با خودروهای جدید منتظر بزرگترین تحولات فناوری باشید

در حالی که گوشی‌های هوشمند به سمت نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی موسوم به ۵G گام برمی‌دارند، طی یک دهه آتی فرآیند ارایه نوآوری در عرصه خودروها از گوشی‌های هوشمند جلوتر می‌رود.

موبنا – این طور که «استیو مولنکوف» مدیرعامل شرکت کوالکام می‌گوید، اگر در عصر حاضر به دنبال نوآوری‌های چشمگیر هستید باید گوشی‌های هوشمند را کنار بگذارید و سراغ اتومبیل‌های هوشمند بروید. به عقیده او عصر گوشی‌های هوشمند به سر رسیده است و شرکت‌های برزگی مانند اپل و سامسونگ از هم‌اکنون به خوبی می‌دانند در این زمینه آینده‌ای ندارند و از هم‌اکنون فکر تغییر استراتژی‌های خود هستند. بر این اساس طی ۱۰ سال آینده آنچه که در قالب نوآوری زندگی ما را متحول خواهد کرد مربوط به عرصه خودرو خواهد بود.

مولنکوف این مطلب را در جریان مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی خودرو فرانکفورت اعلام کرد و توضیح داد کوالکام به خوبی می‌داند که خودروها اتفاق بزرگ بعدی در عرصه فناوری هستند و پیش‌بینی می‌کند در دهه آتی محبوبیت گوشی‌های هوشمند از بین برود.

در حالی که بیشتر گوشی‌های هوشمند امروزی مبتنی بر تراشه‌های کوالکام فعالیت می‌کنند، پیشرفته‌ترین پردازنده موبایلی ساخته شده در این شرکت «اسنپدراگون ۸۳۵» نام دارد که در پرچمدارانی چون «گلکسی نوت ۸» سامسونگ، «ال‌جی وی۳۰» و «اسنشال فون» مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه کوالکام برخی از تراشه‌های مورد نیاز اپل را هم تولید می‌کند، این دو شرکت هم‌اکنون با یکدیگر وارد مجادلات قضایی شده‌اند و کوالکام ادعا می کند که اپل با تخلفات مختلف حق امتیازهای آن را مورد استفاده قرار داده است.

با خودروهای جدید منتظر بزرگترین تحولات فناوری باشید

البته تحول بزرگ در عرصه خودروهای هوشمند فقط به پیش‌بینی‌های مولنکوف محدود نمی‌شود. مرکز تحقیقاتی آی‌دی‌سی در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد شرکت‌هایی که تراشه‌های نیمه‌رسانا تولید می‌کنند در سال ۲۰۲۱ میلادی از طریق بازار جهانی خودرو درآمدی بالغ بر ۵۰.۱ میلیارد دلار را از آن خود خواهند کرد. این رقم نسبت به درآمد آنها در سال گذشته ۵۲ درصد بیشتر است.

شرکت کوالکام در جدیدترین استراتژی‌های خود روی سه حوزه اصلی تمرکز کرده است: سیستم‌های ارتباطی با اینترنت، سیستم‌اهی پردازشی و سیستم‌های الکتریکی هوشمند. البته هدف شرکت مذکور این نیست که به فرآیند تولید خودرو سرعت بخشد، بلکه محصولات جدید این شرکت باعث می‌شود نسل آتی خودروها در قالب یک ابزار هوشمند به اینترنت متصل باشند، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و بالاترین سطح ایمنی را در اختیار سرنشینان بگذارند.

در حالی که گوشی‌های هوشمند به سمت نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی موسوم به ۵G گام برمی‌دارند، طی یک دهه آتی فرآیند ارایه نوآوری در عرصه خودروها از گوشی‌های هوشمند جلوتر می‌رود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا