تاسیس سومین مرکز داده بانک پارسیان با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیاردی

همزمان با هفدهمین سالگرد تاسیس بانک پارسیان، سومین مرکز داده بانک در استان سمنان افتتاح شد.

موبنا – به گزارش موبنا، بنابر اعلام بانک پارسیان، خباز، استاندار سمنان درخصوص این طرح گفت: انتخاب مرکز داده‌ها دراستان سمنان یک انتخاب کاملا حساب شده است و امیدوارم این اقدام به قوام و ماندگاری داده‌های مشتریان مردم کمک زیادی کند.
وی ادامه داد: بانک‌های خصوصی نقش مهمی در اقتصاد کشور بر عهده دارند که آثار و برکات آن را در جامعه مشاهده می‌کنیم که یکی از بارزترین برکات آن فعالیت‌های بانک پارسیان است که منشا خدمات ارزشمندی برای مردم شده است که باید صمیمانه از مدیرعامل و مجموعه همکارانشان در بانک پارسیان قدردانی کرد که تلاش‌های زیادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی داشته‌اند.
استاندارسمنان افزود: از بانک‌ها درخواست دارم که در رونق کسب و کار و راه‌اندازی واحدهای تولیدی به استان ما کمک کرده و به هرمیزان که در توانشان باشد ما را در حل مشکلات واحدهای تولیدی به شکل برنامه‌ریزی درامور جاری و یا سرمایه‌های ساده یاری کنند.
کوروش پرویزیان، مدیرعامل بانک پارسیان هم که به سمنان سفر کرده، در مراسم تاسیس سومین مرکز داده بانک پارسیان گفت: این مرکز نقش نگه‌داری داده‌های مشتریان بانک درسراسر کشور را برعهده دارد و درصورتی که سایت اول و دوم پارسیان دچار اختلال شود سایت سوم به صورت مرکزی عمل می‌کند و کل داده‌های مربوط به مشتریان را ذخیره می‌کند.
وی افزود: این امر برای امنیت سپرده‌گذاران با سرمایه‌گذاری به میزان ۲۰۰میلیارد ریال انجام شده و تاسیس این پایگاه به منزله کارخانه نگهداری داده‌هاست که برای محصولات مختلف استفاده می‌شود.
پرویزیان در ادامه افزود: تاسیس سومین مرکز داده بانک پارسیان به عنوان ظرفیت اضافه‌ای است که حتی امکان ارائه سرویس به سایر مناطق را داراست.
وی گفت: حوزه فناوری اطلاعات بانک پارسیان از اولین و مدرن‌ترین شبکه‌های پرداخت الکترونیک بوده و اولین پوزها را بانک پارسیان ارائه کرده است که اکنون بالغ بر یک میلیون پوز شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در حال ارایه خدمت به اصناف است.
مدیرعامل بانک پارسیان گفت: امید می‌رود بعد از برجام و لغو تحریم‌ها شرایط به گونه‌ای فراهم شود که سیستم‌های پرداخت‌ داخلی با سیستم‌های پرداخت بین‌المللی همکاری داشته باشند و صاحبان کسب وکار و بازرگانان، استادان دانشگاه و دانشجویان بتوانند از کارت های الکترونیکی درخارج از کشور بهره‌مند شوند.
پرویزیان همچنین با حضور در جلسه ستاد تسهیل کسب و کار استان سمنان در جمع صاحبان کسب و کار استان به تشریح اقدامات صورت گرفته در شبکه بانکی کشور پرداخته و اعلام کرد: در سایه دستاوردهای برجام نظام بانکی کشور توانسته است اقدامات موثری در تأمین مالی از خارج کشور انجام دهد.
وی همچنین خوش حسابی بانک‌های ایرانی در نظام بانکداری بین المللی را یکی از اصلی‌ترین عوامل در توسعه همکاری‌های بین‌المللی دانست و ابراز امیدواری کرد همگام با اقدامات مؤثر دولت زمینه همکاری بیشتر بانک های خارجی در کشور، فراهم شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا