معرفی بازی: زرد

به احتمال زیاد شما هم با ما هم عقیده‌اید که بازی‌های سبک حدس کلمات و دانستنی‌ها در جای خود عناوین دوست‌داشتنی‌ای هستند. دلیل آن هم کاملاً مشخص است. همه ما دوست داریم گاهی سراغ عناوین ساده و بی دردسر و در عین حال سرگرم‌کننده برویم.

موبنا – عناوینی که نه وقت آن‌چنانی از ما می‌گیرند و نه نیاز به فکر کردن زیاد دارند. زرد هم یکی از همین عناوین است که در عین سادگی، سعی کرده گیم‌پلی‌ای جدید و جذاب را به بازیکن ارائه کند. حالا باید ببینیم آیا سازندگان این عنوان توانسته‌اند با این گیم‌پلی به ظاهر خلاقانه خود درنهایت عنوانی جذاب را به بازیکنان ارائه کنند یا خیر. با ما در ادامه همراه باشید.

مرور بازی:

زرد یک بازی حدس کلمات است، البته با گیم‌پلی‌ای جدید! در این بازی شما باید کلمه مورد نظر را از تصویری که روی صفحه به نمایش در می‌آید، حدس بزنید. البته این تصویر دقیقاً تصویر کلمه مورد نظر نیست؛ درواقع هر تصویر از تعدادی حروف و تصاویر مختلف تشکیل شده که شما باید با در نظر گرفتن معانی آن‌ها در کنار هم به لغت مورد نظر برسید.

معرفی بازی: زرد

البته که داستان به همین سادگی که در بالا توضیح دادیم نیست. درست است که بازی از نظر خود مواد لازم برای حدس زدن کلمات را در اختیار بازیکن قرار داده، اما بازی از اساس به قدری غیرمنطقی و خنده‌دار است که یا در هر مرحله شما با یک نگاه به کلمه مورد نظر پی می‌برید یا اینکه هیچ راهی ندارد که بفهمید منظور بازی چیست! حالا یا دلیل این موضوع درکل غیرمنطقی بودن گیم‌پلی بازی است یا طراحی بد تصاویر، در هر صورت فرق چندانی به اصل داستان نمی‌کند.

در این بازی با چیزی بیش از شصت مرحله مختلف رو به رو خواهید شد. شصت مرحله‌ای که خدا می‌داند چندتای آن‌ها درواقع قابل بازی کردن هستند. هرچند اگر دیدید در یکی از مراحل واقعاً از پس حدس کلمات بر نمی‌آیید، می‌توانید از راهنمای بازی استفاده کرده و با پرداخت سکه‌هایی که پس از هر مرحله بدست می‌آورید، از بازی کمک بگیرید.

معرفی بازی: زرد

می‌توان درک کرد که سازندگان بازی زرد، قصد ارائه عنوانی خلاقانه داشته‌اند، اما این ایده به قدری در این عنوان بد و نچسب ارائه شده که به هیچ‌وجه جذابیتی برای مخاطب ایجاد نمی‌کند. این‌طور به نظر می‌رسد که سازندگان به قدری جذب ایده خلاقانه خود شده‌اند که قید سایر قسمت‌های بازی را کلاً زده‌اند!

طراحی تصاویر، محیط و منوی بازی بسیار ضعیف است. حتی سازندگان عزیز زحمت طراحی کیبوردی مختص این بازی با طراحی‌ای کمی جذاب، فقط کمی جذاب را هم به خود نداده‌اند! دیگر از طراحی تصاویر هر مرحله نگوییم که بیش‌تر به کتاب نقاشی بچه‌ها شباهت دارد! صداگذاری، موسیقی، رابط کاربری؟ شوخی می‌کنید دیگر؟

معرفی بازی: زرد

اگر بخواهیم نتیجه‌گیری کنیم، باید بگوییم تجربه این عنوان را واقعاً به هیچ‌کس نمی‌توان توصیه کرد. شاید شاید شاید اگر سازندگان کمی وقت بیش‌تری صرف ایده خود می‌کردند، نتیجه کمی از چیزی که الان به اسم بازی ارئه کرده‌اند، بهتر می‌شد. هرچند در موجه بودن ایده اصلی بازی هم هنوز جای شک و شبهه وجود دارد. بازهم می‌گوییم، درنهایت انتخاب با خود شماست!

کافه‌بازار
  • معرفی بازی: زرد
  • معرفی بازی: زرد
  • معرفی بازی: زرد
  • معرفی بازی: زرد

 

 منبع: پانوشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا