معرفی بازی استراتژیک زاراوان

زاراوان یک بازی استراتژیک آنلاین است که از شخصیت‌های ایرانی در طراحی آن استفاده شده. برای حضور در بازار شلوغ بازی‌های استراتژیک داخلی و خارجی، این بازی تغییراتی در سیستم حمله و دفاع داده و آن را بر روی پلتفرم‌های مختلف ارائه کرده است.

موبنا – داستان بازی همچون دیگر عناوین استراتژیک روایت می‌شود. شما وارث دهکده‌ای ویران شده هستید که باید با ساخت و ساز و جمع‌آوری منابع، شکوه و جلال را به آن بازگردانید. این داستان ساده در همان ابتدای بازی از زبان پیر دانایی روایت می‌شود که مسئول آموزش شما نیز هست.

معرفی بازی استراتژیک زاراوان

اگر چه از نظر ظاهر و مولفه‌های بصری زاراوان شباهت بسیاری به کلش آو کلنز، معروف‌ترین بازی استراتژیک این روزها دارد، اما گیم‌پلی بازی دارای نوآوری‌ خاصی‌ است که آن را از یک شبیه سازی صرف جدا می‌سازد. مهم‌ترین این نوآوری‌ها مربوط به نوع چینش ساختمان‌ها است که در نهایت شیوه دفاع و حمله را از دیگر عناوین متمایز می‌کند.

معرفی بازی استراتژیک زاراوانزمینی که شما در آن ساختمان‌های خود را بنا می‌کنید دو بخش دارد و یک دیوار و دروازه بخش داخلی را از بخش خارجی جدا می‌کند. شما نیز می‌توانید ساختمان‌ها را بر اساس اهمیت در دفاع از آن‌ها بیرون از دیوار یا داخل آن قرار دهید. در زمان حمله یا دفاع، نیروها ابتدا بیرون از دروازه به ساختمان‌ها حمله می‌کنند و سپس به دروازه یورش برده و آن را تسخیر می‌کنند. اینجا بهترین و شاید تنها نوآوری بازی رقم می‌خورد و بازی دوباره به شما اجازه مدیریت نیروها برای حمله به داخل دروازه را می‌دهد. در پایان هم نیروهای زنده مانده به کمپ بر می‌گردند تا در جنگی دیگر شرکت کنند. این نوآوری‌ بهایی دارد و آن زمان زیادی ا‌ست که باید صرف هر بار بازی‌ کردن زاراوان کنید. این مسئله مسلما برای یک بازی موبایل امتیازی منفی‌ محسوب می‌شود.

معرفی بازی استراتژیک زاراوان

نیروهای مورد استفاده در زاراوان تنوع و شخصیت‌پردازی بسیار خوبی دارند. در طراحی آن‌ها از مولفه‌های متون کهن پارسی استفاده شده و تمامی شخصیت‌ها از گرافیک خاص و جالبی  بهره می‌برند. اما متاسفانه انیمیشن‌های حرکت آن‌ها در زمان حمله اصلا خوب نیست. هوش مصنوعی بازی هم چنگی به دل نمی‌زند و در بعضی موارد رفتار نیروها حمله‌های شما را خراب می‌کنند.

دیگر المان‌های‌ بازی‌های استراتژیک همچون ساختمان‌های جمع آوری نیرو، ساخت نیرو و غیره و سیستم ارتقا کاملا نظیر دیگر عناوین این ژانر کار شده‌اند. بالانس خوب بازی نیز از همین‌جا سرچشمه گرفته و به بازی‌سازان امکان تغییر در بخش‌های دیگر بازی را داده است.

معرفی بازی استراتژیک زاراوان

زاراوان بازی خوبی‌ست. مخصوصا در میان بازی‌های ایرانی عرضه شده. گرافیک خوبی دارد، شخصیت‌های فوق‌العاده‌ای برای این بازی طراحی شده، روند لذت بخشی نیز دارد. نوآوری‌های جذابی در آن لحاظ شده و اگر از بعضی مشکلات آن بگذرید و بخش آموزش طولانی و حوصله سربر آن را تحمل کنید، حتما از آن راضی خواهید بود.

کافه‌بازار
  • معرفی بازی استراتژیک زاراوان
  • معرفی بازی استراتژیک زاراوان
  • معرفی بازی استراتژیک زاراوان
  • معرفی بازی استراتژیک زاراوان

 

 منبع: پانوشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا