گوگل در مراحل پایانی مذاکره برای خرید شرکت HTC

البته این تصمیم چندان هم دور از ذهن به نظر نمی‌رسید. گوگل سال گذشته وظیفه تولید گوشی هوشمند «پیکسل» را به HTC سپرد و امسال هم گوشی «پیکسل ۲» در همین شرکت تایوانی ساخته می‌شود.

موبنا – اگرچه این اتفاق مانند شرط بندی روی یک اسب مرده است، ولی شرکت تولیدکننده گوشی‌های هوشمند HTC همچنان مورد توجه قرار می‌گیرد. این شرکت تایوانی هم‌اکنون در بدترین روزهای خود به سر می‌برد و از زمانی که گوشی HTC 10 نتوانست محبوبیت چندانی کسب کند، سراشیبی تندی را پیش روی خود می‌بیند. به هر حال هم‌اکنون گوشی U11 وارد بازار شده است تا برخی مشکلات HTC را برطرف کند و با این وجود هنوز خبر خوبی از سوی آن به گوش نرسیده است.

آخرین گزارش مالی منتشر شد از سوی شرکت تایوانی حاکی از آن است که آگوست ۲۰۱۷ بدترین ماه HTC در ۱۳ سال گذشته بوده است. میزان درآمدهای این شرکت در دوره زمانی مذکور کاهش ۵۱.۵ درصدی را نسبت به ماه قبل تجربه کرد که البته نسبت به آگوست گذشته این سقوط ۵۴.۳ درصد گزارش شد.

به عبارت دیگر می‌توان گفت بیشتر کاربرانی که قصد داشتند گوشی هوشمند U11 را خریداری کنند هم‌اکنون این کار را انجام داده‌اند و HTC نمی‌تواند روی مشتری‌های تازه چندان حساب کند و به همین خاطر درآمد در حال کاهش است. شرکت HTC محصول جدید دیگری هم ندارد که بتواند توجه مشتریان را جلب کند و گوشی «دیزایر ۵۵۵» که چندی پیش معرفی شد هم هنوز برای فروش عمومی وارد بازار نشده است.

با این وجود رسانه‌های خبری اعلام کردند که HTC در «مراحل پایانی مذاکره با گوگل» به سر می‌برد تا در صورت توافق نهایی واحد تولید گوشی‌های هوشمند آن به غول اینترنتی جهان واگذار شود. به گفته خبرگزاری چینی زبان «کومرشال تایمز»، گوگل هم‌ اکنون دو گزینه مجزا را مورد بررسی قرار می‌دهد تا بر اساس آن به شریک استراتژیک HTC تبدیل شود یا اینکه واحد تولید گوشی‌های هوشمند آن را به صورت یکجا بخرد. یکی از گزینه‌های روی میز برای خرید این شرکت ورشکسته هدست واقعیت مجازی Vive است که به صورت جدا از فعالیت‌های گوگل به کار خود ادامه می‌دهد.

گوگل در مراحل پایانی مذاکره برای خرید شرکت HTC

البته این تصمیم چندان هم دور از ذهن به نظر نمی‌رسید. گوگل سال گذشته وظیفه تولید گوشی هوشمند «پیکسل» را به HTC سپرد و امسال هم گوشی «پیکسل ۲» در همین شرکت تایوانی ساخته می‌شود. با این وجود گوگل از توان و قدرت گوشی‌هایی که در شرکت مذکور ساخته می‌شود رضایت کافی ندارد و به همین خاطر تولید مدل قوی‌تر و بزرگتر گوشی هوشمند «پیکسل ۲» را به ال‌جی سپرده است.

در حالی که اتفاق مذکور می‌تواند به عنوان یک تصمیم استراتژیک و تاثیرگذار برای گوگل محسوب شود، باید توجه داشت که این اتفاق برای شرکت بزرگی مثل گوگل کافی نیست تا بتواند تولید گوشی‌های هوشمند خود را به طور کامل به داخل شرکت بکشاند. در این زمینه باید توجه داشت که گوگل چند سال قبل یک تصمیم مشابه گرفت و مرکز تولید گوشی‌های هوشمند موتورولا را خریداری کرد که البته پس از گذشت چند سال با ضرر قابل ملاحظه آن را به لنوو فروخت.

اگرچه خبرگزاری «کومرشال تایمز» برای این مطلب منبع مشخصی را اعلام نکرده است، ولی به محض منتشر شده خبر مذکور ارزش سهام HTC در تالار بورس تایوان ۸ درصد کاهش یافت که این اتفاق هم فروش شرکت مذکور را آسان‌تر کرد. در این میان اگرچه شرکت HTC به خوبی از خبر مذکور مطلع است، ولی هنوز آن را تایید یا تکذیب نکرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا