تست آتش زدن و خم شدن برای گوشی پرقدرت «نوکیا ۸» (+ویدیو)

در تست آتش بخش نمایشگر این گوشی هوشمند بدون مشکل به کار خود ادامه می‌دهد و البته شعله آتش با یک فندک معمولی به نمایشگر انتقال میابد.

موبنا – گوشی‌های ساخت شرکت نوکیا همواره به واسطه مقاومت بالای خود شهرت جهانی دارند. این اتفاق از زمانی صورت می‌گرفت که نوکیا هنوز تولید گوشی‌های هوشمند را شروع نکرده بود و فقط گوشی‌های معمولی را به دست کاربران می‌رساند. اما هم‌اکنون که شرکت فنلاندی اچ‌ام‌دی وظیفه تولید گوشی‌های هوشمند نوکیا را برعهده دارد، هنوز هم می‌توان مقاومت دستگاه‌های موبایلی این شرکت را تحسین کرد.
شرکت اچ‌ام‌دی تاکنون ۸ مدل گوشی هوشمند نوکیا وارد بازار کرده است و باید اعتراف کرد بیشتر آنها به قدری مقاوم بوده‌اند که کاربران جهانی هیچ شکایتی در این زمینه نداشته‌اند. اما آیا به نظر شما این اتفاق برای آخرین پرچمدار این شرکت یعنی «نوکیا ۸» هم تکرار می‌شود؟
کاربر مشهور یوتیوب یعنی «جِری‌ریگ‌اوریتینگ» همه گوشی‌های هوشمند پیشرفته‌ای که وارد بازار می‌شوند را از نظر میزان مقاومت و توانایی مورد آزمایش قرار می‌دهد و این بار سراغ آخرین محصول نوکیا رفته است تا توانایی‌های «نوکیا ۸» در زمینه‌های مختلف مشخص شود.
این کاربر ابتدا سراغ تست خط و خش رفته است تا میزان مقاومت نمایشگر گوشی هوشمند مذکور مشخص شود. «نوکیا ۸» به واسطه لایه محافظ «گوریلا گلاس ۵» روی نمایشگر خود بسیار مقاوم است و البته بیشتر پرچمداران سال ۲۰۱۷ میلادی همین لایه محافظ را دارند.
در این آزمایش مشخص شد کلید سخت‌افزاری اصلی دستگاه که حسگر اثر انگشت هم روی آن کار گذاشته شده است پس از خط و خش‌های شدید با تیغ هیچ آسیبی نمی‌بیند و مشکلی برای آن ایجا نمی‌شود. همان طور که در تصویر ویدیویی مشاهده می‌کنید، لنز دوربین دیجیتالی اصلی و سلفی دستگاه هم در مقابل ضربات تیغ کاملا ایمن باقی می‌ماند و البته سکه و کلید هم نمی‌تواند روی آن خط بیاندازد.

ولی روی بلندگوی گوشی هوشمند نوعی نایلون کشیده شده است که به عبارت دیگر می‌تواند در اثر این گونه ضربات آسیب ببیند. ولی برخلاف گوشی هوشمند ارزان قیمت «نوکیا ۳» یا گوشی میان‌رده «نوکیا ۶»، لایه نایلونی در قسمت داخلی دستگاه تعبیه شده است و به همین خاطر تلاش برای آسیب رساندن آن بی‌فایده است.
در این میان بخش پشت بدنه گوشی هوشمند «نوکیا ۸» از آلیاژ آلومینیوم ۶۰۰۰ ساخته شده است که به راحتی می‌توان با تیغ یا دیگر اجسام برنده روی آن خط انداخت. ولی باید اعتراف کرد که در استفاده‌های روزمره و عادی این بخش از بدنه گوشی هوشمند مذکور بدون خط و خش باقی می‌ماند.
در این ویدیو نشان داده شده است که برای گوشی هوشمند «نوکیا ۸» تست آتش‌سوزی هم در نظر گرفته می‌شود. در تست آتش بخش نمایشگر این گوشی هوشمند بدون مشکل به کار خود ادامه می‌دهد و البته شعله آتش با یک فندک معمولی به نمایشگر انتقال میابد.
پس از آنکه آزمایش شعله و آتش برای نمایشگر گوشی هوشمند تمام شد، «نوکیا ۸» در معرض تست خم شدن هم قرار می‌گیرد. اگر به خاطر داشته باشید بدنه گوشی هوشمند «آیفون ۶» که بدنه آن از آلومینیوم سری ۶۰۰۰ ساخته شده بود به راحتی خم می‌شد و شرکت اپل سرانجام تصمیم گرفت مدل‌های بعدی این گوشی هوشمند را با آلومینیوم سری ۷۰۰۰ تولید کند. با این وجود آزمایش‌های صورت گرفته نشان داد «نوکیا ۸» در مقابل خم شدن بسیار مقاوم است و با هیچ مشکلی مواجه نمی‌شود.

دکمه بازگشت به بالا