بدنه «آیفون ۸» چقدر در مقابل خم شدن مقاوم است؟ (+ویدیو)

بخش شیشه ای در قسمت پشت و جلوی این گوشی هوشمند جدید همان قدر در مقابل خط و خش مقاوم است که «آیفون ۷» مقاومت داشت.

موبنا – از زمانی که گوشی هوشمند «آیفون ۶» وارد بازار شد آزمایش‌های مختلف روی آن صورت گرفت تا میزان مقاومت و توانایی این دستگاه جیبی در شرایط متفاوت سنجیده شود. نخستین بار سال ۲۰۱۴ میلادی بود که رسانه‌های خبری اعلام کردند بدنه گوشی تازه‌وارد یعنی «آیفون ۶» مقاومت چندانی ندارد و اگر کاربران آن را در جیب پشتی خود بگذارند و روی آن بنشینند، دستگاه خم می‌شود. همین خبر باعث شد آزمایش‌های مقاومت‌سجی روی این گوشی هوشمند انجام شود و هم‌اکنون که «آیفون ۸» روانه بازار شده است این آزمایش‌ها همچنان ادامه دارد.

 

 

گوشی هوشمند «آیفون ۸» و برادر بزرگتر آن یعنی «آیفون ۸ پلاس» هم‌اکنون برای فروش وارد بازار شده است و در نگاه اول که این محصول را مشاهده می‌کنید، بدنه آن را بسیار مشابه «آیفون ۷» می‌بینید. ولی در اصل باید گفت که این گوشی در بخش‌های داخلی بسیار ارتفا یافته است. شرکت اپل ادعا می‌کند مقاومت این گوشی هوشمند نسبت به مدل قبلی آن بیشتر شده است و کاربران می‌توانند در این زمینه اطمینان کامل داشته باشند. «آیفون ۸» به واسطه طراحی جدید خود اندکی متفاوت ساخته شده و قسمت پشت بدنه آن از جنس شیشه ساخته شده است. این در حالی است که قاب اصلی گوشی همچنان از آلومینیوم سری ۷۰۰۰ ساخته شده است که در بدنه فضاپیماها از آن استفاده می‌شود.

بدنه «آیفون ۸» چقدر در مقابل خم شدن مقاوم است؟ (+ویدیو)

ولی آیا واقعا «آیفون ۸» قوی‌تر و مقاوم‌تر از «آیفون ۷» است؟ صاحب حساب کاربری مشهور «جِری‌ریگ‌اوریتینگ» در یوتیوب یک ویدیو منتشر کرده است که به این سوال پاسخ می‌دهد. همان طور که در این تصویر ویدیویی مشاهده می‌کنید، بخش شیشه ای در قسمت پشت و جلوی این گوشی هوشمند جدید همان قدر در مقابل خط و خش مقاوم است که «آیفون ۷» مقاومت داشت و از این نظر می‌توان هر دو گوشی هوشمند را به یک اندازه محکم دانست. همچنین باید گفت میزان مقاومت این دو بخش از «آیفون ۸» با دیگر پرچمدارانی که هم اکنون در بازار فروخته می‌شوند از جمله «گلکسی نوت ۸» یکسان است. این مسئله به آن معنی خواهد بود که کلید، سکه و دیگر اشیا فلزی یا بُرنده نمی‌توانند روی نمایشگر یا پشت بدنه «آیفون ۸» خط بیاندازند و اگر گوشی همراه با این وسایل در جیب شما باشد جای هیچ گونه نگرانی نیست.

بدنه «آیفون ۸» چقدر در مقابل خم شدن مقاوم است؟ (+ویدیو)

به گفته اپل، دوربین دیجیتالی اصلی در گوشی هوشمند «آیفون ۸» با لایه‌ای از یاقوت پوشانده شده است تا کاملا ضدخش باشد. با این وجود باید گفت میزان توانایی لنز این دوربین به اندازه بدنه گوشی نیست و به عبارت دیگر می‌توان گفت اپل بخش‌هایی از یاقوت را برای دوربین دیجیتالی گوشی هوشمند جدید خود استفاده کرده است که چندان هم مقاوم نیست.

در زمینه خم شدن دستگاه هم آزمایش جالبی روی «آیفون ۸» انجام شده است. «جری‌ریگ‌اوریتینگ» در این فایل ویدیویی توضیح داد که برای خم شدن بدنه دستگاه «آیفون ۸» نسبت به مدل قبلی خود مقاومت بیشتری را نشان می‌دهد و نسبت به دیگر گوشی‌های ضدآب هم توانایی بالاتری دارد.

در پایان با توجه به اینکه در مورد میزان مقاومت بدنه «آیفون ۸» صحب می‌کنیم، ممکن است بخواهید در مورد نحوه تعمیر شدن گوشی هوشمند جدید اپل هم بدانید. کارشناسان و متخصصان مرکز «آی‌فیکس‌ایت» تمام قطعات «آیفون ۸» را از یکدیگر جدا کردند تا به این سوال پاسخ دهند و در پایان مشخص شد تعمیر نمایشگر و باتری دستگاه بسیار آسان است. بخش‌هایی که فرآیند تعمیر را بسیار پیچیده می‌کنند شامل قطعات داخلی می‌شوند. در مجموع مرکز مذکور اعلام کرد اگر امتیاز یک دستگاه که به راحتی می‌توان آن را تعمیر کرد ۱۰ در نظر بگیریم، «آیفون ۸» در این نوع امتیازدهی عدد ۶ را به خود اختصاص داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا