نبرد با مهمانان ناخوانده!

کیوبنگ داستان مهاجرت عده‌ای موجود فضایی عجیب و غریب را به سیاره ما روایت می‌کند. موجوداتی که علی‌رغم طبع شوخ و بذله‌گویی که در بدو ورود از خود نشان می‌دهند، کم کم اوضاع شهر را بهم ریخته و مردم را عاصی می‌کنند. در این بازی شما باید به مبارزه با این موجودات مزاحم پرداخته و آرامش قبل را به سطح شهر برگردانید.

موبنا – داستان از جایی شروع می‌شود که عده‌ای موجود فضایی به نام “مول” به سیاره ما مهاجرت می‌کنند. این موجودات عجیب و غریب، علاوه بر ظاهر نامعمول خود، عادات عجیب و غریبی هم دارند. مثلاً عادت دارند با شوخی‌های خود مردم را بخندانند و سرگرم کنند. اما از آن‌جایی که گفته‌اند هیچ خوشی‌ای ماندگار نیست، کم کم شوخی‌ها و بامزه‌بازی‌های مول‌ها از حد گذشته و باعث کلافگی مردم می‌شود. بازی درست از جایی شروع می‌شود که مردم کلافه، برای مبارزه با این مول‌های لوس و بی‌مزه که حالا مخل کار و زندگی روزمره آن‌ها نیز شده‌اند، با هم متحد شده و در قالب گروهی به نام کیوبنگ وارد میدان مبارزه می‌شوند.

نبرد با مهمانان ناخوانده!

بازی خط داستانی جالبی را شروع کرده و تصویر جدیدی از حضور یک عده موجود فضایی، که در گذشته بارها در عناوین مختلف شاهد آن بوده‌ایم، ارائه می‌کند. تصویری که در عین جذابیت و نوآوری، کشش لازم و کافی برای ادامه بازی را نیز ایجاد می‌کند.

با شروع بازی شما در نقش یک مبارز جدی و سرسخت به نام هاشم، وارد میدان نبرد یا همان سطح شهر می‌شوید و باید سعی کنید در حالی‌که مول‌ها از زمین و آسمان بر سر شما می‌بارند، نابودشان کنید. در حال حاضر غیر از هاشم که کاراکتر اصلی این بازی است و گویا قبل از شروع تمام این ماجراها تنها یک کارمند ساده بانک بوده، دو شخصیت دیگر به نام گلی و خشمک نیز در بازی حضور دارند که با رفتن به مراحل بالاتر از آن‌ها نیز می‌توانید استفاده کنید.

کیوبنگ یک بازی شوتر در سبک Survival است. در این بازی باید تا آن‌جایی که می‌توانید مقاومت کرده و تا حدی که در توان دارید، مول‌ها را نابود کنید. به هر میزان که زنده مانده و تعداد دشمنان بیشتری را نابود کنید، به همان میزان نیز امتیاز شما در بازی بالاتر می‌رود.

نبرد با مهمانان ناخوانده!

برای مبارزه با مول‌ها، بازی امکانات مختلفی در اختیار شما قرار می‌دهد. این امکانات شامل تعدادی اسلحه، آیتم‌های قدرتی و آیتم‌های مصرفی است. برای به دست آودن تمامی این آیتم‌ها و یا ارتقاء آن‌ها، یا باید سکه بپردازید و یا تیله خرج کنید. بله، تیله همان حکم الماس را در این بازی دارد و مانند الماس‌ها بسیار با ارزش بوده و بدست آوردن آن‌ها دشوار است.

نبرد با مهمانان ناخوانده!برای کنترل هاشم در این بازی به هر دو دست خود احتیاج دارید. به نحوی که با ضربه وارد کردن به سمت راست صفحه شلیک کرده و با حرکت انگشت خود در سمت چپ صفحه، می‌توانید حرکت کنید. کنترل بازی کاملاً ساده و روان از کار درآمده و سیستم هدف‌گیری خودکار بازی نیز کار را برای شما بسیار ساده کرده است. محیط بازی کاملاً ایرانیزه شده و سرتاسر بازی حس حضور در پایتخت خودمان را خواهید داشت.

گرافیک بازی نیز در حد قابل قبولی است و خلاقیت در طراحی کاراکترها کاملاً مشهود است. تغییر ساعت مانند شب و روز شدن و تغییر آب و هوا نیز از مواردی است که باعث ایجاد تنوع در محیط بازی شده است. علاوه بر همه این‌ها، منوها و علی‌الخصوص دموی اول بازی نیز طراحی جالب و منحصر به فردی دارد.

کمپانی آرنا، که پیش از این عنوان باباپز محصول همین کمپانی را نیز معرفی کرده بودیم، سازنده این بازی است. در مقام یک بازی اکشن، کیوبنگ را می‌توان بازی جذابی دانست. عنوانی که به لطف خلاقیت سازندگان، حس تکراری بودن را به شما منتقل نخواهد کرد. همچنین این بازی عنوان بهترین بازی ژانر اکشن در ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای را نیز به خود اختصاص داده است. با تمام این اوصاف و تفاسیر، به نظر می‌رسد تجربه این عنوان متفاوت و جذاب خالی از لطف نباشد.

کافه‌بازار
  • نبرد با مهمانان ناخوانده!
  • نبرد با مهمانان ناخوانده!
  • نبرد با مهمانان ناخوانده!
  • نبرد با مهمانان ناخوانده!

 

 منبع: پانوشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا