نگاه دقیق‌تر به پروژه کنسل شده مایکروسافت: «لومیا ۲۰۲۰» (+عکس)

اگرچه این محصول هرگز وارد بازار نشد، ولی منابع آگاه در مرکز خبری «ویندوزسنترال» مدل مفهومی این دستگاه موبایلی را در اختیار گرفتند و آزمایش‌های لازم را روی آن انجام دادند.

موبنا – مایکروسافت مانند دیگر شرکت‌ها بسیاری از پروژه‌های خود را برای تولید گوشی هوشمند جدید متوقف می‌کند و آنها را در مرحله اولیه و مدل مفهومی نگه می‌دارد. غول نرم‌افزاری جهان پس از آنکه مرکز تولید دستگاه‌های الکترونیکی نوکیا را خریداری کرد، مورد توجه هواداران خود قرار گرفت. آن زمان نوکیا یکی از مشهورترین برندهای جهانی در عرصه گوشی‌های هوشمند بود که البته مایکروسافت نتوانست این شهرت را برای خود حفظ کند.

متاسفانه سیستم عامل «ویندوز فون» این روزها محبوبیت چندانی ندارد و سهم قابل ملاحظه‌ای از بازار جهانی را در اختیار نگرفته است. شرکت مایکروسافت در سال‌های اخیر پروژه‌های فراوانی را در شرکت نوکیا کنسل کرد و آنها را به تولید انبوه نرساند.

نگاه دقیق‌تر به پروژه کنسل شده مایکروسافت: «لومیا ۲۰۲۰» (+عکس)

یکی از این پروژه‌ها که محصول نهایی آن هرگز به دست کاربران نرسید «لومیا ۲۰۲۰» بود که آن روزها پیش‌بینی می‌شد در قالب یک رایانه لوحی کوچک مبتنی بر سیستم عامل «ویندوز آر‌تی» عرضه شود. اگرچه این محصول هرگز وارد بازار نشد، ولی منابع آگاه در مرکز خبری «ویندوزسنترال» مدل مفهومی این دستگاه موبایلی را در اختیار گرفتند و آزمایش‌های لازم را روی آن انجام دادند.

نگاه دقیق‌تر به پروژه کنسل شده مایکروسافت: «لومیا ۲۰۲۰» (+عکس)

این تبلت مانند دیگر محصولات سری گوشی‌های هوشمند لومیا قابی از جنس پلی‌کربنات داشت. برای رایانه لوحی مذکور پردازنده «اسنپدراگون ۸۰۰»، رم ۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی با قابلیت افزایش ظرفیت حافظه در نظر گرفته شده بود که با این مشخصات می‌شد آن را یک دستگاه موبایلی پیشرفته و پرچمدار دانست.

نگاه دقیق‌تر به پروژه کنسل شده مایکروسافت: «لومیا ۲۰۲۰» (+عکس)

نمایشگر ال‌سی‌دی این محصول ۸.۳ اینچی بود که تصاویر در آن با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسلی به نمایش درمی آمد. نکته قابل ملاحظه اینجا بود که «لومیا ۲۰۲۰» دوربین دیجیتالی ۱۹ مگاپیکسلی با لنز «پیور-ویوو» را در پشت بدنه خود جا داده بود. این محصول ورودی یواس‌بی با جک استاندارد ۳.۵ میلیمتری برای هدفون‌ها را شامل می‌شد و از دیگر قابلیت‌های آن پشتیبانی از کارت حافظه میکرو-اس‌دی و پشتیبانی از یک سیم‌کارت در شبکه ال‌تی‌ای بود.

تنها نقطه ضعف دستگاه مذکور تناسب طول عرض ۱۶:۹ آن بود و البته چنین دستگاهی قلم هوشمند را هم شامل نمی‌شد. این روزها احتمال می‌رود شرکت اچ‌ام‌دی بار دیگر تولید تبلت یاد شده را از سر گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا