بررسی اپلیکیشن آموزشی کمان آکادمی

اپلیکیشن کمان آکادمی مربوط به یکی از جامع‌ترین سایت‌های آموزش علوم پایه‌ است که با طراحی بسیار عالی و البته منابع آموزشی نسبتا کاملی در اختیار کاربران قرار گرفته است.

موبنا – از نظر طراحی ظارهری رابط کاربری، کمان آکادمی ساده و در عین حال کاربردی است. منوی سمت راست با کلیدهای بزرگ به راحتی شما را به دسته‌ای که قرار است به آن بروید راهنمایی می‌کند. اما مهم‌ترین بخش طراحی که بین این برنامه و دیگر اپلیکیشن‌ها تفاوتی جدی ایجاد می‌کند، زمانی است که شما سراغ جزوات و کتاب‌ها می‌روید.

منوی بخش کتاب‌ها یا جزوات به شکل ویژه‌ای طراحی شده و در بخش مطالعه هم ایده‌ی تاریک‌ کردن صفحات بعد و قبل عالی از کار در آمده است. به شکلی که تمرکز فرد هنگام مطالعه صفحه مورد نظر تماما معطوف به آن می‌شود.

بررسی اپلیکیشن آموزشی کمان آکادمی

اما طراحی ظاهری تنها بخشی از قابلیت‌های مهم آکادمی کمان محسوب می‌شود. این برنامه سرشار از منابع رایگان است که به شما اجازه می‌دهد همه‌ی آن‌ها را با کم‌ترین زحمت ممکن و فقط با یک ثبت‌نام رایگان در اختیار داشته باشید. برای مثال در بخش کتابخانه تقریبا به تمامی کتاب‌های درسی به سادگی و به تفکیک فصول دسترسی خواهید داشت. تنها مشکلی که به منابع می‌توان گرفت نواقصی است که در رشته‌های غیر نظری همچون هنر وجود دارد. ایرادی که تقریبا تمامی برنامه‌های آموزشی از آن رنج می‌برند.

نکته دیگر در مورد کتاب‌ها و جزوات امکان دانلود و مطالعه آن‌ها به صورت آفلاین است. در واقع به طور کلی برنامه به صورت آفلاین اجرا می‌شود و تنها موقع دانلود مطالب مجبور به اتصال به اینترنت خواهید بود.

بررسی اپلیکیشن آموزشی کمان آکادمی

بخش مهم‌ دیگر آکادمی کمان مربوط به مشاوره می‌شود. در این بخش سه دسته‌بندی وجود دارد: مطالب مشاوره‌ای، معرفی رشته‌های تحصیلی و معرفی دانشگاه‌ها. در بخش مشاوره مباحث بسیار خوبی مطرح شده و در بخش معرفی دانشگاه‌ها و رشته‌ها به تفکیک  همه چیز مورد بررسی قرار گرفته. حتی مشکلات منابع اینجا دیده نمی‌شود و به رشته‌های مربوط به زبان و هنر هم کاملا پرداخته شده است.

در مجموع این برنامه برای محصلین و کسانی که خود را برای کنکور آماده می‌کنند انتخاب بسیار هوشمندانه‌ای خواهد بود. منابع بسیار خوبی در آن جمع‌آوری شده و همچون دیگر برنامه‌های از این دست ساختار بد و رابط کاربری پر ایرادی ندارد. تنها باید در نظر داشت که بخش آموزش ویدیویی این برنامه به پرداخت هزینه در دسترس قرار خواهد گرفت.

  • بررسی اپلیکیشن آموزشی کمان آکادمی
  • بررسی اپلیکیشن آموزشی کمان آکادمی
  • بررسی اپلیکیشن آموزشی کمان آکادمی

 

 منبع: پانوشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا