اپل از خرید شرکت توشیبا پشیمان شد

توشیبا مجبور بود پیش از آنکه در ماه مارس سال مالی آن به پایان برسد این واگذاری را انجام دهد. در غیر این صورت این شرکت مجبور می‌شد در گزارش مالی خود ضرر خالص سالانه را هم اعلام کند.

موبنا – آگوست گذشته یعنی حدود یک سال قبل منابع خبری اعلام کردند که اپل تصمیم دارد بخشی از توشیبا که تراشه‌های حافظه‌ای این شرکت را تولید می‌کند، خریداری کند. با این وجود پس از گذشت چند ماه مشخص شد کنسرسیوم رقیب اپل یعنی «وسترن دیجیتال» به توافق رسیده است تا با امضای قرارداد جدید همین هفته واحد مذکور را از شرکت توشیبا بخرد.

این کنسرسیوم بزرگ پیشنهاد داده است که برای خرید شرکت مذکور بین ۱۷ تا ۱۸ میلیارد دلار بپردازد. شرکت اپل بر این باور است که اگر «وسترن دیجیتال» مرکز تولید تراشه‌های حافظه‌ای توشیبا را خریداری کند یکی از سرسخت‌ترین رقبای آن در عرصه حافظه‌های فلش کنار می‌رود و این شرکت می‌تواند برای تامین حافظه‌های اطلاعاتی آیفون، قطعات مورد نیاز خود را با قیمت بهتر خریداری کند.

اپل از خرید شرکت توشیبا پشیمان شد

همین مسئله باعث شد اپل از خرید محصولات «وسترن دیجیتال» دست بکشد و در عوض تصمیم بگیرد مرکز توسعه تراشه‌های حافظه‌ای توشیبا را بخرد. اپل همچنین اعلام کرد اگر شرکت «وسترن دیجیتال» نظر بخش اندکی از سرمایه‌گذاران شرکت توشیبا را جلب کند، این شرکت بزرگ می‌تواند در این زمینه سرمایه‌گذاری کند و کمک‌های مالی ارایه دهد.

توشیا با شرکت‌های مختلف قراردادهای مجزا امضا کرده است. در حالی که یکی از این شرکت‌ها «وسترن دیجیتال» محسوب می‌شود، بانک سرمایه‌گذاری KKR، شرکت سرمایه‌گذاری آمریکایی Bain و شرکا، و شرکت فاکسکان از جمله سهامداران آن محسوب می‌شوند. البته باید توجه داشت دو شرکت آخر از شرکای بسیار نزدیک اپل هستند.

لازم به ذکر است شرکت توشیبا مجبور بود پیش از آنکه در ماه مارس سال مالی آن به پایان برسد این واگذاری را انجام دهد. در غیر این صورت این شرکت مجبور می‌شد در گزارش مالی خود ضرر خالص سالانه را هم اعلام کند که این اتفاق ارزش سهام آن را در تالار بورس توکیو به شدت پایین می‌آورد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا