سرعت کابل زیردریایی مایکروسافت، ۱۶ میلیون بار بیشتر از اینترنت خانگی شما

کابل زیردریایی مایکروسافت که از اعماق اقیانوس اطلس عبور می‌کند با میانگین سرعت ۱۶۰ ترابیت در ثانیه اطلاعات را انتقال می‌دهد که این رقم ۱۶ میلیون بار از پرسرعت‌ترین اینترنت خانگی سریع‌تر است.

موبنا – مایکروسافت، فیسبوک و تلفونیکا برای انتقال اینترنت پرسرعت به کاربران سراسر جهان به رکوردهای جدیدی دست یافته‌اند و کابل‌های آنها که از اعماق اقیانوس اطلس عبور کرده است داده‌ها را با ظرفیت ۱۶۰ ترابیت بر ثانیه انتقال می‌دهد.

شرکت «تِلسیوس» از زیرمجموعه‌های تلفونیکا فرآیند راه‌اندازی کابل مایکروسافت را به انتها رساند و کابل زیردریای «ماریا» فیسبوک که به طول ۶۶۰۰ کیلومتر در اعماق اقیانوس اطلس بین ساحل ویرجینیا آمریکا تا شهر بیلبائو اسپانیا به طول انجامیده است مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کابل زیردریایی مایکروسافت که از اعماق اقیانوس اطلس عبور می‌کند با میانگین سرعت ۱۶۰ ترابیت در ثانیه اطلاعات را انتقال می‌دهد که این رقم ۱۶ میلیون بار از پرسرعت‌ترین اینترنت خانگی سریع‌تر است و هر ثانیه می‌تواند در آن واحد معادل ۷۱ میلیون فیلم ویدیویی ا‌چ‌دی را انتقال دهد. این کابل در اصل هشت جفت فیبر نوری را شامل می‌شود که تمامی آنها در یک لایه مسی پیچیده شده‌اند.

شرکت «تِلسیوس» که پشتیبانی و نگهداری از این کابل را برعهده دارد، ساخت آن را از آگوست ۲۰۱۶ آغاز کرد.

سرعت کابل زیردریایی مایکروسافت، ۱۶ میلیون بار بیشتر از اینترنت خانگی شما

کابل «ماریا» فیسبوک که نام آن در زبان فارسی «جزر و مد» ترجمه می‌شود در کنار کابل زیردریایی مایکروسافت بیشترین میزان داده از اعماق دریاها را انتقال می‌دهند و قرار است به نقاط بیشتری از کره زمین اینترنت پرسرعت را برسانند.

شرکت مایکروسافت برای راه‌اندازی این پروژه مراکز داده بسیار پرقدرت در شهر ویرجینیا آمریکا در اختیار گرفته است که به گفته خبرگزاری‌ها، برای ساخت و راه‌اندازی این مراکز داده بیش از ۱.۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده است. شرکت‌های فیسبوک و آمازون نیز در این شهر مراکز داده اختصاصی خود را در اختیار دارند.

لازم به ذکر است به صورت همزمان شرکت گوگل کابل زیردریایی خود را که «فَستر» نام دارد با میانگین سرعت ۶۰ ترابیت در ثانیه مدیریت می‌کند. این کابل به طور ۹۰۰۰ کیلومتر از ژاپن تا سواحل غربی آمریکا امتداد یافته است و به صورت اختصاصی به گوگل اختصاص می‌دهد به این نقطه از کره زمین دسترسی مستقیم داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا