفاق افتاد و به آن‌ها نشان داد که راه درستی را انتخاب کرده‌اند. در واقع این بازی نسخه‌ای فارسی و قوی از بازی معروف QuizUp است و برای فارسی زبانان ساخته شده است.

با Quiz of Kings، به یادگیری معتاد شوید!

شاید بازی‌های رقابتی-معمایی ایرانی دیگری نیز وجود داشته باشند، اما این بازی خصوصیاتی دارد که آن را از سایر بازی‌های مشابه خود متمایز کرده است.

در ادامه به مهم‌ترین قابلیت‌های برنامه می‌پردازیم.

گزارش سوال

اگر سوالی اشتباه بود، می‌توانید آن را با چندین دلیل مختلف به طراحان بازی گزارش دهید تا اقدامات لازم را انجام دهند:

کلمات نامناسب (محتوای سوال یا جواب اهانت‌آمیز است)، جواب غلط، غلط املایی یا نگارشی، موضوع اشتباه، وابستگی به زمان (جواب سوال با گذشت زمان عوض می‌شود)، واضح نبودن سوال، بسیار تخصصی، سوال تکراری و … .

امتیازدهی به سوال‌ها

پس از پاسخ‌دهی به هر سوال، می‌توانید با انتخاب یکی از دو گزینه‌ی «باحال بود» یا «حال نکردم» به سوال امتیاز بدهید. به نظر می‌رسد که این امتیازها، بعدا برای انتخاب «بهترین طراحان سوال» استفاده می‌شوند.

از نکته‌هایی که کوییز آف کینگز باید به آن بپردازد، این است که به کاربر خبر دهد که این امتیازدهی چه تاثیری دارد. مثلا می‌تواند این امتیاز را با نشان دادن ستاره‌هایی در بالای سوال مشخص کند.

تسلیم شدن

اگر دیگر قادر به ادامه بازی نیستید و به هر دلیلی می‌خواهید تسلیم شوید، کافیست بر روی گزینه‌ی «تسلیم» که با پرچمی قرمز مشخص شده، کلیک کنید. در صورت تسلیم شدن، امتیاز و سکه از شما کسر خواهد شد. در این قسمت نیر بد نیست که برنامه بنویسد که در صورت تسلیم شدن، کاربر دقیقا چقدر امتیاز و سکه از دست خواهد داد.

با Quiz of Kings، به یادگیری معتاد شوید!

انتخاب موضوع دلخواه

برنامه در ابتدا سه موضوع را برای انتخاب به شما ارائه می‌دهد. اگر این سه موضوع را دوست ندارید، با پرداخت هشتاد سکه، سه موضوع دیگر پیشنهاد می‌شوند.

بازی نامحدود

اگر دوست دارید تا چند ساعت، بدون محدودیت بازی کنید، کافیست بر روی آیکون نارنجی‌رنگ «بازی نامحدود» کلیک کرده و با پرداخت دویست سکه، وارد فاز نامحدود شوید.

لیگ هفتگی

لیگ هفتگی به شما این امکان را می‌دهد تا با کسانی که در نزدیکی‌تان قرار دارند، مسابقه دهید. پس از مسابقه و پاسخ‌دهی به تعدادی سوال مشخص، کسی که بیشترین پاسخ درست را داده باشد، برنده می‌شود. این لیگ چند برنده دارد که به آن‌ها جام‌هایی داده می‌شود:

• جام طلا: یک نفر برنده، هزار سکه + تاج طلایی

• جام نقره: ۵ نفر برنده، ۵۰۰ سکه

• جام برنز: ۱۰ نفر برنده، ۲۵۰ سکه

خرید

با Quiz of Kings، به یادگیری معتاد شوید!

برنامه به شما چند امکان خرید می‌دهد تا از سکه‌هایتان استفاده کنید:

• سکه

• شتاب‌دهنده

• آواتارهای جدید

یکی از نکاتی که در این قسمت به چشم می‌آید، نیاز به توضیحات بیشتر است. با وجود اینکه اپلیکیشن به صورت کوتاه درباره هر کدام توضیح داده، بد نیست که توضیحاتی تکمیلی را به بخش شتاب‌دهنده اضافه کند.

در کل برنامه نیاز به راهنمایی‌های بیشتری دارد زیرا بخش‌های مختلفی دارد و کاربری که وارد برنامه می‌شود با بخش‌های زیادی روبه‌رو می‌شود و قابلیت‌های فراوانی را می‌بیند. در نتیجه یک راهنمای خوب و کامل می‌تواند بسیار مفید باشد.

نقاط قوت:

با Quiz of Kings، به یادگیری معتاد شوید! •اولین و مهم‌ترین قابلیت”Quiz Of Kings”؛ امکان رقابت آنلاین است! این رقیب آنلاین می‌تواند یکی از دوستان یا اعضای خانواده‌تان باشد یا یکی از کاربران آنلاین داخل بازی باشد.

•در این بازی کاربر حق دارد بین موضوعات مختلف، موضوعی را که در آن تخصص دارد انتخاب کرده و خود را به چالش بکشد.

•هر کاربری می‌تواند خود طراح سوال باشد، می‌توانید سوال‌هایی را که دوست دارید بنویسید و با قرار دادن این سوال‌ها در بازی، سایرین را به چالش بکشید. این قابلیت باعث می‌شود هر روز به تعداد سوالات افزوده شود.

•محیط بازی ساده و جذاب است.

•سوال‌ها متنوع و جالب هستند و سعی شده است از بیان سوال‌های تکراری جلوگیری شود.

•در صورتی که سوالی به نظرتان اشتباه بیاید می‌توانید آن را گزارش کنید تا آن سوال حذف یا تصحیح شود.

با Quiz of Kings، به یادگیری معتاد شوید! نقاط ضعف:

•گاهی باید مدت زمان زیادی برای اتصال به بازی منتظر ماند و حتی در آخر، این انتظار چنان طولانی می‌شود که شرکت کننده از ادامه‌ی بازی منصرف می‌شود.

•برخی از سوالات به صورت واضح اشتباه و برخی دیگر پیش و پا افتاده هستند. در این زمینه به یک تیم پشتیبانی فقط برای بررسی سوالات نیاز است.

•گاهی پس از رد کردن یک مرحله وقتی منتظر هستی تا رقیب به سوال‌هایش پاسخ دهد، بازی ناگهان بسته می‌شود!

باید اعتراف کرد که کوییز آف کینگر، فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته است. این برنامه پس از یک موفقیت بزرگ در سال ۹۴، دوره‌ای از رکود را شاهد بود که بسیاری از کاربران قدیمی از آن ناراضی و ناامید شده بودند. اما با گذشت زمان، دوباره خود را بالا کشیده و با ایجاد تغییرات گسترده و چشم‌گیر، ضعف‌های خود را پوشش داد. البته این بازی در شبکه‌های اجتماعی نیز تبلیغات زیادی را منتشر کرد که همین امر می‌تواند یکی از عوامل موفقیت آن باشد. زیرا در بازی‌هایی با این سبک، هر چه تعداد کاربران بیشتر باشد، بازی نیز رونق و موفقیت بیشتری خواهد داشت.

“Quiz Of Kings” هم اکنون برای هر دو پلتفرم مبتنی بر سیستم عامل iOS و Android به صورت رایگان در دسترس است.

 کوییزدان:

کوییز آف کینگز به یک عمل جالب دست زده است. این گروه موفق، پروژه‌ای با نام «کوییزدان» را راه‌اندازی کرده‌اند که با شعار «با کوییزدان سازمان خود را به یادگیری معتاد کنید!» فعال است.

این سرویس یک ابزار پیشگامانه است که به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا کارکنان خود را در حین کار و در زمان کوتاه و با هزینه‌ای کم در جهت یادگیری و پیشرفت در راستای اهداف شرکت هدایت کنند.

راه حل کوییزدان چیست؟

راه حل کوییزدان برای آموزش در حین کار، استفاده از یک راه سرگرم‌کننده برای گسترش دانش حرفه‌ای از طریق یک بازی کارآمد، برای کارکنان است.

پس اگر شما نیز این بازی را دوست دارید و دلتان می‌خواهد تا کارمندانتان را به یادگیری معتاد کنید، بد نیست به سراغ کوییزدان بروید.

بد نیست که این شرکت در سایت خود نیز به این موضوع بپردازد و اطلاعات کامل آن را در قالب پروژه‌ای جدید در اختیار کاربران قرار دهد.

اپ‌استور کافه‌بازار
  • با Quiz of Kings، به یادگیری معتاد شوید!
  • با Quiz of Kings، به یادگیری معتاد شوید!
  • با Quiz of Kings، به یادگیری معتاد شوید!
  • با Quiz of Kings، به یادگیری معتاد شوید!
 منبع: پانوشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا