مدیرعامل همراه اول: نحوه و چگونگی مصرف اینترنت را به مشترکان اطلاع می دهیم

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران میزان شکایت مشترکان از این اپراتور تلفن همراه را ناچیز توصیف کرد و گفت:همراه اول در باره اتمام زود هنگام بسته های اینترنتی مشترکان و نحوه مصرف آن اطلاع رسانی می کند.

موبنا – «وحید صدوقی» افزود: گرچه افزایش سرعت اینترنت یکی از دلایلی است که منجر به مصرف زودهنگام بسته های اینترنتی مشترکان می شود، با اینحال همراه اول به مشترکان خود در باره نحوه و چگونه مصرف شدن بسته های اینترنتی آنها اطلاع رسانی می کند تا بدانند چرا زود هنگام بسته های خریداری شده اینترنت به اتمام رسیده است.
وی دفاع از حقوق مصرف کنندگان را جزو وظایف این اپراتور تلفن همراه کشور دانست و به تشکیل کمیته ای در این زمینه در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران اشاره و خاطرنشان کرد:همراه اول کمترین درصد شکایت های مشترکان را در این کمیته به خود اختصاص داده است.
«حسین فلاح جوشقانی» سرپرست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اول شهریور ماه به تشکیل کمیته صیانت از حقوق مصرف کنندگان در این مجموعه اشاره کرد و گفت: رگولاتوری در برخورد با تخلف های احتمالی اپراتورها قاطع است.
وی افزود: دغدغه جدی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رعایت حقوق مشترکان است و بر این اساس در نخستین گام بر تشکیل کمیته ویژه در رگولاتوری سفارش کرد.
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران با بیان اینکه مشترکان این اپراتوری نزدیک به ۶۸ میلیون نفر هستند، افزود: درصد کمی از مشترکان شاکی از خدمات بوده اند که آنهم به دلیل نارضایتی از اتمام زود هنگام بسته های اینترنتی است که از مهمترین دلایل آن افزایش سرعت اینترنت است.
صدوقی در ادامه گفت: همراه اول برای مشترکانی که به عنوان مثال بسته های اینترنتی ۲۰گیگابایتی خریداری می کنند، بسته ۲۱ گیگابایتی در نظر می گیرد تا بدین ترتیب درصد رضایت مشترکان از خدمات خود را افزایش دهدو این درحالی است که مشترک تنها ۲۰ گیگ خرید کرده است.
مدیرعامل همراه اول به ورود اپراتورهای مجازی تلفن همراه به بازار اشاره کرد و در عین حال عنوان شدن اینکه اینها اپراتورهای نسل جدید هستند را نادرست توصیف کرد وادامه داد: شبکه نسل جدید داریم اما اینکه بگویند اپراتور نسل جدید درست نیست بلکه اینها اپراتورهای مجازی هستند که خدمات خود را برپایه اپراتورهای اصلی ارائه می کنند.
صدوقی عنوان کرد: اپراتورهای مجازی برای بدست آوردن سهمی از بازار اشباع شده باید خدمات ویژه ای ارائه کنند تا بتوانند مشترکان را به سمت خود جلب کنند.
وی گرفتن سهم از بازار اشباع شده تلفن همراه کشور را کاری سخت توصیف کرد و درعین حال برای اپراتورهای مجازی تلفن همراه آرزوی موفقیت کرد.
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی چهارم تیرماه امسال گفت: تا امروز پنج پروانه اپراتورهای مجازی صادر و ۲۰ موافقت انجام شده است که سه اپراتور برای ارایه سیمکارت در روزهای آتی آمادگی دارند.
«صادق عباسی شاهکوه» در حاشیه بازدید از نمایشگاه الکامپ درباره ۲هدف اصلی از راه اندازی و شکل گیری اپراتورهای مجازی افزود: در نظر داشتیم بازار رقابتی در بخش موبایل را بهبود بخشیم زیرا اپراتور اصلی به دلیل وابستگی به ایستگاه پایه فرستنده/گیرنده (بی.تی.اس-BTS) هزینه بسیار بالایی متحمل می شد که به صلاح کشور نبود و با توجه به نیاز به بحث رقابت در بخش مشترکان، اپراتور مجازی بهترین تصمیم بود.
وی اضافه کرد: نکته دوم برای پیدایش اپراتورهای مجازی این بود که اپراتورهای صاحب شبکه کمتر سراغ فضای تخصصی و بسترسازی لازم در این زمینه ورود می کنند و ما امیدواریم اپراتورهای مجازی که نگران زیر ساخت و شبکه نیستند انرژی بیشتری برای مباحث تخصصی بگذارند تا مردم از خدمات جدید بهره مند شوند.

 منبع: ایرنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا