تشخیص آلزایمر یک دهه زودتر به کمک هوش مصنوعی

محققان الگوریتم پیشرفته‌ای ارایه کرده‌اند که می‌تواند هرگونه تغییر اندک در ساختار مغز را شناسایی کند و اگر این تغییرات باعث بروز بیماری شود، یک دهه زودتر از آنکه نشانه‌های بیماری شایع شود آنها را نمایان می‌کند.

موبنا – محققان مختلف در سراسر جهان به دنبال آن هستند تا روش‌های جدید برای تشخیص بیماری آلزایمر شناسایی کنند و در مراحل نخست این بیماری جلوی پیشرفت آن را بگیرند. تشخیص زودهنگام آلزایمر به افراد امکان می‌دهد تا روش‌های درمانی را بهتر در اختیار بگیرند و فرآیند توسعه بیماری کندتر شود. این اتفاق همچنین زمان کافی برای انجام هرگونه درمان بهتر را فراهم می‌کند.

برخی پزشکان روی خون بیمار و آزمایش‌های مربوط به مایع نخاعی تاکید دارند و این در حالی است که دیگر پزشکان می‌کوشند با استفاده از گجت‌های الکترونیکی نشانه‌های اولیه شیوع بیماری را شناسایی کنند. ولی هم اکنون گروهی از محققان در دانشگاه باری ایتالیا بر این باورند که پاسخ اصلی به این بیماری هوش مصنوعی است.

تشخیص آلزایمر یک دهه زودتر به کمک هوش مصنوعی

این گروه از محققان الگوریتم پیشرفته‌ای ارایه کرده‌اند که می‌تواند هرگونه تغییر اندک در ساختار مغز را شناسایی کند و اگر این تغییرات باعث بروز بیماری شود، یک دهه زودتر از آنکه نشانه‌های بیماری شایع شود آنها را نمایان می‌کند.

این محققان با انجام ۶۷ اسکن MRI مبتنی بر الگوریتم‌های هوش مصنوعی بررسی‌های خود را به انجام رساندند که در این گروه از داوطلبان ۳۸ نفر مبتلا به بیماری آلزایمر و ۲۹ نفر سالم بودند. محققان با استفاده از هوش مصنوعی نرون‌های مغزی و رفتار آنها را تحلیل کردند و در پایان توانستند به دقت بیماری آلزایمر را در این افراد تشخیص دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا