فقط یک‌سوم دستگاه‌های موبایلی اپل iOS 11 گرفتند

سال گذشته زمانی که دو هفته از عرضه عمومی iOS 10 گذشته بود این سیستم عامل روی ۴۸.۱۶ درصد دستگاه‌های موبایلی اپل به کار گرفته شد.

موبنا – شرکت اپل آخرین نسخه از سیستم عامل موبایلی خود یعنی iOS 11 را حدود دو هفته قبل در تاریخ ۱۹ سپتامبر عرضه کرد و ۲۴ ساعت پس از آنکه سیستم عامل مذکور در اختیار کاربران قرار گرفت حدود ۱۰ درصد از تمام دستگاه‌های موبایلی اپل مبتنی بر iOS 11 کار می‌کردند.

پس از گذشت یک هفته سهم آخرین نسخه از سیستم عامل موبایلی اپل از مجموعه دستگاه‌های موبایلی این شرکت به ۲۵.۲۸ درصد رسید. هم‌اکنون دو هفته از آن تاریخ گذشته است و بر اساس آخرین آمار رسمی منتشر شده iOS 11 روی ۳۸.۵ درصد از تمام آیفون‌ها و آیپدهای فعال در بازار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگرچه این رقم قابل ملاحظه به نظر می‌رسد، ولی سال گذشته زمانی که دو هفته از عرضه عمومی iOS 10 گذشته بود این سیستم عامل روی ۴۸.۱۶ درصد دستگاه‌های موبایلی اپل به کار گرفته شد. با این توضیح به نظر شما دلیل اصلی استقبال کم کاربران از نسخه جدید سیستم عامل موبایلی اپل چیست؟ برخی کارشناسان می‌گویند تعداد زیادی از کاربران اپل منتظر آن هستند تا سرویس پرداخت موبایلی این شرکت یعنی «اپل پِی کَش» راه‌اندازی شود و آنها بتوانند در iOS 11 از این سرویس استفاده کنند.

فقط یک‌سوم دستگاه‌های موبایلی اپل iOS 11 گرفتند

شرکت اپل با گذشت این فاصله زمانی کوتاه دو بار سیستم عامل موبایلی خود را به‌روز کرد و هم‌اکنون iOS 11.0.2 در اختیار کاربران قرار گرفته است. آخرین به‌روزرسانی برای رفع مشکلات دو گوشی هوشمند «آیفون ۸» و «آیفون ۸ پلاس» هنگام برقراری تماس صوتی ارایه شد. دو مشکل دیگری که در این زمینه وجود داشت به ضمیمه کردن فایل‌ها هنگام ارسال پست الکترونیکی و نمایش عکس‌های مخفی شده مربوط می‌شد که در نسخه iOS 11.0.2 تمامی آنها برطرف شد.

روز گذشته منابع آگاه گزارش دادند کارمندان اپل هم‌اکنون در حال آزمایش سرویس جدید این شرکت موسوم به «اپل پِی کَش» هستند و پیش‌بینی می‌شود این قابلیت در نسخه iOS 11.1 به دست کاربران برسد. یکی از کارمندان اپل که نخواست نامش فاش شود در این خصوص توضیحاتی را داد و با انتشار عکس‌های اسکرین‌شات نشان داد اپل روی این قابلیت کار می‌کند. سرویس مذکور به کاربران اپل امکان می‌دهد از طریق بخش «آی‌مسیج» به دوستان خود پول نقد بفرستند.

سرویس «اپل پِی کَش» می‌تواند از طریق لینک مربوط به کارت‌های بانکی بین کاربران اپل پول نقد جابه‌جا کند. پول دریافت شده در کیف پول مجازی کاربر ذخیره می‌شود تا فرد به کمک آن خریدهای خود را انجام دهد یا در صورت تمایل این پول را به حساب بانکی خود بفرستد. این سرویس برای صاحبان کارت‌های بدهی رایگان است و صاحبان کارت‌های اعتباری به‌ازای هر نقل و انتقال مالی می‌بایست معادل ۳ درصد از پول جابه‌جا شده کارمزد پرداخت کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا