نیکون نخستین دوربین حرفه‌ای بدون آیینه خود را عرضه می‌کند

نیکون نخستین شرکتی است که دوربین عکاسی حرفه‌ای به صورت بدون آیینه را به دست کاربران می‌رساند.

موبنا – شرکت‌های تولیدکننده دوربین‌های دیجیتالی از جمله سونی، فوجی‌فیلم و اُلیمپوس در زمینه تولید مدل‌های بدون آیینه به موفقیت‌های فراوان دست یافتند و با این وجود شرکت نیکون محتاطانه‌تر در این عرصه گام برداشت و محصولات خود را به صورت محدودتر به دست کاربران رساند. با این وجود به نظر می‌رسد سیاست‌های نیکون تغییر کرده است و این شرکت هم‌اکنون گام‌های جدیدی به جلو برمی‌دارد تا دوربین‌های دیجیتالی فاقد آیینه را به دست مشتریان خود برساند.

«تتسورو گوتو» مدیر مرکز تحقیق و توسعه نیکون این خبر را منتشر کرد و در آخرین مصاحبه خود با یک خبرگزاری ژاپنی توضیح داد شرکت او در حال ساخت دوربین‌های بدون آیینه است. این خبر در حالی منتشر شد که چندی پیش در آخرین بیانیه شرکت نیکون گفته شده بود این شرکت به صورت کاملا جدی روی دوربین‌های بدون آیینه کار می‌کند و پیش‌بینی شده است محصول بعدی فول-فریم این شرکت بدون آیینه به دست مشتریان برسد.

نیکون نخستین دوربین حرفه‌ای بدون آیینه خود را عرضه می‌کند

گوتو اظهار داشت که نیکون نخستین شرکتی است که دوربین عکاسی حرفه‌ای به صورت بدون آیینه را به دست کاربران می‌رساند. البته باید گفت در حالی که این خبر از سوی مدیر تحقیق و توسعه شرکت نیکون منتشر شد است هم‌اکنون شرکت ژاپنی سونی دوربین دیجیتالی را با نام  A9 روانه بازار کرده است که به صورت فول-فریم و بدون آیینه به دست کاربران می رسد.

نیکون با این اتفاق سعی دارد دوره تازه‌ای از رقابت‌های خود را با شرکت کانن آغاز کند و این طور که منابع آگاه می‌گویند، کانن هم‌اکنون سرمایه‌گذاری بسیار گسترده‌ای در عرصه دوربین‌های دیجیتالی بدون آیینه و فول-فریم انجام داده است و از سال ۲۰۱۸ میلادی این محصولات را روانه بازار می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا