سنگین‌ترین گوشی ساخته شده در تاریخ اپل کدام است؟

گوشی هوشمند «آیفون ۸ پلاس» اپل ۲۰۲ گرم وزن دارد و نخستین محصول این شرکت محسوب می‌شود که وزن آن از ۲۰۰ گرم بیشتر است.

موبنا – بیست‌ودوم سپتامبر ۲۰۱۷ به صورت همزمان «آیفون ۸» اپل با نمایشگر ۴.۷ اینچی به همراه «آیفون ۸ پلاس» با نمایشگر ۵.۵ ارد بازار شدند و در این میان «آیفون ۸ پلاس» چهارمین گوشی ساخته شده در این شرکت بود که نمایشگر لمسی ۵.۵ اینچی داشت و سه مدل قبل آن با نام‌های «آیفون ۶ پلاس» در سال ۲۰۱۴، «آیفون ۶اس پلاس» در سال ۲۰۱۵ و «آیفون ۷ پلاس» در سال ۲۰۱۶ عرضه شدند.

اگرچه بسیاری از کاربران تصور می‌کنند که «آیفون ۸ پلاس» نسبت به مدل‌های قبلی خود بدنه باریک‌تری دارد، ولی باید گفت این محصول ضخیم‌ترین مدل آیفون پلاس ساخته شده در شرکت اپل است. در حقیقت باید گفت این گوشی هوشمند بزرگترین و سنگین‌ترین محصول در سری گوشی‌های هوشمند آیفون پلاس اپل محسوب می‌شود.

گوشی هوشمند «آیفون ۸ پلاس» اپل ۲۰۲ گرم وزن دارد و نخستین محصول این شرکت محسوب می‌شود که وزن آن از ۲۰۰ گرم بیشتر است. بسیاری از کارشناسان می‌گویند لایه شیشه‌ای که در قسمت پشت بدنه «آیفون ۸ پلاس» کار گذاشته شده است مهم‌ترین دلیل برای افزایش وزن آن محسوب می‌شود. این در حالی است که باید توجه داشته باشید اندازه باتری این محصول نسبت به مدل قبلی کوچکتر شده است.

برای آنکه مقایسه بهتری با گوشی های قدیمی‌تر داشته باشیم می‌توان گفت «آیفون ۸ پلاس» از گوشی قدیمی «نوکیا ای۹۰ کامیونیکِیتور» که یک دهه پیش وارد بازار شده بود هم سنگین‌تر است. گوشی بزرگ قبلی اپل یعنی «آیفون ۷ پلاس» ۱۹۲ گرم وزن داشت و «آیفون ۶ پلاس» که با نمایشگر مشابه عرضه شده بود با وزن ۱۷۲ گرم به دست کاربران رسید. همچنین بد نیست بدانید «آیفون اکس» که تمام سطح روی آن را نمایشگر پوشانده است تنها ۱۷۴ گرم وزن دارد.

سنگین‌ترین گوشی ساخته شده در تاریخ اپل کدام است؟

نکته جالب دیگر این است که «آیفون ۸ پلاس» نسبت به تمام پرچمداران دیگر که در شرکت‌های مختلف ساخته شده‌اند و اندازه نمایشگر آنها مشابه است هم سنگین‌تر است. به عنوان مثال «گلکسی نوت ۸» سامسونگ ۱۹۵ گرم وزن دارد و گوشی هوشمند «اسنشال فون» که بدنه آن از جنس تیتانیوم ساخته شده است هم با وزن ۱۸۵ گرم به دست کاربران می‌رسد. این در حالی است که «ال‌جی وی۳۰» با وزن بسیار کم ۱۵۸ گرم عرضه می‌شود.

گوشی هوشمند «آیفون ۸ پلاس» با طول، عرض و ضخامت ۱۵۸.۴، ۷۸.۱ و ۷.۵ سانتی‌متر عرضه می‌شود. باید گفت هیچ آیفون دیگری تا این اندازه بزرگ نیست و البته سه مدل قبلی آیفون پلاس هم با تفاوت بسیار اندک با همین اندازه ها عرضه شدند.

در دنیای واقعی زمانی که این گوشی هوشمند را در دست می‌گیرید بی‌تردید متوجه نخواهید شد که اندازه بدنه آن نسبت به مدل‌های قبلی آیفون پلاس بزرگتر است. با این وجود وزن بیشتر آن ممکن است برای شما محسوس باشد و به خصوص اگر بخواهید گوشی هوشمند خود را از «آیفون ۶ پلاس» به «آیفون ۸ پلاس» تغییر دهید بی‌تردید این تفاوت را متوجه خواهید شد. زیرا اختلاف وزن بین این دو گوشی هوشمند حدود ۳۰ گرم محاسبه می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا