مدیرعامل اپل: «آیفون اکس» ۱۰۰۰ دلار ارزش دارد

گوشی هوشمند «آیفون ۸» اپل که با قیمت مدل قبلی وارد بازار شده است فروش کمتری را تجربه می‌کند و از این نظر می‌توان نتیجه گرفت که کاربران منتظر آن هستند تا «آیفون اکس» وارد بازار شود و آن را خریداری کنند.

موبنا – «آیفون اکس» گران‌ترین گوشی هوشمندی محسوب می‌شود که شرکت اپل تاکنون تولید کرده است و از آن می‌توان به عنوان یکی از گران‌ترین گوشی‌های بازار هم یاد کرد. این محصول قرار است از اوایل نوامبر با حداقل قیمت ۹۹۹ دلار وارد بازار شود. ولی «تیم کوک» مدیرعامل اپل نگاه دیگری به قیمت دستگاه مذکور دارد و آن را چندان هم گران نمی‌داند.

آقای کوک چند روز قبل در آخرین مصاحبه خود به خبرگذاری «ای‌بی‌سی نیوز» توضیح داد قیمت ۱۰۰۰ دلاری برای گوشی هوشمند «آیفون اکس» یک «قیمت واقعی است و با توجه به فناوری‌های که در آن به کار گرفته شده، این قیمت می‌ارزد».

این پاسخ در مقابل یک توئیت مطرح شد که بر اساس آن گفته شده بود آیا «تیم کوک» می‌داند که خرید «آیفون اکس» جدید برای عموم مردم آمریکا دشوار است و در دسترس آنها نیست؟ مدیرعامل اپل به پرسش مذکور این گونه جواب داد:

«این یک قیمت واقعی است، در واقع برای تمام فناوری‌هایی که در این محصول به کار گرفته شده و با توجه به اینکه مردم یک گوشی هوشمند را برای دوره زمانی طولانی خریداری می‌کنند، این قیمت مناسب است. همچنین بیشتر مردم روی پول گوشی کنونی خود هم حساب کرده‌اند که این مسئله هم می‌تواند قیمت آیفون جدید را بکاهد و در این میان برخی شرکت‌های مخابراتی محصول یاد شده را با تخفیف یا با اقساط می‌فروشند. بنابراین زمانی که به تلفن همراه – به طور ویژه به آیفون – نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که این دستگاه برای زندگی روزمره لازم و ضروری است و مردم در این زمینه چیزهای بیشتر و بیشتر می‌خواهند و بنابراین برای پاسخگویی به این نیاز فناوری‌های بیشتر و بیشتر را در اختیار می‌گیریم».

مدیرعامل اپل: «آیفون اکس» ۱۰۰۰ دلار ارزش دارد

نکته جالب اینجاست که گوشی هوشمند «آیفون ۸» اپل که با قیمت مدل قبلی وارد بازار شده است فروش کمتری را تجربه می‌کند و از این نظر می‌توان نتیجه گرفت که کاربران منتظر آن هستند تا «آیفون اکس» وارد بازار شود و آن را خریداری کنند.

در حالی که مسلم است که علاقه زیادی برای خرید «آیفون اکس» وجود دارد،‌ ولی به نظر شما آیا قیمت آن منطقی است؟ اپل برای آنکه یک گوشی هوشمند با نمایشگر یکپارچه و بدون لبه تولید کند سرمایه‌گذاری زیادی انجام داد. با این وجود ادعا می‌شود که ۱۰۰۰ دلار قیمت مناسبی است و البته به طور میانگین کاربران توانایی خرید یک گوشی با این قیمت را ندارند.

«تیم کوک» صحبت‌های خود را این طور ادامه داد: «اپل هرگز به دنبال آن نبوده است تا بیشترین تعداد از یک کالا را به فروش برساند – این مسئله هدف ما نیست، هدف اصلی ما افزایش درآمدهای بزرگ نیست، هدف ما این است که بهترین محصول را تولید کنیم تا زندگی مردم را ارتقا دهد. ما می‌خواهیم به مردم کمک کنیم».

«تیم کوک» مدیرعامل اپل در ادامه صحبت‌های خود بر این مسئله تاکید کرد که شرکت او قصد کمک کردن به مردم را دارد. با این وجود نباید فراموش کرد که اپل ثروتمندترین شرکت در جهان محسوب می شود و تقریبا روی قیمت فروش هر یک از محصولات خود ۴۰ درصد سود می‌کند و در بازار تلفن همراه نسبت به دیگر رقبا بیشترین سود را نسبت به قیمت تمام شده آن در نظر می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا