آیفون‌هایی که در توفان آبخورده باشند رایگان تعمیر می‌شوند

شرکت اپل بر خلاف سیاست‌های اصلی تعریف شده اعلام کرد تمام آیفون‌ها و آیپدهایی که در جریان این توفان با مشکل مواجه شده‌اند را به صورت رایگان و بدون دریافت هرگونه هزینه تعمیر می‌کند. این طرح برای دیگر آسیب‌های احتمالی گوشی هم سازگار خواهد بود.

موبنا – هفته گذشته «توفان هاروی» بخش‌هایی از کشور آمریکا را در نوردید و به دنبال آن صدها نفر آسیب دیدند یا بی‌خانمان شدند. در پی این اتفاق شرکت اپل اعلام کرد کلیه کاربرانی که گوشی هوشمند آیفون یا رایانه لوحی آپید آنها در جریان توفان دچار آبخوردگی شده و از کار افتاده است را تعمیر می کند.

اگرچه گوشی هوشمند «آیفون ۷» و «آیفون ۷ پلاس» مبتنی بر استاندارد ضدآب IP67 فعالیت می‌کنند، اما اپل تایید کرده است که آبخوردگی جزء‌ موارد گارانتی دستگاه محسوب نمی‌شود و در شرایط عادی اگر کاربری به واسطه آبخوردگی بخواهد این گوشی‌ها را تعمیر کند، می‌بایست هزینه آن را بپردازد.

با این وجود ضوابط مذکور برای شرایط عادی وضع شده است و توفان گسترده تگزاس شرکت اپل را وادار کرده است برای حمایت هرچه بیشتر از کاربران خود طرح تعمیر رایگان این دستگاه‌ها را راه‌اندازی کند.

آیفون‌هایی که در توفان آبخورده باشند رایگان تعمیر می‌شوند

شرکت اپل در توضیحات اولیه این دو گوشی هوشمند اعلام کرده است که کاربران با آنها می‌توانند تا عمق ۳.۳ فوتی آب به مدت ۳۰ دقیقه حضور داشته باشند. با این وجود اگر در همین شرایط مشکلی برای دستگاه پیش آید اپل آن را گارانتی نمی‌کند و تعمیر آن مستلزم پرداخت هزینه است.

با این وجود آسیب‌دیدگان توفان اخیر از قوانین مذکور مستثنی خواهند بود. شرکت اپل بر خلاف سیاست‌های اصلی تعریف شده اعلام کرد تمام آیفون‌ها و آیپدهایی که در جریان این توفان با مشکل مواجه شده‌اند را به صورت رایگان و بدون دریافت هرگونه هزینه تعمیر می‌کند. این طرح برای دیگر آسیب‌های احتمالی گوشی هم سازگار خواهد بود.

با این توضیحات اگر آیفون در جیب شما باشد و برای نجات از توفان مجبور شوید در آب شنا کنید، یا اینکه درخت روی منطقه مسکونی بیافتد و به واسطه آن گوشی آسیب ببیند،‌ اپل این اتفاقات را مورد پشتیبانی قرار می‌دهد و برای تعمیر دستگاه هیچ پولی دریافت نمی‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا