تماشاخانه؛ بازگشت به دوران کودکی

تا به حال با خودتان اندیشیده‌اید که چرا بعضی از بزرگسالان علاقه شدیدی به تماشای کارتون دارند و به اصطلاح خودمان، کودک درونشان هنوز زنده است؟ از نظر روانشناسان، علاقه‌مندی به تماشای انیمیشن در دوران بزرگسالی نوعی از بازگشت به دوران کودکی محسوب می‌شود.

موبنا – با افزایش سن و مشغلات روزمره، به مرور زمان بزرگسالان از دنیای شیرین کودکی فاصله گرفته و درگیر دنیای شلوغ خود می‌شوند. تماشای کارتون می‌تواند تداعی کننده روزهای خوش کودکی باشد. در واقع این گونه افراد می‌خواهند با دیدن انیمیشن‌ها خودشان را به رویا و خیال سپرده و با یادآوری خاطرات دوران کودکی، مرهمی بر ذهن پرمشغله خود بگذارند.

اپلیکیشن تماشاخانه یک سرویس ویدئویی است که گلچینی از کارتون‌های خاطره انگیز و همچنین کارتون‌های امروزی را گردآوری کرده است. این سرویس، محصولی دیگر از شرکت همراه اول بوده که در دسترس مشترکین همین اپراتور قرار می‌گیرد. در ادامه به بررسی این برنامه جالب و کاربردی خواهیم پرداخت، با پانوشت همراه باشید.

نگاهی به برنامه

پس از نصب سرویس ویدئویی تماشاخانه، جهت ورود می‌بایست نسبت به وارد کردن کد فعال سازی اقدام کنید. چنانچه کد فعال سازی به صورت خودکار برایتان ارسال نشد، عدد ۷۰۰ را به ۳۰۷۳۵۰ ارسال کرده و کد را دریافت کنید. هزینه اشتراک در این سرویس به صورت روزانه ۵۰۰ تومان است.

حدود ۳ مگابایت از حجم حافظه دستگاهتان به تماشاخانه اختصاص می‌یابد که این حجم در برابر ویدئوهای متعدد و باکیفیت، بسیار ناچیز است. پس از ورود به برنامه با رابط کاربری ساده، خوش آب و رنگ و کاربرپسندی مواجه خواهید شد. جهت سهولت در دسترسی کاربران، تمامی محتوا به وسیله دو فیلتر «کارتون‌های سینمایی و کارتون‌های سریالی» از هم تفکیک شده‌اند که دسترسی به آن‌ها از طریق صفحه اصلی میسر می‌شود.

تماشاخانه

اما نکته‌ای که جای دارد به آن اشاره کنیم آن است که مطالب موجود در تماشاخانه تنها به ایمیشن‌های خاطره انگیز محدود نمی‌شوند. این بدین معنیست که کارتون‌های به روز نیز در این سرویس تعبیه شده که می‌توانند پاسخگوی نیاز کودکان باشند.

کافیست بر روی پوستر انیمیشن مورد نظر کلیک کرده تا به پلی لیست آن ارجاع داده شوید. سپس بر روی دکمه «پلی» کلیک کنید تا انیمیشن به اجرا در بیاید. محتوای موجود در سرویس تماشاخانه بسیار متنوع و گسترده هستند اما کمبود برخی امکانات به چشم می‌خورد که از جمله آن‌ها می‌توان به «عدم امکان افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها، عدم امکان اشتراک گذاری از طریق شبکه‌های اجتماعی و عدم امکان جستجوی کارتون مورد نظر» اشاره کرد.

در ادامه به بررسی نقاط قوت و ضعف این سرویس ویدئویی خواهیم پرداخت.

نقاط قوت:

• رابط کاربری کم حجم، ساده و کاربرپسند

• تنوع و گستردگی بالای محتوا

• دسته بندی مطالب جهت سهولت در دسترسی کاربران

• کیفیت بالای ویدئوها

• وجود کارتون‌های قدیمی و به روز

نقاط ضعف:

• عدم امکان افزودن ویدئوهای مورد نظر به لیست علاقه‌مندی‌ها

• عدم امکان اشتراک گذاری مطالب مورد نظر با دوستان از طریق شبکه‌های اجتماعی

• عدم امکان جستجوی انیمیشن‌های مورد نظر

سرویس ویدئویی تماشاخانه قابل نصب و راه اندازی بر روی پلتفرم‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید است.

  • تماشاخانه؛ بازگشت به دوران کودکی
  • تماشاخانه؛ بازگشت به دوران کودکی
  • تماشاخانه؛ بازگشت به دوران کودکی

 

 منبع: پانوشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا