بررسی بازی Fidget Spinner

در ۱۹۹۳ کاترین هتینگر به عنوان مبدع Fidget Spinner در رسانه‌هایی چون گاردین، نیویورک تایمز و نیویورک پست معرفی شد. او در مصاحبه‌اش با نیویورک پست ادعا کرده بود که ایده این اسباب‌بازی، با دیدن پسرهای جوانی در اسرائیل که به مامور‌های پلیس سنگ می‌انداختند به ذهنش خطور کرد.

موبنا – با دیدن این صحنه او به فکر طراحی یک اسباب‌بازی افتاد که به وسیله آن بتوان به رها شدن انرژی‌های تخلیه نشده در کودکان و نوجوانان کمک کرد. اسباب‌بازی Fidget Spinner که فروشندگان و سازنده‌ی آن ادعا دارند که موجب خلاص شدن از استرس می‌شود دارای شکل سه پره‌ای است که به علت پایه‌ی کوتاهی که در وسط آن قرار دارد می‌توان آن را چرخاند. این اسباب‌بازی با اینکه از دهه ۹۰ در بازار بود اما در سال ۲۰۱۷  محبوبیت خاصی یافت. به‌صورتی که در بعضی مدارس به‌عنوان وسیله‌ای برای ایجاد تمرکز در دانش‌آموزان از آن استفاده می‌شود. محبوبیت بی‌سابقه این بازی موجب شد که شرکت‌ها و کمپانی‌های مختلف شروع به ساخت اپلیکیشن‌های این بازی کنند. در ماه می ۲۰۱۷ شرکت Ketchapp اپلیکیشن این بازی را ساخت و تنها در دو هفته اولی که این اپلیکیشن به بازار وارد شد، نزدیک به ۷ میلیون دانلود داشت.

بازی Fidget Spinner قوانین خاص و پیچیده‌ای ندارد. تنها کار شما چرخاندن است. این برنامه به شما اجازه ۵ بار چرخاندن Fidget Spinner را می‌دهد. هربار با قرار دادن انگشت خود بر روی صفحه و کشیدن آن موجب چرخیدن Fidget Spinner می‌شوید. با تندتر چرخاندن آن می‌توانید رکورد بیشتری بزنید جایزه آن نیز باز شدن مراحل سخت‌تر و شکل‌های مختلف Fidget Spinner است.

اینکه این بازی واقعا موجب آرامش روان و رها شدن از دست استرس‌ها می‌شود یا نه مشخص نیست! بسیاری از فروشندگان و همینطور سازندگان این بازی چنین ادعایی دارند. با این‌حال در بین بازخوردهایی که درباره این بازی وجود دارد جواب‌هایی ضد و نقیض به این پرسش داده خواهد شد. از نظر بعضی این برنامه نه تنها موجب رهایی از استرس و تمرکز حواس می‌شود بلکه بسیار هم بازی جالب و اعتیادآوری است. بعضی دیگر کاملا آن را بازی بیخود و خسته‌کننده‌ای دانسته‌اند و حتی آن را موجب حواس‌پرتی و ایجاد استرس و خستگی خوانده‌اند.

نقاط قوت:بررسی بازی Fidget Spinner

• گرافیک و طراحی خوب

• قوانین ساده و کاربری آسان

• حجم کم

نقاط ضعف:

• سادگی بیش از حد بازی که موجب شده هیچگونه جذابیت و تنوع خاصی برای جذب کاربران نداشته باشد.

• تبلیغات بیش از حد این برنامه برای کابران ایجاد مزاحمت می‌کند.

اپ‌استور گوگل‌پلی
  • بررسی بازی Fidget Spinner
  • بررسی بازی Fidget Spinner
  • بررسی بازی Fidget Spinner
  • بررسی بازی Fidget Spinner
 منبع: پانوشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا