نخستین تصاویر «گلکسی اس۹» سامسونگ منتشر شد (+عکس)

در قسمت بالای نمایشگر «گلکسی اس۹» سامسونگ یک نوار باریک دیده می‌شود که محل قرار گرفتن دوربین دیجیتاری، اسپیکر، اسکنر عنبیه چشم و دیگر حسگرها است.

موبنا – آخرین پرچمدار سامسونگ با نام «گلکسی نوت ۸» وارد بازار شد و مورد استقبال گسترده کاربران جهانی قرار گرفت. هواداران اندروید در سراسر جهان از طراحی و قابلیت‌های کاربردی این محصول استقبال کردند و این اتفاق در حالی صورت گرفته است که سامسونگ به صورت همزمان طراحی و توسعه مدل بعدی گوشی‌های پیشرفته خود یعنی «گلکسی اس۹» را پیش می‌برد.

اپل به عنوان بزرگترین رقیب سامسونگ چند روز قبل بهترین گوشی هوشمند خود را با نام «آیفون اکس» معرفی کرد که این محصول فاقد هرگونه کلید سخت‌افزاری بود و نمایشگر یکپارچه و کامل را در اختیار کاربران گذاشت.

درا ین میان خبرگزاری‌ها تصاویر مربوط به طراحی اولیه پرچمدار بعدی سامسونگ را به نمایش گذاشتند. این تصاویر که مربوط به مدل مفهومی «گلکسی اس۹» می‌شود، نشان می‌دهد که سامسونگ باز هم روی نمایشگر یکپارچه و بدون کلید سخت‌افزاری تاکید دارد.

در عکس منتشر شده به نظر می‌رسد که سامسونگ برای طراحی «گلکسی اس۹» از طراحی «آیفون اکس» الهام گرفته است تا بر اساس آن تمامی حسگرها در یک نوار باریک بالای نمایشگر جمع شوند و مابقی بخش‌های مختلف بدنه به نمایشگر لمسی اختصاص یابد.

پرچمدار کنونی سامسونگ هیچ گونه لبه‌ای را در اطراف نمایشگر شامل نمی شود و فقط دو لبه باریک در قسمت بالا و پایین گوشی لحاظ شده است که در مقابل «آیفون اکس» در هر چهار طرف یک قاب کوچک را اطراف نمایشگر ارایه کرده است. به هر حال، مدل مفهومی «گلکسی اس۹» به گونه‌ای طراحی شده است هیچ گونه کلید سخت‌افزاری ندارد و در عوض کلیدهای راهبری مجازی روی نمایشگر لمسی کار گذاشته شده‌اند.

در قسمت بالای نمایشگر «گلکسی اس۹» سامسونگ یک نوار باریک دیده می‌شود که محل قرار گرفتن دوربین دیجیتاری، اسپیکر، اسکنر عنبیه چشم و دیگر حسگرها است. این مدل مفهومی از «گلگسی اس۹» سامسونگ تا اندازه‌ای از «آیفون اکس» الهام گرفته شده است و با این وجود زیباتر از گوشی اپل به نظر می‌رسد.

نخستین تصاویر «گلکسی اس۹» سامسونگ منتشر شد (+عکس)

آیکون مربوط به زمان  و تاریخ در قسمت بالا و سمت چپ نمایشگر به نمایش درآمده است و دیگر آیکون‌ها از جمله وای-فای، آنتن تلفن و باتری در سمت راست نمایان است. این گوشی هوشمند اسپیکرهای باکیفیت و جک استاندارد ۳.۵ میلیمتری مخصوص هدفون را در قسمت پایین بدنه شامل می‌شود. منابع آگاه می‌گویند سامسونگ قصد ندارد در این گوشی هوشمند ورودی هدفون را کنار بگذارد.

بدنه گوشی هوشمند «گلکسی اس۹» سامسونگ از جنس شیشه و فلز ساخته شده است و از این نظر می‌توان آن را مشابه مدل قبلی دانست. این گوشی هوشمند نمایشگر OLED را در خود جا داده است که تصاویر در آن با کیفیت Quad HD+ به نمایش درمی‌آیند و نسبت اندازه طول و عرض نمایشگر ۱۸:۹ است. حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر لمسی کار گذاشته شده است و پیش‌بینی می‌شود در نیمه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی از این محصول رونمایی شود تا مدل بزرگتر آن موسوم به «گلکسی نوت ۹» در نیمه دوم سال آینده به دست کاربران برسد.

روی گوشی هوشمند «گلکسی اس۹» سامسونگ سیستم عامل اندروی ۸.۱ اریو نصب شده است و از دیگر امکانات به کار رفته در آن می‌توان به رم ۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی اشاره کرد. این محصول باتری ۳۶۰۰ میلی‌آمپری دارد و برای آن پردازنده پرقدرت اسنپدراگون ۸۴۵ در نظر گرفته شده است.

گوشی هوشمند «گلکسی اس۹» سامسونگ در قسمت پشت بدنه دو حسگر دوربین دیجیتالی دارد که هر کدام از آنها با کیفیت ۱۸ مگاپیکسلی تصویربرداری می‌کنند. این دستگاه برای دوربین سلفی خود هم دو حسگر مجزا را شامل می‌شود که هر کدام از آنها ۱۳ مگاپیکسلی هستند.

این گوشی هوشمند که هم‌اکنون با دو کد SM-G960 و SM-G965 توسعه میابد با دو نمایشگر ۵.۷ و ۶.۲ اینچی به دست کاربران  می‌رسد و در نهایت آن را با نام «گلکسی اس۹» و «گلکسی اس۹ پلاس» خریداری خواهید کرد. این محصول از کارت حافظه میکرو-اس‌دی هم پشتیبانی می‌کند و زمان معرفی رسمی آن ژانویه ۲۰۱۸ پیش‌بینی شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا