ویدانما؛ شبکه اجتماعی چند رسانه‌ای

با گسترش روزافزون تکنولوژی، دنیای ساده وب سایت‌ها و نرم افزارهای نسل اولی جای خود را به وب سایت‌های تعاملی که در راس آن‌ها شبکه‌های اجتماعی قرار دارند، داده‌اند.

موبنا – امروزه ثبت لحظات و اشتراک گذاری آن‌ها، سرگرمی و آموزش، کسب درآمد و بسیاری امکانات دیگر از طریق شبکه‌های اجتماعی میسر می‌شوند. اپلیکیشنی که نقد و بررسی آن پیش روی شماست، دنیایی از محتوای ویدئویی ارزشمند در موضوعات متنوعی از جمله آموزشی، خبری، فرهنگی، ورزشی، مذهبی، عمومی و غیره را به صورت کاملا رایگان در اختیارتان قرار می‌دهد. این سرویس اشتراک محتوای ویدئویی را می‌توانید با نام ویدانما از طریق مارکت همراه اول دانلود کرده و مورد استفاده قرار دهید. یکی از امکانات منحصر به فردی که ویدانما را از سایر برنامه‌های مشابه متمایز می‌سازد، ارسال ویدئو توسط کاربران به منظور تکمیل‌تر کردن محتوای این سرویس است. بدین گونه که می‌توانید یک کانال کاملا اختصاصی و رایگان داشته باشید و ویدئوهای خود را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

ویدانما بر پایه فضای ابری یا Cloud-based جهت نگهداری، پردازش و استریم محتوای صوتی و تصویری ایجاد شده است. این سرویس قابل نصب و راه اندازی بر روی پلتفرم‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید، iOS و همچنین ویندوز است. اگر تمایل به دیدن و دیده شدن دارید، کافیست این نرم افزار را بر روی گجت خود نصب کرده و ما را در نقد و بررسی آن همراهی کنید.

نگاهی به برنامه

نکته‌ای که در هنگام نصب ویدانما با آن مواجه خواهید شد، سرعت بالای نصب آن است؛ با وجود گرافیک بالا و همچنین محتوای چند رسانه‌ای که در این نرم افزار تعبیه شده، تنها ۴.۵ مگابایت از حافظه دستگاهتان به آن اختصاص خواهد یافت. پس از ورود جهت بهره‌مندی از کلیه امکانات سرویس، می‌بایست نسبت به ثبت حساب کاربری خود اقدام کنید.

vidanama

رابط کاربری ویدانما از گرافیک جذاب، ساده و کاربرپسندی تشکیل شده است. همچنین جهت سهولت در دسترسی کاربران، تمامی ویدئوها به وسیله فیلترهایی از هم تفکیک شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به «پرفروش‌ترین‌ها، تازه‌ها، کانال‌های ویژه، پربازدیدترین‌ها و ویدیوهای محبوب» اشاره کرد.

پس از ورود به صورت خودکار به صفحه اول ارجاع داده می‌شوید که دسترسی به کلیه ویدئوها به صورت دسته بندی شده میسر می‌شود. چنانچه به دنبال ویدئو با موضوع خاصی هستید، آیکون «دسته بندی‌ها» موجود در منوی میانبر شما را در راحت‌تر و سریع‌تر یافتن آن یاری خواهد کرد. می‌توانید در کانال‌های مختلف به گشت و گذار پرداخته و در صورت تمایل نسبت به دنبال کردن آن‌ها اقدام کنید. با انجام این عمل، کانال‌های مورد نظر به صفحه «دنبال می‌کنید» اضافه می‌شود که دسترسی به آن‌ها را بسیار ساده‌تر و سریع‌تر میسر می‌سازد.

جهت ارسال محتوا ابتدا می‌بایست یک کانال ایجاد کنید که انجام این عمل از طریق مراجعه به آیکون «مدیریت ارسال محتوا» صورت می‌گیرد. توجه داشته باشید که جهت انجام عملیات فوق باید حتما وارد حساب کاربریتان شوید. پس از ایجاد کانال می‌توانید نسبت به ارسال محتوا اقدام کنید که این عمل از طریق لمس دکمه سبز رنگ (+) موجود در قسمت پایینی صفحه اصلی امکان پذیر است.

• محتوای ویدانما به حدی کامل و جامع است که امکان نیافتن مطالب مورد نظرتان وجود دارد؛ موتور جستجوی نرم افزار شما را در راحت‌تر و سریع‌تر یافتن محتوا یاری خواهد کرد.

• چنانچه مطالب و امکانات موجود در ویدانما مورد پسندتان قرار گرفتند، با ارسال لینک نصب آن برای دوستانتان از طریق شبکه‌های اجتماعی، آن‌ها را نیز دعوت به استفاده از این سرویس اشتراک ویدئویی کنید.

در ادامه به بررسی نقاط قوت و ضعف ویدانما خواهیم پرداخت.

نقاط قوت:

• رابط کاربری ساده، کم حجم و کاربرپسندvidanama

• دسته بندی محتوا جهت سهولت در دسترسی کاربران

• امکان دنبال کردن کانال‌های مورد نظر

• وجود هزاران محتوای ویدئویی در هر ژانر و مناسب با هر جنسیت و سلیقه

• امکان ارسال محتوای ویدئویی و کسب درآمد

• امکان جستجوی مطالب مورد نظر

• امکان دعوت از دوستان جهت عضویت در این سرویس ویدئویی

نقاط ضعف:

• نامرتب بودن فونت‌ها و نوشته‌ها در برخی بخش‌های سرویس

  • ویدانما؛ شبکه اجتماعی چند رسانه‌ای
  • ویدانما؛ شبکه اجتماعی چند رسانه‌ای
  • ویدانما؛ شبکه اجتماعی چند رسانه‌ای
  • ویدانما؛ شبکه اجتماعی چند رسانه‌ای

 

 منبع: پانوشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا