فهرست بهترین گوشی‌های مجهز به نمایشگر بدون لبه مخصوص پاییز ۲۰۱۷ (+عکس)

موبنا – به این دسته از گوشی‌ها «بدون لبه» می‌گویند. زیرا نمایشگر تا قاب دستگاه امتداد یافته است و وقتی گوشی را مقابل خود قرار می‌دهید قاب دستگاه را مشاهده نمی‌کنید. نمایشگرهای لبه-به-لبه که در آنها قاب دستگاه حذف شده یا لبه بسیار باریکی از قاب به کار رفته است محبوبیت زیادی دارند و کمپانی‌های …

موبنا – به این دسته از گوشی‌ها «بدون لبه» می‌گویند. زیرا نمایشگر تا قاب دستگاه امتداد یافته است و وقتی گوشی را مقابل خود قرار می‌دهید قاب دستگاه را مشاهده نمی‌کنید. نمایشگرهای لبه-به-لبه که در آنها قاب دستگاه حذف شده یا لبه بسیار باریکی از قاب به کار رفته است محبوبیت زیادی دارند و کمپانی‌های بزرگ تلاش می‌کنند نسل جدید محصولات خود را به این شکل روانه بازار کنند.

این روزها انواع مختل گوشی‌های بدون لبه یا بدون قاب در بازار فروخته می شوند و هر کدام از آنها به جز زیبایی ظاهری می‌توانند قابلیت‌های کاربردی فراوانی را هم شامل شوند. البته اگر قرار باشد این مسئله را به صورت فنی بررسی کنیم اصطلاح «بدون قاب» درست نخواهد بود. زیرا بخش‌های مختلف گوشی و نمایشگر نیازمند آن هستند تا روی یک قاب اصلی سوار شوند. در اصل باید گفت این دسته از گوشی‌های هوشمند قاب بسیار ظریفی دارند که در برخی مواقع دیده نمی شود.

باید پذیرفت که کاربران امروزی گوشی‌های هوشمند با نمایشگر بزرگ را می‌پذیرند و همین مسئله باعث شده است نسل جدید محصولات ساخته شده در شرکت‌های مختلف بزرگ و بزرگتر شوند. زمانی که گوگل گوشی هوشمند ۶ اینچی «نکسوز ۶» را روانه بازار کرد به خوبی مشخص بود که شرکت سازنده با مشکلات فراوانی مواجه شده است و اگرچه اندازه دستگاه را بزرگتر کرده، ولی به واسطه محدودیت‌های قاب آن نتوانسته است از فضای روی دستگاه به خوبی استفاده کند. این اتفاق در حالی صورت گرفت که شرکت‌های تولیدکننده گوشی همواره تلاش کردند محصولات جدید خود را به گونه‌ای طراحی کنند که با اندازه کف دست کاربران سازگار باشد و بتوان به راحتی و یکدستی از آن استفاده کرد.

به هر حال محدودیت‌های مذکور پشت سر گذاشته شده‌اند و گوشی‌ها هم‌اکنون به صورت بدون لبه ساخته می‌شوند تا کاربران بخش وسیع‌تری از سطح روی گوشی را در نمایشگر دستگاه به کار برند. در بازار داغ کنونی، فهرست بهترین گوشی‌های هوشمند با نمایشگر بدون لبه که در پاییز امسال در اختیار شما خواهند بود به قرار زیر اعلام شده است.

 

فهرست بهترین گوشی‌های مجهز به نمایشگر بدون لبه مخصوص پاییز ۲۰۱۷ (+عکس)

«گلکسی اس۸» و «گلکسی اس۸ پلاس» سامسونگ – نسبت نمایشگر به سطح روی گوشی: ۸۴ و ۸۳ درصد

دو گوشی هوشمند «گلکسی اس۸» و «گلکسی اس۸ پلاس» سامسونگ نخستین پرچمدارانی بودند که با طراحی بدون لبه وارد بازار شدند. این دو گوشی بیشترین درصد نمایشگر نسبت به سطح روی دستگاه را به خود اختصاص دادند و در حالی که لبه نمایشگر آنها اندکی خمیده بود، همین مسئله به سامسونگ کمک کرد گوشی زیباتر و کاربردی‌تری را در اختیار کاربران بگذارد. سامسونگ با این نوع طراحی موفق شد نسل آتی نمایشگرهای AMOLED خمیده را به صورت عملی وارد بازار کند و محدودیت‌هایی که برای خم شدن نمایشگرهای LCD وجود داشت را کنار بگذارد.

البته سامسونگ به عنوان نخستین شرکتی که چنین فناوری را به کار گرفت مجبور بود تصمیمات سختی را هم بگیرد. به عنوان مثال باید این مسئله مشخص می‌شد که اگر نمایشگر تمام سطح روی دستگاه را می‌پوشاند حسگر تشخیص اثر انگشت می‌بایست کجا قرار بگیرد. سامسونگ ابتدا تصمیم گرفته بود آن را در قسمت پایین دستگاه قرار دهد، ولی سرانجام شرکت کره‌ای این حسگر را در پشت دستگاه کنار لنز دوربین تعبیه کرد.

 

فهرست بهترین گوشی‌های مجهز به نمایشگر بدون لبه مخصوص پاییز ۲۰۱۷ (+عکس)

«گلکسی نوت ۸» سامسونگ – نسبت نمایشگر به سطح روی گوشی: ۸۳ درصد

«گلکسی نوت ۸» سامسونگ در راستای دو پرچمدار قبلی طراحی و ساخته شد و با این وجود تغییرات محسوسی در آن به کار رفت. نخستین تغییر این بود که نمایشگر دستگاه بزرگتر شده بود و کاربر که در مدل «اس۸ پلاس» نمایشگر ۶.۲ اینچی را در اختیار داشت، این بار نمایشگر ۶.۳ اینچی را در دست می‌گرفت. دومین تفاوت عمده خمیده‌تر شده گوشه‌ها و لبه‌اهی دستگاه بود و همین مسئله باعث شد به خاطر استفاده از قلم هوشمند S Pen کاربر نمایشگر تخت و صاف‌تر در اختیار داشته باشد.

 

فهرست بهترین گوشی‌های مجهز به نمایشگر بدون لبه مخصوص پاییز ۲۰۱۷ (+عکس)

«ال‌جی وی۳۰» – نسبت نمایشگر به سطح روی گوشی: ۸۱ درصد

این دستگاه بهترین گوشی هوشمند ساخته شده توسط شرکت ال‌جی برای پاییز ۲۰۱۷ محسوب می‌شود. برای این دستگاه نمایشگر ۶ اینچی در نظر گرفته شده که تا لبه‌های بدنه امتداد یافته است. گوشی «وی۳۰» نسبت به گوشی هوشمند «وان‌پلاس ۵» که نمایشگر ۵.۵ اینچی دارد اندکی بزرگتر است که البته گوشی چینی با نسبت طول و عرض ۱۶:۹ و لبه هایی که نمایشگر را محصور کرده‌اند به دست کاربر می‌رسد. گوشی هوشمند «وی۳۰» برخلاف محصولاتی که سامسونگ روانه بازار می‌کند حسگر تشخیص اثر انگشت را در قسمت پشت و وسط بدنه در خود جا داده است که این نقطه برای لمس حسگر آسان‌تر و کاربردی‌تر است.

 

فهرست بهترین گوشی‌های مجهز به نمایشگر بدون لبه مخصوص پاییز ۲۰۱۷ (+عکس)

«ال‌جی جی۶» – نسبت نمایشگر به سطح روی بدنه: ۷۹.۵ درصد

گوشی هوشمند «جی۶» نمایشگر لمسی ۵.۷ اینچی دارد که البته قابلیت‌های چندرسانه‌ای پیشرفته «وی۳۰» را شامل نمی‌شود. کیفیت دوربین هم در این گوشی نسبت به مدل جدیدتر اندکی پایین‌تر است و البته از نظر ظاهری می‌توان آن را شبیه به مدل «وی۳۰» دانست که لبه‌های باریک دور نمایشگر آن را گرفته‌اند.

 

فهرست بهترین گوشی‌های مجهز به نمایشگر بدون لبه مخصوص پاییز ۲۰۱۷ (+عکس)

«ال‌جی کیو۶» – نسبت نمایشگر به سطح روی بدنه: ۷۹ درصد

«ال‌جی کیو۶» را می‌توان ارزان‌ترین گوشی هوشمند با نمایشگر یکپارچه دانست. با این وجود برخی نکته‌ها در مورد این محصول وجود دارد که باید آنها را بدانید. نخست اینکه گوشی هوشمند مذکور فاقد حسگر اثر انگشت است و شما برای باز کردن قفل آن می‌بایست از روش‌های سنتی استفاده کنید. همچنین باید توجه داشته باشید برای این دستگاه حسگر تشخیص صورت یا عنبیه چشم هم در نظر گرفته نشده است. نکته دیگر اینکه بخش پشت بدنه گوشی هوشمند «کیو۶» از جنس پلاستیک ساخته شده است که به راحتی خط می‌افتد و در نگهداری از آن باید دقت کنید.

 

فهرست بهترین گوشی‌های مجهز به نمایشگر بدون لبه مخصوص پاییز ۲۰۱۷ (+عکس)

«اسنشال فون» – نسبت نمایشگر به سطح روی گوشی: ۸۵ درصد

«اسنشال فون» یکی از بهترین طراحی‌ها را در این زمینه شامل می‌شود و بدنه پشتی آن از جنس سرامیک ساخته شده است که مقاومت بسیار بالایی دارد. نمایشگر دستگاه تقریبا تمام سطح روی آن را پوشانده است و لبه‌های بسیار باریکی در دو طرف دارد. طراحی منحصر به فرد گوشی به گونه‌ای است که حسگر دوربین دیجیتالی مخصوص سلفی در میانه نمایشگر قرار دارد تا فضای بالای دستگاه هدر نرود. تمام بخش‌های مختلف دستگاه به زیبایی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و در نوار بالای نمایشگر یک بخش ویژه تعبیه شده است تا پیام‌های دریافتی به صورت جداگانه در آن نمایان شود. «اسنشال فون» در یک برند صاحبنام ساخته شده است،‌ یک نسخه تمیز و اصلاح شده از اندروید را شامل می‌شود و آخرین امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را در اختیار کاربران می‌گذارد.

 

فهرست بهترین گوشی‌های مجهز به نمایشگر بدون لبه مخصوص پاییز ۲۰۱۷ (+عکس)

«آیفون ۸» اپل – نسبت نمایشگر به سطح روی گوشی: ۸۶ درصد

«آیفون ۸» به مناسبت ده سالگی تولد گوشی هوشمند در شرکت اپل ساخته می‌شود و البته نخستین آیفونی است که نمایشگر او‌اِل‌ای‌دی را در خود جا داده است. این دستگاه نمایشگر یکپارچه دارد که تا لبه گوشی امتداد یافته است. منابع آگاه می‌گویند نمایشگر این گوشی هوشمند ۵.۸ اینچی است و دوربین سلفی آن به گونه‌ای ساخته شده است که می‌تواند به صورت سه‌بعدی چهره صاحب خود را تشخیص دهد. گوشی هوشمند «آیفون ۸» اپل حسگر اثر انگشت را به طور کامل کنار گذاشته است.

 

فهرست بهترین گوشی‌های مجهز به نمایشگر بدون لبه مخصوص پاییز ۲۰۱۷ (+عکس)

«می میکس» شائومی – نسبت نمایشگر به سطح روی گوشی: ۸۴ درصد

این محصول نخستین گوشی هوشمند چینی با نمایشگر یکپارچه محسوب می‌شود که در خانواده گوشی‌های بدون لبه قرار می‌گیرد. پرچمدار جدید شائومی فناوری نمایشگر بدون لبه را به بهترین شکل شامل شده است و برند چینی هم‌اکنون محصولات دیگری با این قابلیت را در دست ساخت دارد. گوشی هوشمند «می میکس» نخستین گوشی با نمایشگر بدون لبه بود، با این وجود این دستگاه به صورت محدود تولید و عرضه شد که به همین خاطر بسیاری از کاربران جهانی به آن دسترسی نداشتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا