فهرست بدترین خودروسازهای جهان در سال ۲۰۱۷ (+عکس)

مرکز «جِی‌.دی پاور» با بررسی‌های دقیق خود و شناسایی مشکلات مذکور فهرست بدترین تولیدکننده خودرو در سال ۲۰۱۷ میلادی را منتشر کرد که آنها را در این گزارش مشاهده می‌کنید.

موبنا – اوایل سال جاری میلادی مرکز «جِی.دی پاور» با انجام بررسی‌های جهانی موفق شد ۲۳۳ مشکل اساسی را در خودروها شناسایی کند و در نهایت آنها را در ۸ دسته اصلی طبقه‌بندی کرد و از این طریق کیفیت اتومبیل‌های عرضه شده در بازار را در ۹۰ روز نخست از زمان خرید توسط مشتریان مورد تحلیل قرار داد. در مطالعه سال جاری میلادی بیش از ۸۰ هزار نفری که اتومبیل مدل ۲۰۱۷ خریداری کرده بودند حضور داشتند و این مطالعه بین ماه‌های فوریه تا مه ۲۰۱۷ به انجام رسید.

در این بررسی مشخص شد از نظر بهبود کیفیت، اتومبیل‌های تولید سال جاری میلادی به رکورد تازه دست یافته‌اند و به طور دقیق‌تر می‌توان گفت میزان کیفیت آنها نسبت به سال گذشته ۸ درصد ارتقا یافته است. طی سال ۲۰۱۷ میلادی در مطالعه حاضر به‌ازای هر ۱۰۰ دستگاه خودرو ۹۷ مشکل شناسایی شد که این رقم از ۱۰۵ مشکل سال قبل کمتر بود.

به گفته مرکز «جِی.دی پاور» تنها گروهی که امسال بیشترین مشکل را داشت و اوضاع آن نسبت به سال قبل بدتر شده بود گروه قابلیت‌های کاربردی، سیستم‌های کنترلی و نمایشگرها بود. مهم‌ترین مشکل در این گروه به سیستم «کروز کنترل» برای تثبیت سرعت در حالت رانندگی، سیستم هشدار دهنده خروج از خطوط جاده، سیستم هشدار دهنده و اجتناب کننده برای برخورد با اشیا پیرامون، و سیستم هشدار دهنده نقطه کور مربوط می‌شود.

مرکز «جِی‌.دی پاور» با بررسی‌های دقیق خود و شناسایی مشکلات مذکور فهرست بدترین تولیدکننده خودرو در سال ۲۰۱۷ میلادی را منتشر کرد که آنها را در این گزارش مشاهده می‌کنید.

 

فهرست بدترین خودروسازهای جهان در سال ۲۰۱۷ (+عکس)

۱۰- شرکت‌های خودروسازی «اینفینیتی» و «جیپ»

در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد به‌ازای ۱۰۰ اتومبیلی که شرکت «اینفینیتی» روانه بازار کرده است ۱۰۷ مورد خرابی گزارش شده است. این شرکت که در اصل خودروهای لوکس «نیسان» را تولید می‌کند عنوان دهمین برند تولیدکننده بدترین خودروهای سال ۲۰۱۷ میلادی را از آن خود کرد. سال گذشته این شرکت ژاپنی اوضاع بهتری داشت و در حالی که میانگین اعلام مشکل به‌ازای هر ۱۰۰ دستگاه خودرو ۱۰۵ مورد گزارش شده بود، خودروهای «اینفینیتی» تنها ۱۰۳ مورد خطا داشتند.

به صورت همزمان کمپانی «جیپ» با ۱۰۷ مورد مشکل عنوان دهم را به خود اختصاص داد و در کنار «اینفینیتی» ژاپنی قرار گرفت. این شرکت خودروسازی آمریکایی نسبت به سال قبل که برای آن ۱۱۳ مورد گزارش خرابی اعلام شده بود اوضاع بهتری پیدا کرد و البته باز هم در لیست ۱۰ خودروساز بدتر قرار گرفت.

 

فهرست بدترین خودروسازهای جهان در سال ۲۰۱۷ (+عکس)

۸- سوبارو

شرکت سوبارو سال گذشته عنوان دهمین برند در لیست بدترین تولیدکنندگان خودرو را به دست آورده بود و برای آن ۱۱۸ گزارش خرابی اعلام شد. امسال این شرکت خودروسازی ژاپنی با تلاش فراوان و اعلام ۱۱۳ مورد گزارش خرابی توانست عنوان هشتم را از آن خود کند.

 

فهرست بدترین خودروسازهای جهان در سال ۲۰۱۷ (+عکس)

۷- آئودی

این کمپانی تنها شرکت آلمانی بود که نام آن در لیست در برند بد تولیدکننده خودرو آورده شد. آئودی نسبت به دو رقیب اصلی آلمانی یعنی BMW و مرسدس-بنز محصولات خود را با کیفیت پایینتر روانه بازار کرد. شرکت آئودی امسال ۱۱۵ گزارش خرابی داشت که نسبت به امتیاز ۱۱۰ سال گذشته اوضاع بدتری داشت.

 

فهرست بدترین خودروسازهای جهان در سال ۲۰۱۷ (+عکس)

۶- مزدا

مزدا همچنان به عنوان یکی از بدترین تولیدکنندگان خودرو در جهان معرفی می‌شود و در این زمینه پافشاری می‌کند. در لیست «جِی.دی پاور» تقریبا هر سال نام این شرکت ژاپنی دیده می‌شود. شرکت خودروسازی مزدا سال گذشته به عنوان ششمین تولیدکننده بد خودرو در جهان معرفی شده بود و امسال هم همین عنوان را به دست آورد. این شرکت سال گذشته به ازای هر ۱۰۰ خودرویی که روانه بازار کرده بود ۱۲۷ گزارش خرابی دریافت کرد و امسال نیز به ازای هر ۱۰۰ دستگاه خودرو مزدا که در بازار جهانی عرضه شد، ۱۲۵ گزارش خرابی به دست رسید.

 

فهرست بدترین خودروسازهای جهان در سال ۲۰۱۷ (+عکس)

۴- شرکت‌های خودروسازی «لندرور و میتسوبیشی»

سال گذشته شرکت «لندرور» با اعلام ۱۳۲ گزارش خرابی چهارمین خودروساز بد جهان معرفی شده بود و امسال اوضاع محصولات آن اندکی بهبود یافت. این شرکت خودروسازی بریتانیایی طی سال جاری میلادی اقدام قابل ملاحظه‌ای انجام نداد و برای آن ۱۳۱ گزارش خرابی اعلام شد.

«میتسوبیشی» به صورت همزمان در کنار «لندرور» قرار گرفت و تعداد گزارش‌های خرابی برای محصولات آن هم ۱۳۱ مورد بود. این مرکز یکی از معدود کمپانی‌های خودروسازی در جهان محسوب می‌شود که نسبت به سال قبل کیفیت محصولات آن به میزان قابل ملاحظه افت کرده است. سال ۲۰۱۶ میلادی این شرکت خودروسازی ژاپنی به ازای هر ۱۰۰ دستگاه اتومبیلی که روانه بازار کرده بود ۱۱۶ گزارش خرابی داشت و نام آن در لیست ۱۰ خودروساز بد جهان دیده نمی‌شد.

 

فهرست بدترین خودروسازهای جهان در سال ۲۰۱۷ (+عکس)

۳- ولوو

صاحبان خودروهای «ولوو» همچنان با اتومبیل‌های خود مشکل دارند و این شرکت سوئدی بار دیگر عنوان سوم از لیست بدترین تولیدکنندگان اتومبیل جهان را از آن خود کرده است. امسال به ازای هر ۱۰۰ دستگاه خودرو «ولوو» که وارد بازار شد ۱۳۴ گزارش خرابی به دست رسید و البته این در حالی بود که رقم مذکور نسبت به ۱۵۲ مورد گزارش خرابی در سال گذشته بهتر بود. با این وجود «ولوو» همچنان در رتبه سوم این لیست ابقا شد.

 

فهرست بدترین خودروسازهای جهان در سال ۲۰۱۷ (+عکس)

۲- جاگوار

سال گذشته «جاگوار» هفتمین تولیدکننده بد خودرو در جهان بود و به ازای هر ۱۰۰ دستگاه خودرو که روانه بازار می‌کرد ۱۲۷ مورد گزارش خرابی برای آن منتشر می‌شد. امسال اوضاع محصولات آن بدتر شد و رتبه «جاگوار» نزول کرد. گزارش‌های رسیده نشان داد طی سال ۲۰۱۷ میلادی به ازای هر ۱۰۰ دستگاه خودرو «جاگوار» که وارد بازار جهانی ۱۴۸ مورد گزارش خرابی به دست رسید. تنها نقطه قوت این کمپانی انگلیسی این است که عنوان بدترین خودروساز جهان را از آن خود نکرد.

 

فهرست بدترین خودروسازهای جهان در سال ۲۰۱۷ (+عکس)

۱- فیات

امسال مدال بدترین تولیدکننده خودرو در جهان به گردن «فیات» آویخته شد و این شرکت ایتالیایی به ازای هر ۱۰۰ دستگاه خودرویی که وارد بازار کرد ۱۶۳ مورد گزارش خرابی را پیش روی خود دید. این کمپانی سال گذشته با کسب ۱۷۴ مورد گزارش خرابی در رتبه دوم ایستاده بود و شرکت خودروسازی «اسمارت» با ۲۱۶ گزارش خرابی رتبه نخست را به خود اختصاص داد. ولی امسال شرکت آلمانی «اسمارت» فعالیت خود را بهبود بخشید و در نهایت نام خود را از لیست ۱۰ خودروساز بد جهان خارج کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا