سفر به آمریکا و خرید «آیفون اکس» ارزان‌تر از خرید در اروپا

در بریتانیا و دیگر کشورهای اروپایی گوشی هوشمند همراه با مالیات بر فروش به دست کاربران می‌رسد و به همین خاطر قیمت آن گران‌تر است.

موبنا – قیمت گوشی هوشمند «آیفون اکس» در اروپا بسیار بالا است و همین مسئله باعث شده است هزاران نفر از ساکنان این منطقه برای پاسخگویی به علاقمندی شخصی و خرید این دستگاه موبایلی تصمیم بگیرند به آمریکا سفر کنند تا این دستگاه را با قیمت ارزان‌تر بخرند.

البته باید توجه داشت که این اتفاق مستلزم پرداخت هزینه سفر می‌شود و به عبارت دیگر این افراد باید قیمت آیفون در آمریکا را به اضافه هزینه بلیت هواپیما و هتل در آمریکا محاسبه کنند. ولی با وجود این هزینه‌ها باز هم برای آنها به صرفه خواهد بود که گوشی مذکور در آمریکا خریداری شود.

در بریتانیا مدل ۲۵۶ گیگابایت گوشی هوشمند «آیفون اکس» اپل ۱۱۴۹ پوند قیمت گذاری شده است و در دیگر کشورهای اروپایی این رقم افزایش میابد. قیمت این گوشی هوشمند در بریتانیا را می‌توان معادل ۱۳۱۹ دلار یا ۱۱۸۶ یورو دانست.

در مقابل همین گوشی هوشمند با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت ۱۱۴۹ دلار معادل ۸۶۹.۳۳ پوند به فروش می‌رسد و در مجموع به ازای خرید هر دستگاه گوشی هوشمند «آیفون اکس» در آمریکا ۲۸۰ پوند صرفه‌جویی می‌شود.

سفر به آمریکا و خرید «آیفون اکس» ارزان‌تر از خرید در اروپا

همین اتفاق باعث شده است کاربران به فکر سفر یک روزه به آمریکا باشند تا این گوشی را آنجا خریداری کنند. خطوط هواپیمایی WOWair ایسلند هم‌اکنون پرواز رفت و برگشت به کشور آمریکا از فرودگاه بین‌المللی لندن را با قیمت ۲۷۸ پوند انجام می‌دهد و بنابراین اگر یک شهروند بریتانیایی تصمیم بگیرد گوشی «آیفون اکس» را در نیویورک خریداری کند، باز هم برای او به صرفه خواهد بود.

لازم به ذکر است که در بریتانیا و دیگر کشورهای اروپایی گوشی هوشمند همراه با مالیات بر فروش به دست کاربران می‌رسد و به همین خاطر قیمت آن گران‌تر است. مالیات بر فروش در اروپا حدود ۱۱ درصد محاسبه می‌شود.

در نیویورک کاربران مدل جدید گوشی هوشمند آیفون را همراه با مالیات‌های در نظر گرفته شده برای آن به قیمت ۱۲۴۹ دلار خریداری می‌کنند که البته این ایالات بالاترین سطح مالیات‌ها را معادل ۸.۷۵ درصد در اختیار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا