«تکه پاره‌های تو را دوست دارم»

بازی Love You to Bits یا «تکه پاره‌های تو را دوست دارم»، داستان عاشقانه‌ی فضانوردی کوچکی به نام کاسمو و عشق رباتی‌اش نوا است.

موبنا – کاسمو و نوا یکدیگر را بسیار دوست دارند و خاطرات شیرینی را با هم تجربه کرده‌اند، در سختی‌ها و خوشی‌ها یار یکدیگر بوده‌اند؛ تا اینکه در حادثه‌ای دلخراش، به سفینه‌ی آن‌ها حمله می‌شود و نوا منفجر شده و قطعات بدنش در فضا پخش می‌شوند. حالا کاسمو می‌ماند و قطعات معشوقی که در فضای بیکران پخش شده‌اند.

کاسموی بیچاره‌ی داستان ما، ‌باید یکی یکی سیاره‌ها را طی کند و قطعات نوا را از چنگ موجودات فضایی دیگر نجات دهد.  به دست آوردن هر قطعه نیاز به حل معمایی دارد که چندان ساده نیست.

در این بازی، باید با کاسمو همراه شوید و او را در مسیر رسیدن به معشوقش راهنمایی کنید.

 «تکه پاره‌های تو را دوست دارم»

«تکه پاره‌های تو را دوست دارم»، محصولی معمایی و ماجراجویانه، از استودیو Alike است. این استودیو در بارسلونای اسپانیا قرار دارد و مکانی برای ساخت انیمیشن و بازی‌های هیجان انگیز است، Alike علاوه بر این بازی، در ساخت انیمیشن مشابهی به نام دزد کوچک یا Tiny Thief همکاری داشته و تقریبا از فضایی مشابه در ساخت آن استفاده کرده است.

Love You to Bits تا امروز دو جایزه را از آن خود کرده و نامزد بسیاری بخش‌ها در جشنواره‌های متفاوت شده است:

 «تکه پاره‌های تو را دوست دارم»

موسیقی منحصر به فرد:

موسیقی بازی قابل چشم پوشی نیست!‌ به راستی بازی بدون موزیک زیبایش چیزی کم دارد، در بسیاری از مراحل، موزیک فضای بازی را تغییر داده و حس و حال دیگری به آن می‌بخشد. در واقع موزیک به بازی جان می‌بخشد و آن را زنده نگه می‌دارد.

بازی با وجود اینکه ساده نیست، اما به خوبی کاربر را راهنمایی می‌کند. علاوه بر این راهنمایی‌ها،‌ باید از هوش و ذکاوت خود نیز استفاده کنید و راهی برای حل معمای هر مرحله بیابید.

بازی قبل از شروع هر مرحله به شما نشان‌ می‌دهد که باید دنبال چه چیزی بگردید و کافیست شما در هر مرحله روی این راهنمایی تمرکز کنید:

 «تکه پاره‌های تو را دوست دارم»

گرافیک بازی جالب است و تصاویر و شخصیت‌های بامزه‌ی آن، به راستی دوست داشتنی هستند.

بازی از بیش از بیست مرحله تشکیل شده که با رد کردن موفقیت آمیز هر مرحله،‌ قفل مرحله‌ی بعد باز خواهد شد و کاسمو با سفینه‌اش راهی سیاره‌ی بعدی و معمای بعدی خواهد شد.

در ابتدای شروع بازی،‌ داستان کوتاهی پخش می‌شود که ماجرا را برای شما بازگو می‌کند؛ کاسمو گلی می‌چیند و آن را به نوای رباتی هدیه می‌دهد. آهنگی که در پس زمینه پخش می‌شود، فضای عاشقانه و رمانتیک را دوچندان می‌کند و احساسات شما را برمی‌انگیزد.

 «تکه پاره‌های تو را دوست دارم»

پس از اینکه نوا منفجر می‌شود، ‌از تمام قطعات بدنش،‌ تنها سرش باقی می‌ماند و کاسمو آن را در محلی مخفی می‌کند تا بتواند سایر قطعاتی را که در آینده می‌یابد به آن متصل کند.

فراموش نکنید که تنها پیدا کردن قطعات نوا کافی نیست، شما باید چیزهایی را نیز که به کاسمو در به یاد آوری خاطرات عاشقانه‌اش کمک می‌کنند بیابید. مثلا کاسمو با پیدا کردن گردنبندی که در یکی از مراحل به گردن اسکلتی آویخته شده، به یاد روزی می‌افتد که این گردنبند را به نوا هدیه داده بود، یا با دیدن دارویی که در یکی از سیاره‌هاست، به یاد دوران مریضی‌اش و پرستاری‌های نوای مهربان می‌افتد.

پس به یاد کاسمو نیز باشید و به او در به یادآوری خاطرات کمک کنید. او به این خاطرات نیاز دارد تا علاوه بر کامل کردن جسم نوا، ذهن او را از خاطرات خوب و عشق بینشان لبریز کند. چند لحظه فکر کنید که، اگر نوا بیدار شود ولی چیزی را به یاد نیاورد چه می‌شود؟

 «تکه پاره‌های تو را دوست دارم»

از جذابیت‌های بازی این است که با وجود اینکه روند بازی ثابت است، اما مراحل بازی با هم فرق دارند و در هر مرحله باید از روش خاصی برای حل معما استفاده کنید.

گاهی نیاز است موجودی را که قطعات نوا را در دست دارد از بین ببرید و گاهی نیز این موجود از شما چیزی را طلب می‌کند که باید در به دست آوردن آن کمک کنید تا در عوض چیزی که می‌خواهید را به دست آورید.

در کل، بازی «تکه پاره‌های تو را دوست دارم»، با گرافیک زیبا، آهنگ جذاب، کاراکترهای دوست داشتنی و همچنین داستان تحسین برانگیزش، بهترین انتخاب است.

این بازی به مدت یک هفته رایگان است:

شایان ذکر است که این بازی در حالت عادی ۴.۹۹ دلار ارزش دارد، اما می‌توانید آن را به مدت یک هفته یعنی تا دوشنبه هفته آینده، به صورت رایگان دانلود کرده و بر روی آیفون‌های خود نصب کنید.

حتما از این فرصت پیش آمده استفاده کنید و با کاسمو در داستان زیبای رسیدن به عشق رباتی‌اش همراه شوید.

این بازی تنها بر روی پلتفرم‌های مبتنی بر سیستم عامل آی‌او‌اس قابل نصب است و استودیو Alike  قول داده که در سال ۲۰۱۶ نسخه‌های اندروید، مک و پی‌سی آن نیز عرضه شود.

اپ‌استور
  •  «تکه پاره‌های تو را دوست دارم»
  •  «تکه پاره‌های تو را دوست دارم»
  •  «تکه پاره‌های تو را دوست دارم»
  •  «تکه پاره‌های تو را دوست دارم»

 

 منبع: پانوشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا